Браунов газ на Тойота
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Браунов газ на Тойота
Уважаеми колеги, не успях да видя темата във форума, а като се говори за 30 до 60% (!!) намаляване разхода на гориво, смятам че е важно. Дори гледах клип където запалиха двигател само на този "оксиводороден" газ.
За сега ми е известно, че варненска фирма предлага готови комплекти на устройства за произвеждане на "Браунов газ" от електролиза на вода, в Богров друг българин бил измислил най-високия КПД на генератора на "Браун газ".
На един от клиповете в мрежата се вижда как монтират устройство за Браун-газ на таксиметрова кола, която вече има метанова уретба (!!!)
Ако някой има опит нека да проясни: силни и слаби страни, действителен разход на гориво, не се ли претоварват/износват генераторът (още наричан алтернатор), какво става с живота на акумулатора, особено зимно време на софийско градско движение...?
За сега ми е известно, че варненска фирма предлага готови комплекти на устройства за произвеждане на "Браунов газ" от електролиза на вода, в Богров друг българин бил измислил най-високия КПД на генератора на "Браун газ".
На един от клиповете в мрежата се вижда как монтират устройство за Браун-газ на таксиметрова кола, която вече има метанова уретба (!!!)
Ако някой има опит нека да проясни: силни и слаби страни, действителен разход на гориво, не се ли претоварват/износват генераторът (още наричан алтернатор), какво става с живота на акумулатора, особено зимно време на софийско градско движение...?
Каквото сам си направя, никой не може...
Бълбукатора не е особено ефективен при конвенционалните автомобили. Качествен бълбукатор монтиран на хонда прелюд 2.2 VTI не се справи много добре. Разхода не падна, но мощността на колата се увеличи . Друг е въпроса ,че не е много ясно дали добре бяха манипулирани показанията на ламбдата. Същия бълбукатор , но с по-голям капацитет намали разхода с ~20% на голям дизелов агрегат - ТИР. За съжаление работния режим на агрегата на един товарен автомобил е много различен от този на конвенционалния, от там и разликата. Личното ми мнение : не се занимавай с глупости .
Мога да ти споделя от личен опит, че няма особен ефект от монтирането на подобна система на лек автомобил. Отделно, че системата струва около 600 лв. и дори да има ефект ще я избиваш доста дълго, просто не си струва да се монтира на лек автомобил. При товарните може би по друг начин стоят нещата, но там нямам наблюдения.
Въпросната водородна клетка беше монтирана Пежо Партнер 1.9Д.
Въпросната водородна клетка беше монтирана Пежо Партнер 1.9Д.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
не съм пробвал такава система ама перпетуум мобиле още не е открит
значи какво правят хората - взимат вода и чрез електролиза я разделят на водород и кислород. След това сместа от двата газа я вкарват в цилиндъра и отново събират водорода и кислорода. Ми енергията която се отделя при горенето (окислението или иначе казано да съберат водорода и кислорода отново до вода) е същата която е необходима за електролизата !!!! От къде ще дойде икономията ????? не ми е ясно
ето една връзка към форум, чиято основна тема е алтернативната енергия:
http://mazeto.net/index.php/topic,284.0.html
по специално искам да погледнете следният учебник от същата тема:
http://lib.mazeto.net:8080/Knigi/voda-i-vodorod-v-dvg/
на снимка 6, страница 9 има следният текст:
"Може би трябва да се отбележи, че водородът винаги ще изисква повече начална енергия за получаването му, отколкото може да се възстанови след това като полезна енергия в ДВГ"
Тоест ако си имате резервоар за водород и си го пълните, и подавате необходимото количество - ок, ама да си го правите в колата и да изкарвате икономия няма как да се получи ....
пустата му физика налага някои ограничения...
от цялата работа файда сигурно има но само за продавачите biggrin.gif

значи какво правят хората - взимат вода и чрез електролиза я разделят на водород и кислород. След това сместа от двата газа я вкарват в цилиндъра и отново събират водорода и кислорода. Ми енергията която се отделя при горенето (окислението или иначе казано да съберат водорода и кислорода отново до вода) е същата която е необходима за електролизата !!!! От къде ще дойде икономията ????? не ми е ясно
ето една връзка към форум, чиято основна тема е алтернативната енергия:
http://mazeto.net/index.php/topic,284.0.html
по специално искам да погледнете следният учебник от същата тема:
http://lib.mazeto.net:8080/Knigi/voda-i-vodorod-v-dvg/
на снимка 6, страница 9 има следният текст:
"Може би трябва да се отбележи, че водородът винаги ще изисква повече начална енергия за получаването му, отколкото може да се възстанови след това като полезна енергия в ДВГ"
Тоест ако си имате резервоар за водород и си го пълните, и подавате необходимото количество - ок, ама да си го правите в колата и да изкарвате икономия няма как да се получи ....
пустата му физика налага някои ограничения...
от цялата работа файда сигурно има но само за продавачите biggrin.gif
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
М-даа, аз имах точно същите мисли като видях брошурата в НДК на изложение... Това се учи в средното училище - закон за запазване на енергията и т.н. Това го знаем...
Друго, което знаем е, че КПД на ДВГ е 17%, максимум 20% ; енергетичен КПД.
Не знаем обаче, (поне аз) какво точно се случва когато водородът и кислородът се смесят с горивовъздушната смес в ДВГ... Не знаeм при тази точно електролиза да ли се отделя само молекулен водород или атомен, вероятно още много неща не знаем... Изобретателите също едва ли ги знаят тези подробности.
Но, твърдят, че Юл Браун е имал коронен номер - пред публика да пали и кара превозно средство задвижвано с ДВГ, а горивото - САМО вода!
Доста фирми в мрежата предлагат готови комплекти с гарантиран (на думи) ефект 30%!?!
Смятам да предложа на софийския производител да покараме неговото МПС - първо с включен, след това - с изключен агрегат за "Браун Газ" , да сметнем и сравним разхода на гориво и след това да мисля за купуване. Началната цена е 500 лв...
Друго, което знаем е, че КПД на ДВГ е 17%, максимум 20% ; енергетичен КПД.
Не знаем обаче, (поне аз) какво точно се случва когато водородът и кислородът се смесят с горивовъздушната смес в ДВГ... Не знаeм при тази точно електролиза да ли се отделя само молекулен водород или атомен, вероятно още много неща не знаем... Изобретателите също едва ли ги знаят тези подробности.
Но, твърдят, че Юл Браун е имал коронен номер - пред публика да пали и кара превозно средство задвижвано с ДВГ, а горивото - САМО вода!
Доста фирми в мрежата предлагат готови комплекти с гарантиран (на думи) ефект 30%!?!
Смятам да предложа на софийския производител да покараме неговото МПС - първо с включен, след това - с изключен агрегат за "Браун Газ" , да сметнем и сравним разхода на гориво и след това да мисля за купуване. Началната цена е 500 лв...
Последно промяна от Instruktor59@yahoo.com на 24 Ное 2011 21:26, променено общо 1 път.
Каквото сам си направя, никой не може...
Аз доколкото разбрах от опитите на колегите (лично не съм се занимавал), идеята е да се повиши КПД-то на ДВГ и от там да дойде икономията. На практика обаче метана си е незаменим от гледна точка на икономия и екология. Може би ако се пробва с метан и Браун газ, където Бр.Г да повиши мощността, ще има най-добър ефект. В този случай обаче няма да е лошо да се монтира паник бутон свързан директно със служба ПАБ и Гражданска защита (поне са в едно министерство и ще е лесно
).

Абе те даже ти я "гарантират" тая икономия от 30%, даже говорят и за случаи от 50% ама това е докато успеят да ти продадат продукта.
Момчето в сервиза където монтирахме системата не даваше дори и 15%, за конкретния двигател, даже нямаше голям интерес да я монтира изобщо , но все пак решихме да пробваме.
Има допълнителни модули които се монтират и преработват данните от ламбда сондата, дебитомера и още някои показатели и по този начин може би ще се получи някаква икономия, но и те не са евтини, (пък и тая икономия ще е за сметка на вървенето, може би
)
Момчето в сервиза където монтирахме системата не даваше дори и 15%, за конкретния двигател, даже нямаше голям интерес да я монтира изобщо , но все пак решихме да пробваме.
Има допълнителни модули които се монтират и преработват данните от ламбда сондата, дебитомера и още някои показатели и по този начин може би ще се получи някаква икономия, но и те не са евтини, (пък и тая икономия ще е за сметка на вървенето, може би

- gringo359
- Мнения: 156
- Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
- Обратна връзка:
Досега съвременната наука не е дала никакво смислено обяснение за уникалните свойства на брауновия газ. Единственото,за което можем да бъдем сигурни е,че изгарянето му в цилиндрите е нещо съвсем различно от някаква стандартна химическа реакция. За да бъде такава и колата ви да върви трябват чудовищни количества водород т.е. да имате гзова бутилка - все едно бомба на колела.
Другото е,че ако разграждаме водата с постоянен ток се плочава тамту за кукуригу. Пинизът е в импулсния генератор - образно казано подаваме енергията на порции - крайна сметка по-малко енергия.Само че уцелването на най-ефективната честота си остава въпрос на експеримент.
Освен това смятам,че 600 лв. е безобразно висока цена за такова устройство.
Лично аз си бях монтирал ултразвуков генератор в карбуратора. Това е технология от 28ма година. Определено имаше ефект, макар и слабозабележим - моторът започна да работи по-гладко и определено стана още по-пъргав. Проблемът беше,че самия генератор е маломощен а корпуса на излъчвателя се напука от високата температура. В момента проблемът ми е в намирането на подходящ такъв.
Другото е,че ако разграждаме водата с постоянен ток се плочава тамту за кукуригу. Пинизът е в импулсния генератор - образно казано подаваме енергията на порции - крайна сметка по-малко енергия.Само че уцелването на най-ефективната честота си остава въпрос на експеримент.
Освен това смятам,че 600 лв. е безобразно висока цена за такова устройство.
Лично аз си бях монтирал ултразвуков генератор в карбуратора. Това е технология от 28ма година. Определено имаше ефект, макар и слабозабележим - моторът започна да работи по-гладко и определено стана още по-пъргав. Проблемът беше,че самия генератор е маломощен а корпуса на излъчвателя се напука от високата температура. В момента проблемът ми е в намирането на подходящ такъв.
Corolla Liftback 1.3 12V carb. EE90
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
+1stivi написа:Докато има балъци ще има и тарикатиБълбукатор му казват понеже много балъци се набълбукват с 500-600лв и после понеже вече са се прецакали почват да разправят как "..верно почна да гори вместо 10 някъде към 7.."

Преди 100 години ген. Рачо Петров е казал една крилата фраза:
"Умните живеят от глупавите, а глупавите от работа."
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Колега, каква е тази технология?gringo359 написа:....................
Лично аз си бях монтирал ултразвуков генератор в карбуратора. Това е технология от 28ма година. Определено имаше ефект, макар и слабозабележим - моторът започна да работи по-гладко и определено стана още по-пъргав. Проблемът беше,че самия генератор е маломощен а корпуса на излъчвателя се напука от високата температура. В момента проблемът ми е в намирането на подходящ такъв.
Разясни по-подробно

- gringo359
- Мнения: 156
- Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
- Обратна връзка:
Посредством ултразвук се получава кипенене на течности в студено състояние.На такъв принцип са ултразвуковите перални. Идеята е да се разбие капката от въздушно-капковата смес на по-малки такива, вследствие на което има по-голяма горяща повърхност и с това - по-добро и по-пълно изгаряне на горивото.
Нещо допълнително - добре е да има подгряване на горивото в топлообменник до към 40 гр., но засега бих се ограничил само с излъчвателя и генератора.
Не съм намерил обаче точни данни каква икономия се постига. Само си спомням,че някакъв от висшите мениджъри на Valeo преди около 2 години беше предвидил изоставяне на инжекционните системи и връщане към карбуратора.Може би е имал предвид точно това.
Нещо допълнително - добре е да има подгряване на горивото в топлообменник до към 40 гр., но засега бих се ограничил само с излъчвателя и генератора.
Не съм намерил обаче точни данни каква икономия се постига. Само си спомням,че някакъв от висшите мениджъри на Valeo преди около 2 години беше предвидил изоставяне на инжекционните системи и връщане към карбуратора.Може би е имал предвид точно това.
Corolla Liftback 1.3 12V carb. EE90
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта