с какъв октан карате бензиновите тойоти?
с какъв октан карате бензиновите тойоти?
привет колеги.преди месец се сдобих с тойота ярис 1.33--100к.с.в книжката й пише да се кара с бензин 95 или по-висок октан.аз й наливам 100 октанов.прочетох тук из форума че когато се "газифицира"тойота и след време клапаните заминавали.а знам че газта е с по-висок октан от 100.та мисълта ми е като наливам 100 октанов бензин да не скапя и аз нещо??въпреки че колкото бензинови коли съм имал винаги съм наливал минимум 98.не ми е ясно тия тойоти май ги водят с някви клапани с ел.управление.не са ли като другите коли--хидравлични повдигачи и толкова.и кво като жигулите тряяя да ходя да ми регулират хода на клапаните и да внимавам какво наливам че да не прегорят??????????не ми е ясно.моля ако има по-запознати ще съм благодарен да обяснят.
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Четох няколко анализа на гориво при авиационни катастрофи в БГ.
Самолетчетата караха с автомобилен 95 (ротакс двигатели)...
По-голяма част от горивото бе ОК, но имаше и анализи с около 94 октана (доколкото си спомням - през 2002г)......
Но дори и при лошите проби (неотговарящи на стандарта), разликата в октановото число не бе голяма...
Другаде не съм попадал на резултати от лабораторни анализи, обявени на широката публика...
Самолетчетата караха с автомобилен 95 (ротакс двигатели)...
По-голяма част от горивото бе ОК, но имаше и анализи с около 94 октана (доколкото си спомням - през 2002г)......
Но дори и при лошите проби (неотговарящи на стандарта), разликата в октановото число не бе голяма...
Другаде не съм попадал на резултати от лабораторни анализи, обявени на широката публика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Турбореактивните двигатели са с керосин (А1), но буталните са си с бензин.
Руските и някои от западните бутални двигатели обикновено са с бензин 100LL (авиационен), но в БГ има доста леки и суперлеки самолети с ROTAX двигатели, които работят с обикновен автомобилен 95 бензин...
Повечето аварии бяха с такива самолетчета, използвани за химическа работа.
Като част от разследването на авариите и катастрофите, имаше и лабораторен анализ на горивото, което е останало при произшествието в резервоарите...
Руските и някои от западните бутални двигатели обикновено са с бензин 100LL (авиационен), но в БГ има доста леки и суперлеки самолети с ROTAX двигатели, които работят с обикновен автомобилен 95 бензин...
Повечето аварии бяха с такива самолетчета, използвани за химическа работа.
Като част от разследването на авариите и катастрофите, имаше и лабораторен анализ на горивото, което е останало при произшествието в резервоарите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 01 Сеп 2009 15:30
- Местоположение: Bulgaria
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
При мен с двулитров двигател и с 95 октана, градското е около 9, извънградското около 7.2-7.5л/100...
Не ми се струва реално да мога със смяна на октановото число да го сваля на 8 градско и 5.7-6.0 извънградско...
Може да има някаква разлика, но тя ще е пренебрежимо малка...
Не ми се струва реално да мога със смяна на октановото число да го сваля на 8 градско и 5.7-6.0 извънградско...
Може да има някаква разлика, но тя ще е пренебрежимо малка...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Разликата в октаните усетих само при Селиката. Със 95 мотора бучеше като изтребител и светва "чек"а. Със 100 сравнително по-тихо и спокойно работи и "чек"а угасва. Това със светването от ТМАуто ми обясниха, че заради лошо гориво, а уж я дават да се кара с 95. С една дума, направих си извода, че каквото и да карам ще е ро-добре със 100.
Доскоро пътувах по много и съм правил експерименти, със 95 до светкане на резервата минавах извънградско около 500км със 100 октана около 540, което е почти 10%. Демек като пари иде едно и също. В града идея си нямам каква е разликата. Мотора наистина работи с идея по-тихо. Проблема е че не навсякъде и винаги има 100 октана. А колко реално е 100 октана, Божа работа....Raya написа:Разликата в октаните усетих само при Селиката. Със 95 мотора бучеше като изтребител и светва "чек"а. Със 100 сравнително по-тихо и спокойно работи и "чек"а угасва. Това със светването от ТМАуто ми обясниха, че заради лошо гориво, а уж я дават да се кара с 95. С една дума, направих си извода, че каквото и да карам ще е ро-добре със 100.

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
хахаха ми и той Божа раота.....сипваш в бурканчето, носиш в метрологията би трябвало да ти кажат, ако толкоз държиш да се ядосваш...Raya написа:diver написа:А 95 реално какво е?Raya написа: А колко реално е 100 октана, Божа работа....

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта