Страница 1 от 2

Здравейте

Публикувано на: 27 Мар 2009 19:58
от vrajdeber
Привет колеги.

Казвам се Владимир и съм на 26 години от Варна.

Искам набързо да разкажа моята кратка история.

Преди две години реших да си купувам кола.Карах едно Рено Клио което се разпадаше а пък започнах нова работа която е на 14км от дома ми.Реших да гледам за БМВ-та 316-318 Компакт. Имах събрани пари, щях да взема и от Клиото някой лев но автокъщите не предлагаха нищо което да ми е по вкуса. Един ден както зареждах за 20лв на ОМВ, Реното реши да не запали повече, беше се скъсал ремъкът на динамото(или нещо такова,не помня вече). Шефът ми дойде да ме вземе и ме откара на работа. По пътя ми каза: "Ти довечера ще вземеш едната служебна кола и ще я караш до понеделник". А беше четвъртък.

Служебната кола беше Тойота Корола седан, предния модел, точно когато ги разпродаваха. 1,6 VVT-i 110 к.с. на 1700км пробег. Миришеше на нова. Карах я четири дена и не исках да я връщам. А след това реших че не искам да затварям пари в стара кола и в началото на 2007-ма си взех Тойота Ярис 1,3 VVT-i Terra. От КарКом ми казаха че колата е единствената с три врати. Аз и така в продължение на почти една година друга не видях. Но после се навъдиха.

Изключително доволен от нея, Януари месец тази година я дадох на една позната да я доизплаща. Просто ми писна а и исках нещо друго.

До преди две седмици имах само една мисъл в главата. Черна Корола 1,6 VVT-i Sol. Бях готов да отида и да си подам документите за кандидатстване. Но друга кола изплува в съзнанието ми. Една Селика 2000-та година, с малкия двигател (143к.с.) на 105 000 км.

Утре ще отида да я пробвам,защото все още не съм я виждал на живо.

Дилемата ми е следната и бих послушал съвет на опитните фенове на Тойота.

Дали да си набухам главата с лизинги отново и да си взема Корола или да платя Селиката още другата седмица и да не мисля за вноски, каскота и т.н а само за поддръжка? Изпитал съм удоволствието да карам чисто нова кола, но не съм изпитвал удоволствието да карам спортна кола.

Знам че това са различни класове коли, но мен не ме бърка защото цялото семейство сме с коли( приятелката ми, сестра ми и нейния мъж) и не държа на "семейна" кола.

Та това е общо взето, ще съм благодарен ако някой си направи труда да прочете това и да ми даде съвет.

Публикувано на: 27 Мар 2009 20:04
от nov
Ами щом като не ти пречи че не е нова колата, пък и викаш колега, че нямаш нужда от по-голяма кола скачай на Селиката един път се живее.Това е моето мнение.Вярно е че и новото си е ново, но си мисля че удоволствите което ще имаш като караш селиката едва ли ше е сравнимо с Королата! :thumbsup:

Публикувано на: 27 Мар 2009 20:43
от desSs
ако караш предимно извънградско - да си вземеш селиката, та да я усетиш...ама ако ше въртиш само из града с тея дупки, за кво ти е rolleyes.gif

п.п. всъщност аз не съм от опитните фенове, а на всичкото отгоре съм и жена, тъй че не ме слушай, разсъждавам си просто. или поне се опитвам хаха

Публикувано на: 27 Мар 2009 20:54
от vrajdeber
Ами там е работата че работа в с.Тополи а живея в кв. "Чайка" и половината от пътя до работа е извън града.

!

Публикувано на: 27 Мар 2009 20:56
от iivanov
Ако имаш възможност да си обслужваш лизинга, аз мисля че по-хубаво от новото няма, и аз си купих нова кола и то днес :)

Re: !

Публикувано на: 27 Мар 2009 21:07
от vrajdeber
iivanov написа:Ако имаш възможност да си обслужваш лизинга, аз мисля че по-хубаво от новото няма, и аз си купих нова кола и то днес :)
Aми честито тогава. smile.gif

По-принцип имам възможност, още повече че вноската на Королата ще е с 70-80лв повече от това което плащах за Яриса.

Публикувано на: 28 Мар 2009 00:42
от Me4oKyX
Моя съвет - изчакай още малко, отстъпките ще станат почти 30%, и за парите на 1.6 нова, ще можеш да вземеш 2.0 д4д 126к.с, като може да се направи след това на почти 160к.с. Вярно, че ще върви малко по-малко от Селиката, ама пък разхода е друг, возията и тя, удобството..... Общо взето, щом по цял ден си в кола, не знам дали ще ти се кара спортна такава след цял ден въртене happy.gif Рано или късно, удобството ще надделее според мен biggrin.gif А ако искаш, вземи си Селиката, карай я докато паднат цените и ако ти е писнала, продавай и взимай на още по-новата и ниска цена, новата корола :thumbsup:

Публикувано на: 28 Мар 2009 01:26
от LEXUS
Е,стига,де,човекът спортна кола вкара в сметките,ти намеси дизелите! smile.gif А 1.6 dual VVT-i е много модерен агрегат. И предположи ,че харесва тихи двигатели,а може би и широк оборотен диапазон,както липса на досадна турбо-дупка. :whistle: Моят съвет е да вземе нова Корола 1.6 dual VVT-i,защото е достатъчно бърза и нова кола.
Селика , на 100000км.,карана вероятно от някой "състезател",чиито коли по принцип са захабени/не пазят/, е на другата везна.
От друга страна, в условията на финансова и икономическа криза не е най-разумният ход купуване на нова кола. Но все пак съществува разлика между нова Корола и Селика,карана 100000км.,за едни тя е видима,за други-безразлично.

Публикувано на: 28 Мар 2009 11:30
от Uncle Dido
Здравей Влади и добре дошъл!

Правилно си се ориентирал - мани ги тия Рендета! smile.gif

Взимай Селиката, не се набутвай с лизинг и задължения към която и да е банка. А дали е карана зверски - е, и?! Точно е разработен мотора! biggrin.gif

Пък и Селика си е Селика.

П.П. Внимавай с Дессс - опасна е, нищо, че е жена!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 28 Мар 2009 11:35
от ss_mitko
Моето мнение е да вземеш новата Корола,защото Селиката на 100000 вече до една степен е амортизирана и ако почне да ти се чупи парите, които ще ги дадеш за ремонт може да ги даваш за лизинга.Една кола след тези км. започва да се обажда по нещо в нея.А и няма по хубава кола от новата.

Публикувано на: 28 Мар 2009 13:54
от vrajdeber
Ето малко снимчици на Селиката. Боята е надрана от четките тип "мих си колата на ОМВ"

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

А най-големия и проблем за мен е че вътре е пушено доста а аз съм непушач. Има ли някакъв вариант да се измие тапицерията отвътре?


Fido Dido, рендетата отдавна съм ги махнал, изобщо Френско неща да поглеждам. :D

Публикувано на: 28 Мар 2009 15:47
от desSs
Fido Dido написа:П.П. Внимавай с Дессс - опасна е, нищо, че е жена!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
искаше да кажеш, че съм опасна, именно щот съм жена, нали laugh.gif и да му пратиш на ЛС снимка на яриса, да знае от кого да се пази laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 29 Мар 2009 02:36
от LEXUS
ss_mitko написа:Моето мнение е да вземеш новата Корола,защото Селиката на 100000 вече до една степет е амортизирана и ако почне да ти се чупи парите, които ще ги дадеш за ремонт може да ги даваш за лизинга.Една кола след тези км. започва да се обажда по нещо в нея.А и няма по хубава кола от новата.
Ако е карана нормално,т.е. не като за последно,на 100000км. Селиката се е разработила най-добре сега. А по Тойотите преди 200000км. не очаквай повреди,все пак според статистиката Тойотите са 2 пъти,дори 3 пъти по-здрави от другите коли. Имам и доста примери от личен опит-Примерно по старата ми Корола,която е на 250000км., и е на 22 години,е сменен термостата и два маншона/и амортисорите,но за тях е норма за всяка кола/,т.е. практически нищо.Аз на това му казвам здрава кола.

Публикувано на: 29 Мар 2009 15:07
от Scott
LEXUS написа:...Имам и доста примери от личен опит-Примерно по старата ми Корола...
Я дай още някой пример от личен опит, тази Корола е легендарна :whistle: tongue.gif

Публикувано на: 29 Мар 2009 15:43
от LEXUS
OK,на баща ми буса HiAce е на 450000км. и по него е сменено:

Радиатор,2 пъти карета,2-та задни амортисора/консуматив/,водно съединение,каре на щеката на волана,1 стабилизираща щанга отпред и гумени втулки ли тампони ли как се водят на предните амортисори,а самите предни амортисори са оригиналните./Тук не броя подгревни свещи,те са консуматив/. Цялата ходова част,ск.кутия,двигател,водна помпа и т.н. и т.н. по буса не е сменяно никога и е така,както е излязъл от завода в Япония.Та буса е почти вече на половин милион километра и почти всичко по него е оригинално,ресурсът на агрегатите е уникален.Просто на тоя бус няма какво да му се счупи.Не случайно по Африка и Арабските държави карат само Hiace бусове,в повечето такива държави има само черни пътища и липса на сервизи.