Auris HSD Full Hybrid

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 24 Авг 2010 00:13

Bass_Man написа:...Бъдещето е в компактните генератори...
кво е тва чудо и Тойота ли го е измислила?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2010 09:23

Bass_Man написа:.....
Чисто информативно трамвайте и тролейбусите са с двигатели 30 до 50 KW мощност . Смятай ако си с компактен мощен генератор за какво иде реч . ....
В грешка си Басс...
Двигателите им са над 150-200kW...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 24 Авг 2010 09:56

Като свалят цената на хибридите може би да .
Само че това няма да стане поради ред причини .
Така че в настоящият момент хибридите имат едно голямо НЕ МЕРСИ от мен cool.gif
Близкото бъдеще на градските автомобили е чисти ел. колички
Извънградските още дълго ще са с ДВГ wink.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 24 Авг 2010 17:57

Scott написа:кво е тва чудо и Тойота ли го е измислила?
В смисъл ? Коя дума не разбра ? Компактен или генератор ? tongue.gif

Слоу дай факти ! Не мисля , че дори и рейсовете са по 150-200KW . Виж за някоя електричка по може .

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 24 Авг 2010 18:10

Bass_Man написа:В смисъл ? Коя дума не разбра ? Компактен или генератор ?.
не разбрах комбинацията 'компактен генератор'. Ако може с картинка, че ми е по-лесно да възприемам.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2010 18:25

Bass,
Ами потърси малко инфо - има свободно в нета.
Например стандартните шкодички тролейбуси 14tr- 120kW.
Трамвай Шкода (по-съвременен - сега използван в Прага) - 540kW...(макс скорост 60км/ч).
За братушките са произвеждали Шкода 12ТР - 2х120kW...
П.С. 2 години съм работил в Градски Транспорт Варна, така, че тролей съм виждал и по-отблизо laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 24 Авг 2010 18:52

Ако на някой му е интересно, ето тукима подробно четиво по темата с електрическите, хибридните и т.н. автомобили.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Авг 2010 01:51

Scott написа:не разбрах комбинацията 'компактен генератор'. Ако може с картинка, че ми е по-лесно да възприемам.
Ами това е генератор достатачно малък и лек за да се побере някъде в колата и да и осигури достатъчна автономност . А не е модел или марка ! Принципно най-простите и лесно достъпни са генераторите с изотопи . Има разработени дори за захранване на ръчни часовници . И се зареждат през 20-30 години . Може би това ще ти изясни защо няма техни снимки из нета ? Има и доста други типове но тези са най-прости и евтини за изработка за момента . Както може би се досещаш ползват се основно за военни и космически цели .

Аватар
prius06
Мнения: 39
Регистриран на: 25 Май 2007 15:35

Мнение от prius06 » 25 Авг 2010 09:22

Дългичка тема... В началото мислех да напиша един дъъълъг постинг за моя опит с Приуса, който вече четвърта година карам, но се сетих, че имаше една хубава тема, която бях пуснал тук и реших да пусна препратка, защото повечето неща, които имах намерение пиша, са там. Единственото, което имам да добавя, е, че в момента колата е почти на 63000 мили (малко повече от 100000 км), но всичко, което съм написал в горния линк (вкл. данните за разхода), продължава да е валидно.

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 25 Авг 2010 11:01

тоест гори малко ако го караш бавно
Със малко по интензивно каране / магистрала 130-140 е нормално за България / и настъпване по светофарите ще стигне среден разход повече от същият клас автомобил с дизелов двигател , като Приуса ще е и по-скъп като цена .
И какъв е смисъла и предимството да си купиш и караш Приус ?
Никакъв .
Като им намалят продажните цени вече ще има смисъл само че това няма да стане поради поне 10-15 причини
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 25 Авг 2010 12:35

Bass_Man написа:... ползват се основно за военни и космически цели .
Сигурно и там още не се ползват ... (работя в такава фирма и не съм и чувал за практическо приложение все още)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2010 12:44

Scott написа:
Bass_Man написа:... ползват се основно за военни и космически цели .
Сигурно и там още не се ползват ... (работя в такава фирма и не съм и чувал за практическо приложение все още)
Ползват се Scott... В случая Басс_ман е прав...
Но са много ограничени (най-малкото, защото повечето работят с радио-изотопи, а контрола върху радиоактивните продукти е завишен)...
Пък и като гледам 'компактен' е нещо много относително за радиоактивен източник със защитите laugh.gif
Например един от мощните: GPHS-RTG - електрическа мощност 300W, термична - 4.4KW, тегло - ~58kg....
Според wiki-то грузинци откраднали един такъв подобен генератор от далечен фар и го изхвърлили в гората. И трима дървосекачи легнали да се топлят през нощта около него. Малко се поизпържили от радиацията (радиоактивни изгаряния)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 25 Авг 2010 12:58

slowtraveler написа:Ползват се Scott... В случая Басс_ман е прав...
Не споря, казах че не съм срещал в моята работа... Но тези неща са толкова далече от темата .... Основното предимство (заради което се използват в космоса) е тяхната автономност, но КПД-то и специфичната им мощност са ... Да не говорим пък за непостижимата им цена. Просто не виждам как тези 'компактни генератори' ще намерят място в автомобилостроенето в близките 20-30г...
П.П. Грешка .... намерих идея на любимите BMW - хибридна система със ТЕГ, бас държа че Тойота не са и помисляли за това :
http://www.electrochem.org/dl/interface ... p54-56.pdf
Последно промяна от Scott на 25 Авг 2010 13:40, променено общо 3 пъти.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2010 13:30

Що бе Scott...
Слагаш един парен двигател. Пускаш в 'чайника' една такава таблетка.
Обуваш оловните гащички и с бодро подсвиркване със свирката - си пръв на светофара laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 25 Авг 2010 13:41

slowtraveler написа:Обуваш оловните гащички и с бодро подсвиркване със свирката - си пръв на светофара laugh.gif
To да бяха само 'гащички'. Ние използване слънчеви клетки за целта, процеса е същия, но без 'страничните оловни' ефекти biggrin.gif
П.П. Намерих статията от другаря Матсубара, която се цитира в по-горния докЮмент - 6-8% КПД при 140Вт...
Прикачени файлове
TEG.jpg
TEG.jpg (113.62 KiB) Преглеждано 3293 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта