KVAF ( Дебитомер ) и защо не трябва да се чисти
Публикувано на: 30 Мар 2009 04:09
Споделям опита си от този weekend с надеждата да се намалят зулумите в бъдеще
.
Воден от идеята да си постегна малко кошника ( МК3-ката ) реших да си сменя разни вакумни маркучи и въздухуводи и да поизчистя малко старите . Всичко беше много хубаво докато не се огледах в дебитомера
. Който наистина си беше доста мърляв и беше целия в някаква лепкава и черна гадост . Все едно е въргалян в калта .
Първия етап беше само външно грубо почистване със сухи и чисти хартий . Но вместо да се почисти мръсотията се замаза още повече и позапълни разни важни отвори . Общо взето стана видно , че почистването по този начин няма да стане . И от нещата , които бях чел за KVAF дебитомерите си спомнях , че тези дебитомери би трябвало да нямат нищо , което да може да се повреди от едно "мокро" почистване . И в общи линий това е така ( ама само в общи ) . Малко след , като го почистих разбрах , че всъщност не съм съвсем прав и съвсем скоро и вие ще разберете , че това е така .
След доста експерименти дебитомера така и не заработи , както си работеше преди почистването . И се наложи да се вземет по крути мерки за задвижването на парахода . Поне да може да се прибере до вкъщи на самоход ако не друго .
Ще започна с леко въведение в KVAF дебитомерите .
Както ще видите малко по-надолу от разреза на дебитомера имаме няколко важни неща за да работи този дебитомер :
-свето диод с леща
-фототранзистор с леща
-огледало
-пластинчата пружина
-дупки
-пластмасова фигура служеща за формиране на завихрянето
-решетка с формата на пчелна пита
-електронен блок
-термо-резистор , като в случая няма пряка връзка с дебитомера
Това са градивните елемнти на един Karmen-Vortex дебитомер (AFM - Air Flow Meter ) .
Следва ...............

Воден от идеята да си постегна малко кошника ( МК3-ката ) реших да си сменя разни вакумни маркучи и въздухуводи и да поизчистя малко старите . Всичко беше много хубаво докато не се огледах в дебитомера

Първия етап беше само външно грубо почистване със сухи и чисти хартий . Но вместо да се почисти мръсотията се замаза още повече и позапълни разни важни отвори . Общо взето стана видно , че почистването по този начин няма да стане . И от нещата , които бях чел за KVAF дебитомерите си спомнях , че тези дебитомери би трябвало да нямат нищо , което да може да се повреди от едно "мокро" почистване . И в общи линий това е така ( ама само в общи ) . Малко след , като го почистих разбрах , че всъщност не съм съвсем прав и съвсем скоро и вие ще разберете , че това е така .
След доста експерименти дебитомера така и не заработи , както си работеше преди почистването . И се наложи да се вземет по крути мерки за задвижването на парахода . Поне да може да се прибере до вкъщи на самоход ако не друго .
Ще започна с леко въведение в KVAF дебитомерите .
Както ще видите малко по-надолу от разреза на дебитомера имаме няколко важни неща за да работи този дебитомер :
-свето диод с леща
-фототранзистор с леща
-огледало
-пластинчата пружина
-дупки
-пластмасова фигура служеща за формиране на завихрянето
-решетка с формата на пчелна пита
-електронен блок
-термо-резистор , като в случая няма пряка връзка с дебитомера
Това са градивните елемнти на един Karmen-Vortex дебитомер (AFM - Air Flow Meter ) .
Следва ...............