Въпрос за покупка - Toyota Corola Verso или Mazda 5 ?
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 18 Ное 2007 23:45
- Местоположение: София, България
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Въпрос за покупка - Toyota Corola Verso или Mazda 5 ?
Здравейте колеги, решили сме със съпругата ми да си купуваме ВАН и искам да задам няколко въпроса ! Първо ,колебая се дали да вземем старото купе ,което е до към средата на 2004 г. или да бъде от по-новата модификация след 2005г. , дали има някакви осезаеми различия, освен интериора, купето, стоповете и т.н. , тоест дали новите модели не са по-добри , защото иначе разликата в цената е около 3-4 бона за кола 2004г. и кола 2005г. от по-новия модел ? Също така искам да е по-икономична и май ще взимаме дизелова, та искам да питам читави ли са дизелите на този модел и колко дават разход градско, защото повече в града ще се кара ? Също така искам да знам дали са с верига или са с ангренажен ремък ? Скъпи ли са за обслужване и поддръжка и т.н. , моля кажете всички плюсове и минуси, защото много сме харесали този модел кола, но искам да чуя мнение от собственици на такива с реални неща за нея ? Кажете мнени и за ВАН Mazda 5 ? Много благодаря
Последно промяна от balin на 18 Май 2011 23:04, променено общо 1 път.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
А колко ви е средния годишен пробег и колко и какви ще са средните маршрути в София ? Имам предвид колата се пали сутринта и се гаси вечерта или пали се ,спира се , престой пак се пали и тн . Какъв ще е най-масовия режим и какви ща са интервалите между спиране и тръгване когато се ползва автомобила . После ще ви обясним защо ви питаме .
Относно поддръжката не са по-скъпи от нито една европесйка марка от този период .
Така , като гледам двигателите са еднакви за годините , които цитирате .
За другите неща колегите да кажат .
Относно поддръжката не са по-скъпи от нито една европесйка марка от този период .
Така , като гледам двигателите са еднакви за годините , които цитирате .
За другите неща колегите да кажат .
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 18 Ное 2007 23:45
- Местоположение: София, България
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ами годишен пробег около 10000 км. , иначе да няма да се кара non stop през деня , а сутрин с нея на работа...престой, евентуално някое излизане и псоле вечерта прибиране . Тоест главно градско каране и то не много интензивно и уикендите някъде на по-дълъг път. Иначе на по-старите от 2003-2004г. гледам , че двигателя пак е 2000 кубика, но е 90 к.с., а на тези след края на 2004г. е 2000 кубика, но вече е 116 к.с.Bass_Man написа:А колко ви е средния годишен пробег и колко и какви ще са средните маршрути в София ? Имам предвид колата се пали сутринта и се гаси вечерта или пали се ,спира се , престой пак се пали и тн . Какъв ще е най-масовия режим и какви ща са интервалите между спиране и тръгване когато се ползва автомобила . После ще ви обясним защо ви питаме .
Относно поддръжката не са по-скъпи от нито една европесйка марка от този период .
Така , като гледам двигателите са еднакви за годините , които цитирате .
За другите неща колегите да кажат .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
За толкова малък пробег и за такова непостоянно шофиране дизела няма да ви се рентира добре според мен ! Сметката за горивото изглежда горе долу така бензин 1200 литра х 2,50лв = 3000лв , дизел 800 литра х2,40лв = 1920 лв. Като съм заложил разход 12/100 за бензина и 8/100 за дизела ! Само , че поддръжката на дизела е малко по-скъпа и риска от скъпи ремонти е много по-голям . Отделно ако няма печка зимата ще ви е студенко до работата и разхода дори ще ви е по-голям защото дизела загрява много бавно . Отделно ако нафтата поскъпне още много няма да имате вариант за алтернативно гориво . Имате риск от проблеми с горивото зимата и постоянен от некачествено гориво .
Най-честия проблем при автомобили с незнайни км е демпферния маховик . Който в различните си варианти излиза между 1000лв и 2000лв . Отделно са възможните проблеми с дюзи (200-1000лв. за дюза ) , помпа за високо налягане ( 300лв.-2000лв.) , клапани за високо налягане ( 150лв-300лв) , турбина ( 300лв.-2000лв.) , филтър за твърди частици , ЕГР клапа и тн .
