Страница 1 от 2

Причини за повишаване на температурата

Публикувано на: 26 Мар 2009 18:41
от Aleksandar
Колеги, интересуват ме кои са възможните причини да се вдига стрелката за температурата над средата. Тогава пада и мощността. До сега не съм виждал японски автомобил, който да го прави без да има проблем и мисля да търся вероятните такива. Вентилатора си работи добре, а идея си нямам от какво може да е, така че всяко предложение е добре дошло :thumbsup:

Re: Причини за повишаване на температурата

Публикувано на: 26 Мар 2009 19:09
от toyota_racing
Aleksandar написа:Колеги, интересуват ме кои са възможните причини да се вдига стрелката за температурата над средата. Тогава пада и мощността. До сега не съм виждал японски автомобил, който да го прави без да има проблем и мисля да търся вероятните такива. Вентилатора си работи добре, а идея си нямам от какво може да е, така че всяко предложение е добре дошло :thumbsup:
Провери термостата дали ти отваря възможно е да прегрява ако не отваря термостата.Проверката става като на вече загрял автомобил провериш дали долната част на радиатора е топла wink.gif .Другата възможност е датчика за температурата да ти е прецакан.

Публикувано на: 26 Мар 2009 20:20
от nikolov22
а вода губи ли се

Публикувано на: 26 Мар 2009 20:33
от Aleksandar
Ще проверя по този начин :thumbsup: А иначе антифриз не губи изобщо. Значи не го прави постоянно, само когато се натовари, например на по ниски обороти на по висока предавка. А не е някой камион да е нормално това според мен. Не би ме притеснило толкова ако не ми се струва че тогава губи мощност и по трудно набира. А и преди не вдигаше над средата, или поне така си спомням. А този датчик как може да се провери?

Публикувано на: 26 Мар 2009 21:02
от Vesko
Aleksandar написа:Ще проверя по този начин :thumbsup: А иначе антифриз не губи изобщо. Значи не го прави постоянно, само когато се натовари, например на по ниски обороти на по висока предавка. А не е някой камион да е нормално това според мен. Не би ме притеснило толкова ако не ми се струва че тогава губи мощност и по трудно набира. А и преди не вдигаше над средата, или поне така си спомням. А този датчик как може да се провери?
Ако при висока предавка и ниски обороти ти губи мощност може да не е свъразно с температурата.

Публикувано на: 26 Мар 2009 21:23
от Aleksandar
Vesko написа:
Aleksandar написа:Ще проверя по този начин :thumbsup: А иначе антифриз не губи изобщо. Значи не го прави постоянно, само когато се натовари, например на по ниски обороти на по висока предавка. А не е някой камион да е нормално това според мен. Не би ме притеснило толкова ако не ми се струва че тогава губи мощност и по трудно набира. А и преди не вдигаше над средата, или поне така си спомням. А този датчик как може да се провери?
Ако при висока предавка и ниски обороти ти губи мощност може да не е свъразно с температурата.
Губи мощност само когато се е вдигнала стрелката и затова си мисля че е свързано с нея.

Публикувано на: 26 Мар 2009 21:46
от Рошко
Aleksandar написа:Губи мощност само когато се е вдигнала стрелката и затова си мисля че е свързано с нея.
Почва да гуми мощност не като загрее, а направо като прегрее... Случвало ми се е с една Мазда - така здраво загря, че двигателя се опита да заклини... Бе направо си заклини да ти кажа... От температурата телата се разширяват - съответно буталата в случая и почват да заклинват в цилиндрите, затова губи мощност. biggrin.gif Като я охладихме и всичко си беше по старо му.

Re: Причини за повишаване на температурата

Публикувано на: 27 Мар 2009 00:20
от Vesko
Aleksandar написа:До сега не съм виждал японски автомобил, който да го прави без да има проблем и мисля да търся вероятните такива.
Малко е оффтопик, но дали автомобилите от ВАГ групата си загряват и без причина и/или проблем?

Публикувано на: 27 Мар 2009 07:05
от Aleksandar
1.6 VVT-i написа:
Aleksandar написа:Губи мощност само когато се е вдигнала стрелката и затова си мисля че е свързано с нея.
Почва да гуми мощност не като загрее, а направо като прегрее... Случвало ми се е с една Мазда - така здраво загря, че двигателя се опита да заклини... Бе направо си заклини да ти кажа... От температурата телата се разширяват - съответно буталата в случая и почват да заклинват в цилиндрите, затова губи мощност. biggrin.gif Като я охладихме и всичко си беше по старо му.
Направо ме успокои wink.gif Това се опитвам да избегна, но къде да търся причините?! Въобще кое влияе на този процес, освен разбира се термостата, който ми е най лесно да сменя, но не обичам да действам на принципа проба- грешка...

Публикувано на: 27 Мар 2009 13:10
от Georgimitrovich
аз имам подобен проблем от вече година и никои неможе да намери смислено обяснение. Даже съм забелязал че наистина губи мощност само на ниски обороти на високи си е пушка, а когато почне да губи мощност ако спра примерно да заредя за 5 мин и после ато тругна всичко и е наред. При мен обаче проблема е обратния летото стрелката мурда 4ат пат над нормалното, а пу зимата направо се опитва да настине wink.gif
Сега смених радиатора и предстои да сменя и термостата но съм на 99% сигурен че не е нито от термостата нито от датчика на стрелката.

Публикувано на: 27 Мар 2009 13:53
от slowtraveler
1.6 VVT-i написа:Почва да гуми мощност не като загрее, а направо като прегрее... Случвало ми се е с една Мазда - така здраво загря, че двигателя се опита да заклини... Бе направо си заклини да ти кажа... От температурата телата се разширяват - съответно буталата в случая и почват да заклинват в цилиндрите, затова губи мощност. biggrin.gif Като я охладихме и всичко си беше по старо му.
Аз тоя номер съм го правил с един голф дизел. Няма стрелка, а едно светодиодче за прегряване, което познайте дали въобще се вижда когато таблото е осветено от слънцето.
Та насрещните хора ми светкаха (скъсан тръбопровод на изхода на водна помпа, и тя е хвърлила водата под колата при висока скорост за секунди), но аз си мислех, че има полиция. Добре, че имаше едно кръстовище, където изключих от скорост и двигателя угасна и превърташе само на скорост (оставих изгасена колата да я превърта колкото може, за да може маслото да поохлади прегретите части)...
Georgimitrovich, твоето прилича на блокирал термостат - нито отваря напълно, нито затваря напълно.... :thumbsup:

Публикувано на: 27 Мар 2009 17:13
от Aleksandar
Явно ще сменя за проба термостата. Понеже датчиците доколкото знам или работят или не работят. А някой знае ли лесно се сменя да си сметна за труд колко ще отиде wink.gif

Публикувано на: 27 Мар 2009 18:05
от toyota_racing
Aleksandar написа:.... А някой знае ли лесно се сменя да си сметна за труд колко ще отиде wink.gif
Смяната е елементарна.Термостата се намира в един кожух който се държи на два болта,махаш маркуча който отива в радиатора развиваш болтовете и си готов.Преди това подложи обаче един леген отдолу за да събереш антифриза ако не мислиш да доливаш направо друг обаче.Изтича от порядъка на 1-1,5 литра при свалянето на термостата.

Публикувано на: 27 Мар 2009 22:59
от Aleksandar
toyota_racing написа:
Aleksandar написа:.... А някой знае ли лесно се сменя да си сметна за труд колко ще отиде wink.gif
Смяната е елементарна.Термостата се намира в един кожух който се държи на два болта,махаш маркуча който отива в радиатора развиваш болтовете и си готов.Преди това подложи обаче един леген отдолу за да събереш антифриза ако не мислиш да доливаш направо друг обаче.Изтича от порядъка на 1-1,5 литра при свалянето на термостата.
Чудесно! :thumbsup: А иначе самия той не е скъп, така че ще видим...

Публикувано на: 27 Мар 2009 23:06
от toyota_racing
Aleksandar написа: Чудесно! :thumbsup: А иначе самия той не е скъп, така че ще видим...
Ако не ти се дават пари преди това може да пробваш да го "свариш" и така ще разбереш дали е в ред или не е.Иначе не е наистина кой знае каква цифра, аз като сменях на моята беше 24 лв и нещо с гуменото уплътнение.