Страница 1 от 2
секретни гайки за Toyota Corolla Verso
Публикувано на: 08 Апр 2009 15:44
от gepo
Здравейте.Колеги някой да знае от къде мога да купя секретни гайки за летите джанти на Toyota Corolla Verso D4D?Проверих в Гарвана във Варна,но там имат само за железни джанти.Разликата е, че за железните, гайките завършват на конус,а на алуминиевите са прави
Публикувано на: 08 Апр 2009 17:26
от slowtraveler
Аз купувах за авенсиса оригинални глухи гайки от Карком - Варна.
Цена 92-100лв...
Но съм много доволен - дори сега си ги прехвърлих на маздата.
Юнаците в Жижо последния път са забравили да спрат пистолета докато са затягали гайките, и доста се мъчиха да ги развият миналата седмица докато ми сменяха джантите с летните гуми (с пистолет на максимум не се развиваха), но гайките издържаха безпроблемно....
Публикувано на: 09 Апр 2009 09:39
от shtephan
Алуминиеви джанти не се затягат с пневматичен гайковърт.Сложи си кухи конусни,защото така подсигуряваш двойно.Имам предвид ,че ако централния отвор не е със същия диаметър като оригиналния - се слага центрираща втулка ,която е пластмасова ,а гайките с плоски шайби разчитат точно на центриране само по централния отвор.Абе с две думи ако са ти оригинални джантите само тогава слагай гайки с плоски чела(шайби).
Публикувано на: 09 Апр 2009 10:01
от slowtraveler
Напълно съм съгласен, че не трябва да се завиват с гайковерт.
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Публикувано на: 09 Апр 2009 12:53
от mitoko
аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите

Публикувано на: 09 Апр 2009 13:25
от shtephan
Аз ходя само при един и същи,ако немога или нямам време сам да го направя,но той знае,че от 10м почти не пропускам и много внимава.Досега не ме е разочаровал.
Публикувано на: 09 Апр 2009 14:17
от slowtraveler
mitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите

Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gif
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!
Публикувано на: 09 Апр 2009 21:11
от АВЕНСИСА
Колега,секретни гайки може да си купиш от Диана център и от ЕМ Комплект 33 както и само гайки за лети джанти с шайба.Секретите са някаде около 30лв ине са лоши,иначе оргиналните в Тойота са 120лв и май се поръчват
Публикувано на: 09 Апр 2009 21:36
от bubbator
Колега, ако толкова си закъсал и не можеш да намериш във Варна секретни гайки:
http://www.etebg.com/autospares/security.html
Звъниш, поръчваш и идват за един ден с наложен платеж!
Публикувано на: 09 Апр 2009 22:24
от mitoko
slowtraveler написа:mitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите

Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gif
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!
последно как трябва да се затега и колко
П.П. ква е тая отверка дето реже гайки и как е е оцеляла шпилката
Публикувано на: 09 Апр 2009 22:28
от Zero`Cool
колега незнам за какви джанти са ти толкова секретите ама да знаеш ... може да си имаш големи проблеми със тях ако се счупи или загуби секретния ключ не ми се мисли при мен се получи и не бе много приятно особено като спуках гума ... ако си купиш такива гайки моят съвет е те поне да се стягат леко и то на ръка ...
Публикувано на: 09 Апр 2009 22:36
от Рошко
В Дианата имаха само някакви "измислени" отворени гайки, които се затапваха с гумена тапа... За мен лично са си порнографски. Цената им беше 25 кинта. Предпочетох да дам 64 лева и да си взема McGard - американски глухи секретни гайки със 100 хиляди комбинации на секретност. Ето как изглеждат:

Публикувано на: 10 Апр 2009 06:49
от gepo
Е ОТКЪДЕ ГИ ВЗЕ
Публикувано на: 10 Апр 2009 07:01
от Vesko
slowtraveler написа:Напълно съм съгласен, че не трябва да се завиват с гайковерт.
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Гайковерта не се ли изключва при определено усилие? Вапрос на настройка на гайковерта, т.е. до майстор biggrin.gif
Публикувано на: 10 Апр 2009 12:51
от slowtraveler
Оригиналните гайки, които ми продадоха от Карком - Варна външно изглеждат точно като тези, посочени от 1.6 VVT-i, като само на упаковката (пластмасов калъф, за 4 разделени гайки и върток) имаше емблема Тойота.
@Веско,- гайковерта може да се настрои, но все пак има и 'динамично усилие' при удара, затова е много лесно да пренатегнеш гайка, а съответно това динамично ударно усилие позволява лесно да развиваш гайки, които с ключ не можеш да развиеш...
Усилието на затягане при всички коли, които съм срещал е около 100Нм...
Т.е. на лост дълъг 1м трябва да направиш усилие 10кг, или на лост 50см - 20кг....
Точно за намаляване вероятността някъде да се счупи секретния върток или гайка реших да взема оригинални...
П.С. относно отвертката и гайката - просто гайката е била по-мека (шкода 120Л). след направяне на много дълбок канал по борда, почти до шпилката, гайката се е спукала и се е освободила, а резбата по шпилката е останала почти незасегната (здравата гайка след това е оправила резбата).. А отвертката разбира се след това е ставала само за вторични суровини...