Auris HSD Full Hybrid

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 21 Авг 2010 16:40

Bass_Man написа: И Диззле
tongue.gif biggrin.gif laugh.gif това , което е писал Петър не са глупости! Глупостите са 4,7л/100км в София , на климатик !
брат пет пъти обясних за кво става въпрос ама ти си продължаваш с тва 4,7 biggrin.gif biggrin.gif като ми покажеш как се минават 60+км с 1 л бензин обещавам никога повече да не се обаждам!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 21 Авг 2010 19:33

Айде да приключваме,че ще се изпокараме.Секи да си кара кот си иска и колкот му е джоба. Катинарче?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 21 Авг 2010 19:59

Днес София-Велико Търново-Ветрино-Вълчидол-Добрич 91км/ч средна скорост, разход 10.8л/100. Пълен хибрид RX450h. Данните за разхода и средната скорост са по борд компютъра и ги занулих на последният светофар на ботевградско шосе. И са при пристигането пред бар Кодиак в Добрич. Разхода е далеч от този по каталог, за това ми е мнението, че хибридите са донякъде рекламен трик biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2010 20:05

Мдаа, вярно че РХ е голям кошник (голямо купе), ама за да направя такъв разход с леката кола трябва доста да се озоря (средна скорост към и над 110км/ч)....
Май нещата изглеждат така: вместо хибрид, по-добре си вземи по-малък автомобил laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Авг 2010 06:40

slowtraveler написа:Мдаа, вярно че РХ е голям кошник (голямо купе), ама за да направя такъв разход с леката кола трябва доста да се озоря (средна скорост към и над 110км/ч)....
Май нещата изглеждат така: вместо хибрид, по-добре си вземи по-малък автомобил laugh.gif
Само дето твоята лека кола е мнооого далече от 300 коня !

Веско само ще ти кажа , че БМВ М5 ( 500 коня ) , както щеш да го караш извън-градско под 12 не може да падне . А е по-леко , атмосферно и доста згъстено ( голяма степен ) . А ти караш 300 коня , автомат , 4х4 , бензин , над 2 тона с всички екстри . И твоя климатроник не е баш същия , като в Авенсис и Аурис .
Така , че разхода ти е перфектен ! На Дизле икономичната количка ако я натовариш така сигурно ще удари 20литра/100км преди да се разпадне .
Плюс това средната скорост не е показателна за стила на каране ! Може да я постигнеш с плавно каране може и с много рязко . А разликата в разхода там ще е голяма . Веско ако кара X5-чка или Q7-чка сигурно ще му удря 20 извънградско !
Dizzle написа:
брат пет пъти обясних за кво става въпрос ама ти си продължаваш с тва 4,7 biggrin.gif biggrin.gif като ми покажеш как се минават 60+км с 1 л бензин обещавам никога повече да не се обаждам!
Ще ти го обясня ама не спирай да си пишеш , че ще ми липсва тоталната ти теоритична неподготвеност ! :thumbsup:
Изминава ги тези километри , като въобще не пали бензиновия двигател ! Разбра ли сега ? Сметката е mpg ( мили за галон ) никъде не се отчита колко ток хачри през това време !!! По-нагоре Скот го е обяснил ама ти нещо хич не вдяваш . Това е идеята на plug-in конверсията . Първо да изхаби колкото ток има обикновенно за 40-120 мили и след това минава на хибриден режим . И така се получават 150mpg , което рабира се е тотално хипотетично . Но реално си ги правиш 60-100mpg . Ако се стараеш повечко или маршрута ти е подходящ може и повече . Нещо друго неясно ?

И друг път внимавай какво пишеш защото тука хората четат и ако не ти се каже 100 пъти , че си згрешил някой може да се подлъже и да си купи дизел понеже е много икономичен ,а после да се окаже , че е само скъп за поддръжка biggrin.gif laugh.gif tongue.gif .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2010 09:14

Bass_man, не си ми разбрал мисълта...
Моята кола е под половината от конете на Веско.
Но прави същите средни скорости в БГ и то за доста по-малко бензин.
Т.е. вместо закупуването на супер хибрид, може да се ограничим с по-малък автомобил и да постигнем по-добър екологически ефект (разхода ще е като на по-големия хибрид, но няма да има голямото мръсно производство на батерии), и по-добър икономически ефект (заради по-високата цена на хибрида) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 22 Авг 2010 10:53

Слоу,недей с такива мнения,че Басман като нищо ще те изкара "Алчна и завистлива свиня",както ме изкара и мен.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 22 Авг 2010 13:35

Bass_Man написа:....
новия Приус Plug in (2012 ще излезе, няколко вече се движат из Берлин по програмата на железниците Carsharing)) - 18км на ток из града(20 по данни на производителя). капацитет на акумулаторите - 5,2кВт . как ги измисли тея 40-120 мили бе брат??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Авг 2010 17:03

Dizzle написа:
Bass_Man написа:....
новия Приус Plug in (2012 ще излезе, няколко вече се движат из Берлин по програмата на железниците Carsharing)) - 18км на ток из града(20 по данни на производителя). капацитет на акумулаторите - 5,2кВт . как ги измисли тея 40-120 мили бе брат??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ами брат айде да четем искаш ли ? Върни се по-назад и виж линковете , които съм дал няма да повтарям по 100 пъти едни и същи неща понеже вас освен ,че ви мързи да мислите ви мързи да цъкнете на един линк . А ако не можеш да разбереш какво пише в линка не е мой проблема ! wacko.gif Айде сега да повторим за всички мързели :
Bass_Man написа:

Ето ви и два сайта за конверсия :

http://www.pluginconversions.com/

http://www.a123systems.com/hymotion/pro ... e_extender

slowtraveler написа:Bass_man, не си ми разбрал мисълта...
Моята кола е под половината от конете на Веско.
Но прави същите средни скорости в БГ и то за доста по-малко бензин.
Т.е. вместо закупуването на супер хибрид, може да се ограничим с по-малък автомобил и да постигнем по-добър екологически ефект (разхода ще е като на по-големия хибрид, но няма да има голямото мръсно производство на батерии), и по-добър икономически ефект (заради по-високата цена на хибрида) :thumbsup:
И ти не си ми разбрал мисълта ! Аз пък ти казвам , че твоята кола няма нищо общо с тази на Веско и , че ако сложиш неговите екстри и задвижване на твоята не само , че няма да постигнеш подобна средна скорост ами и разхода ще ти отиде мнооооооого високо . Разликата между вас не е само конете и хибридната част . Има още едни 1000кг. които не идват от батериите само . Отделно 4х4 , отделно автомат , отделно климатична система , която е сигурно 2-3 пъти по-мощна от твоята . Какво точно им сравняваш ?
Икономически ефект има когато караш нещо леко . При положение , че караш тежък джип няма как да имаш икономически ефект . За това там хибрида е ненадминат .
Виж какви разходи дават "икономическите" Q7,X5,ML и тн. с икономическите дизелчета по 200-500 коня и тогава сравнявай . Защото иначе сега ще скочи някой с едно Айго с ръчки на джамовете и ще ви убие с разход tongue.gif tongue.gif tongue.gif .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2010 17:42

Сравнявам екология и икономия при що годе нормално и еднакво експлоатационно темпо и поносимо ниво на комфорт...

Иначе малко встрани от темата, но във връзка с предимството на хибрида извън града:
при сравнение с бензинки - Акура MDX - 300+коня, извънградско се върти около 10л/100км при такова темпо (пак е 4х4, автоматик, че е и по-голяма като размер от РХ). С братовчед ми изминахме в пакет около 400км, и разликата в разхода бе около 2.7-3л/100км между маздата и акурата.
Тук има и колега с FJ cruiser с 4 литрова бензинка автоматик. Там с голямата стъпка пак е под 12л/100км.
Виж в града нещата стават други.... Там спор няма...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 23 Авг 2010 14:30

КПД на електромотор = 80-90%
КПД на дизелов ДВГ = 32%

Какво да си говорим повече?
Да давам ли сега калирочността на нафтата, че да смятаме колко струва 1kW мощност от нафта и колко струва 1kW мощност от EON, EVN...? Ако мощността от нафта беше много по-евтина - климатиците щяха да са с нафтови генератори (това в рамките на шегата). Енергията от електрическата мрежа идва по-евтина, защото се получава от изгаряне на въглища, а не на скъпи петролни продукти.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 23 Авг 2010 14:43

Nixter написа:КПД на електромотор = 80-90%
КПД на дизелов ДВГ = 32%

Какво да си говорим повече?
Да давам ли сега калирочността на нафтата, че да смятаме колко струва 1kW мощност от нафта и колко струва 1kW мощност от EON, EVN...
Давай, точно туй са сметките дето Баса търси.
Ама май забравяш, че КПД-то на дизеловия автомобил си е толкова (всъщност по-близко до 40%), а това на електроМОБИЛА е произведение от КПД-то на електродвигателя и КПД-то на енергосъхраняващата система (батерии, инвертор и зарядно устройство). Тогава ако сложиш и за тях по 80-90% ко стана :whistle:

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 23 Авг 2010 15:59

Тук говорим за КПД на двигател и за нищо друго! нито трансмисия, нито батерии нито нищо!
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 23 Авг 2010 16:09

Nixter написа:Тук говорим за КПД на двигател и за нищо друго! нито трансмисия, нито батерии нито нищо!
Извинявай, явно аз съм се объркал...
А какъв е смисъла да говорим за КПД на двигателя, като тази електроенергия не идва от въздуха. Все едно да се сравняват круши с ябълки. Ако беше само за електродвигателите, то нямаше да има ДВГ. Ама нали точно заради това електромобилите са още екзотика - няма евтин и изгоден начин за съхраняване на електроенергия за пробег съизмерим с пробега на тези с ДВГ.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 24 Авг 2010 00:03

Scott написа:..................няма евтин и изгоден начин за съхраняване на електроенергия за пробег съизмерим с пробега на тези с ДВГ.
Е тук обаче не си сигурен ! По-скоро нарочно не се пускат евтините и масови източници защото петрола ще стане безмислен . И самата идея да се кара на батерии е пълна тъпотия . Бъдещето е в компактните генератори :whistle: . Но при всяко положение , колкото и да е КПД-то на цялата хибридна част все пак тя се зарежда от регенерация така , че все е кяр . И другото нещо е ,че дизела през цялото време си бачка колкото си може , а като се заредят батериите се усещат предимствата на ел. мотора .
Чисто информативно трамвайте и тролейбусите са с двигатели 30 до 50 KW мощност . Смятай ако си с компактен мощен генератор за какво иде реч . А дори и в момента Теслата почти два пъти по-тежка има по-добри динамични характеристики от сравним по мощност Лотус но два пъти по-лек !
Относно екологията от производствена гледна точка хибрида е толкова мръсен колкото и обикновенния автомобил . Но при градско каране въздуха би бил доста по-чист . Дори само заради старт-стопа .

Така и така си спамиме тука днес разбрах , че пак е станало популярно газифицирането на дизелите tongue.gif :

http://nobus.blog.bg/drugi/2009/12/20/g ... ova.458388

http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... opic=73193

http://carsoft.yoree.org/index.php?topic=15.0

http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... 6&p=385075

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... apsed&sb=5
Последно промяна от Bass_Man на 24 Авг 2010 00:18, променено общо 1 път.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта