Големи дискове ти трябват при многократни последователни спирания - т.е. състезания на писта, защото са радиатор с по-голяма площ и там трябва да разкараш повече топлина за да не ти кипне спирачната течност, да не прецакаш лагерите на колелото и т.н.slowtraveler написа:Е да, ама при екстрено спиране си трябват големи дискове, а не големи генератори...
За екстремно спиране от време на време на пътя, големината на диска не играе роля - и сравнително малки да са (не говорим за някакви крайности), няма да прегреят (освен ако не спираш тир от свръзвукова скорост)
Важното е баланса предни/задни да е нагласен спрямо конкретното разпределението на тежестта при спиране. А във формулата за тоя баланс освен радиуса на диска (там където хващат накладките), участват диаметрите на цилиндрите на апаратите и пропорционалния клапан. Така, че дали е голям или малък диска - все тая - баланса освен с радиуса можеш да го нагласиш с останалите параметри.
С малките дискове се пести бензин (т.е. основната цел на един хибрид). Големите дискове на повечето улични коли са най-вече, защото изглеждат добре и да държат повече километри преди смяна.
Същото е и за големината на площта на накладките - няма абсолютно никакво значение за спирането при уличните коли, а просто по-голямата накладка ще я сменяш по-рядко.
Преди няколко дни имаше и разни смешни дискусии от това на кой колко му бил хода на педала на спирачката и как това се отразявало на спирането. Също доста невярно твърдение. Колко е хода на педала на спирачката се наглася с отношението на диаметрите на главния цилиндър към диаметрите на цилиндрите на спирачните апарати. Например като увеличиш диаметъра на главния цилиндър и хода на педала се намалява, но пък трябва по-голямо усилие при натискане. По-малък диаметър -> по-голям ход, но пък по-малко усилие трябва да приложиш с крака. Усилието пък може да се нагласи и допълнително с вакуумния усилвател.
Така, че на кой колко твърд и с какъв ход му бил педала, няма значение за това как спира колата. В конкретния случай - това е просто предпочитанието на инжинерите правили този автомобил. Някои инжинери предпочитат по-дълъг ход, други по-къс. Някой да натискат педала по-силно, други по-слабо.
Спирачният път (т.е. колко добре спира колата) зависи от гумите на колата и от баланса на спирачките (предни към задни)