Не ми се влиза в спор коя кола е по-добра, защото ми знаете мнението - всяка кола има конкретни преимущества и недостатъци... Идеална за всеки кола няма...
Личните си наблюдения /сравнение между двата модела мога да ги опиша тук, ако на някой са му полезни:
1. Версо (наблюденията са ми от 2006г вариант 1.8/129к.с върхово оборудване):
+++ Достатъчно 'битови' екстри
+++ дизайна (въпреки тая синьо-зелена конзола) изглежда по-съвременно отколкото сухата практичност на опела
--- Лошо стоене на пътя (доста твърдо и подскачащо, а в същото време - известна несигурност в завои)
--- двигателя иска високи обороти за да отдаде достатъчно мощност Сравнявам 1.8/129к.с. с 1.8 Екотек на опел 125к.с., който от ниски обороти дърпа уверено и достатъчно. Не съм карал новия тойотски 1.8/147к.с. за да мога да го сравня с 1.8/140к.с. на опела (като максималната скорост май при опела е по-висока въпреки по-ниската мощност).
--- Багажника е по-лошо проектиран отколкото на опела. използваемия просвет е по-малък (май имахме проблеми със стеснението заради задното окачване) и не е толкова практичен..
--- подрънкващи пластмаси...
--- липса на фабричен ксенон
2. Зафира (2003г 1.8/125к.с.; 2009 1.8/140к.с.):
+++ много добре проектиран багажник и окачване; първата Зафира безпроблемно врътна 160х.км, като единствената интервенция по окачването бе сменени амортисьори. А е претоварвана сериозно - при 640кг товар + 2 мъже в колата не се усещаше, че е претоварена - дърпаше уверено и окачването поемаше нормално неравностите
+++ Двигателя - безпроблемен... НИКАКВИ грижи през целия експлоатационен период
+++ ксенона е в голям плюс. особено адаптивния
--- първата зафира имаше проблем с износване на волана - късат се неудобните бутончета за клаксона. Засега новата няма този проблем
--- при около 110х.км на старата Зафира се появи слаб теч в хидравликата - на година доливахме около 100гр масло. На новата май електрохидравликата и е същата...
Ако автомобила го избирам за домашен - королата би била 100% в 'положителния' списък, но като работен кон Зафирата се представи повече от достойно..
П.С. забравих да допиша, че БК на опела е в пъти по-добър (повече функции и по-коректен) от срещаните от мен до момента варианти на японски БК..
Добре, че рядко ползвам тези функции, та затова не избрах опел