Та лично според мен за предполагаемо спестяване около 1000лв на година от гориво не си струва риска .
За двигателите нека някой колега дизелджия да каже какви са разликите през годините .
Това , което дават в Wiki за Корола е :
* 2004–2007 — 1ND-TV — 1.4 L (1364 cc) I4 diesel, 8-valve SOHC, turbocharged, D-4D, 89 hp (66 kW)
* 2003–2007 — 1CD-FTV — 2.0 L (1995 cc) I4 diesel, 16-valve DOHC, turbocharged, D-4D, 114 hp (85 kW)
т.е. 90 коня е 1,4 , а 114 коня е 2.0 . Като 1,4 би трябвало да е по-икономичен в града ако се кара икономично . Но при Версо дали ги има и двата двигателя нямам идея .
ПС:
Ето това ми се вижда много добро предложение :
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Принципно не се лъжете да взимате под 2004г независимо от типа на двигателя .
Дизелите 116кс. започват от 13 000лв. и ако този 1,6 по-горе има всичко необходимо аз не бих се замислил да спестя 3000лв. пък и след това ще има регистрация , каско , гражданска , обслужване , гуми ако трябва , аларма , данък , което може да са до към 2000лв.
ПС2: сега гледам ,че наистина има обяви за 2003г и за 2002г. в , които 2.0 дизел е даден 90 кс . И ето тук гледам : http://catalog.auto.ru/catalog/cars/toyota/corolla/
, че от 2001 има един двигател D4D , който е 90 коня . Той и турбо дизела е толкова , а и гледам че само на Корола го има . Явно е някакво бесно дефорсаче biggrin.gif . Опа и на РАВ-ката го слагат .
Трябва да си е 1CD-FTV .
Най-честия проблем при автомобили с незнайни км е демпферния маховик . Който в различните си варианти излиза между 1000лв и 2000лв . Отделно са възможните проблеми с дюзи (200-1000лв. за дюза ) , помпа за високо налягане ( 300лв.-2000лв.) , клапани за високо налягане ( 150лв-300лв) , турбина ( 300лв.-2000лв.) , филтър за твърди частици , ЕГР клапа и тн .
Та лично според мен за предполагаемо спестяване около 1000лв на година от гориво не си струва риска .
За двигателите нека някой колега дизелджия да каже какви са разликите през годините .
Това , което дават в Wiki за Корола е :
* 2004–2007 — 1ND-TV — 1.4 L (1364 cc) I4 diesel, 8-valve SOHC, turbocharged, D-4D, 89 hp (66 kW)
* 2003–2007 — 1CD-FTV — 2.0 L (1995 cc) I4 diesel, 16-valve DOHC, turbocharged, D-4D, 114 hp (85 kW)
т.е. 90 коня е 1,4 , а 114 коня е 2.0 . Като 1,4 би трябвало да е по-икономичен в града ако се кара икономично . Но при Версо дали ги има и двата двигателя нямам идея .
ПС:
Ето това ми се вижда много добро предложение :
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Принципно не се лъжете да взимате под 2004г независимо от типа на двигателя .
Дизелите 116кс. започват от 13 000лв. и ако този 1,6 по-горе има всичко необходимо аз не бих се замислил да спестя 3000лв. пък и след това ще има регистрация , каско , гражданска , обслужване , гуми ако трябва , аларма , данък , което може да са до към 2000лв.
ПС2: сега гледам ,че наистина има обяви за 2003г и за 2002г. в , които 2.0 дизел е даден 90 кс . И ето тук гледам : http://catalog.auto.ru/catalog/cars/toyota/corolla/
, че от 2001 има един двигател D4D , който е 90 коня . Той и турбо дизела е толкова , а и гледам че само на Корола го има . Явно е някакво бесно дефорсаче biggrin.gif . Опа и на РАВ-ката го слагат .

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
нещо са се объркали-няма рав д4д с такъв двигател-до 2005 са 116к.с. после 136-150-177k.c.да не е някакво африканско изпълнение вe? laugh.gifBass_Man написа:...
, че от 2001 има един двигател D4D , който е 90 коня . Той и турбо дизела е толкова , а и гледам че само на Корола го има . Явно е някакво бесно дефорсаче biggrin.gif . Опа и на РАВ-ката го слагат .Трябва да си е 1CD-FTV .
един съвет към колегата: ако непременно държиш да вземеш дизел,което при тия км и начин на каране не ми се вижда оптимално,потърси такава от австрия,швейцaрия или скандин.страни.почти всички дизели след 2006 имат вграден подгревател(zuheizer) или печка(standheizung),а и много собственици си ги дооборудват с такива.пак е малък плюс за зимата!

-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 18 Ное 2007 23:45
- Местоположение: София, България
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Тоест искате да ми кажете, че е по-добре да взема бензинова кола така ли ? Защото аз съм чувал , че дизеловите мотори на Тойота D4D са железни и трудно се чупят, а пък все пак и разхода е от значение, а всичките неща , които сте ми изброили, ако трябва да се сменят отиват на към 4 бона !!! Така и не разбрах кои модели и години са с верига и кои са с ангренажен ремък ?
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 18 Ное 2007 23:45
- Местоположение: София, България
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ами тогава чакам да чуя и други мнения !? А 2.2 D4D преди 2006г. е също с верига , така ли ?Scott написа:Не си чул цялата история ... после трябва да му сложиш метан или в краен случай пропан...balin написа:Тоест искате да ми кажете, че е по-добре да взема бензинова кола така ли ?![]()
С верига са всички VVTi двигатели. Дизелите преди 2006г. са с ремък с изключение на 2.2 D4D.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 18 Ное 2007 23:45
- Местоположение: София, България
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 1 път
За какво е тази печка, да се подгрява купето ли ? Толкова бавно ли загрява дизеловата кола ?jim_beam написа:Bass_Man написа:...
,потърси такава от австрия,швейцaрия или скандин.страни.почти всички дизели след 2006 имат вграден подгревател(zuheizer) или печка(standheizung),а и много собственици си ги дооборудват с такива.пак е малък плюс за зимата!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Не загрява кой знае колко бавно. В софийските задръствания ще си загрява без проблем . Относно надеждността на дизеловите двигатели - във форума има доста такива коли и всеки е с различни проблеми. Едни чупят съединител на 30 000 , други дюзи на 100 000 , трети пък на 200 000 нямат проблеми - общо взето Божа работа. Препоръчвам ти да покараш и бензинова и дизелова и сам да си прецениш . Едно е ясно , разходът ти с дизеловата определено ще е по-нисък , а и цената на дизела в момента е по-ниска. Относно алтернативните горива - никога няма да караш същата кола , а зимата ще минаваш половината от разстоянието пак на бензин.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 18 Ное 2007 23:45
- Местоположение: София, България
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да това е другия въпрос, че вече не ми се занимава с ГАЗ и т.н. , защото имах такава кола и наистина зимата минавам половината от разстоянието на бензин, отделно се губи много пространство за бутилки и т.н. , а все пак търся ВАН , точно заради повече пространство !iovkito написа:Не загрява кой знае колко бавно. В софийските задръствания ще си загрява без проблем . Относно надеждността на дизеловите двигатели - във форума има доста такива коли и всеки е с различни проблеми. Едни чупят съединител на 30 000 , други дюзи на 100 000 , трети пък на 200 000 нямат проблеми - общо взето Божа работа. Препоръчвам ти да покараш и бензинова и дизелова и сам да си прецениш . Едно е ясно , разходът ти с дизеловата определено ще е по-нисък , а и цената на дизела в момента е по-ниска. Относно алтернативните горива - никога няма да караш същата кола , а зимата ще минаваш половината от разстоянието пак на бензин.
на 10000 хил км годишен пробег вземаи vvti двигателя и няма да сбъркаш дизела е по капризен от към обслужване и си струва при положение , че караш повече. В краина сметка много зависи на какво ще попаднеш , ако намериш дизел в добро състояние веземаи го biggrin.gif
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта