Страница 1 от 3
4-AGEC info АЕ86
Публикувано на: 23 Дек 2005 16:48
от Гост
Здравейте,бих искал да помоля за малко информация за този двигател 4-AGEC. Това което можах да намеря в Интернет е ,че след истинското бижу 4-AGE,което е с 124 конски сили,Toyota намаля мощността за 115hp поради еконорми и то само за европейския модел.Та въпросът ми е дали 4-AGEC е с ланбдасонда и как може да се направи 124 коня.Аз мисля че ограничението е само в електрониката,тоест ако се смени ЦПУ-то от двигател със 124 коня то няма да има разлика между двата.Имате ли някаква информация по проблема че аз нямам никакви наблюдения върху АЕ86?Благодаря предварително!
Публикувано на: 23 Дек 2005 16:56
от b_d
Доколкото знам си изпаднал в лека заблуда. Има две модификации 4АГЕ като мощност слагани в АЕ86. Едната е силната с МАП сензор известна като JDM и продавана в повечето държави в Европа. Другата е с дебитомер и е "скопената" - тя е продавана в Швеция и Швейцария заради по-строгите им изисквания към емисиите. Известна е като USDM, защото по принцип е била за Щатите.
Публикувано на: 23 Дек 2005 17:06
от Гост
Мерси за инфото,а би ли ми обяснил каква е разликата и как да ги разпозная кога една АЕ86 е 115 коня и кога е 124.А тази 115 коня е пусната и в Германия така прочетох в този немски сайт.
tuk
Публикувано на: 23 Дек 2005 17:21
от b_d
наистина тази на снимката е от "скопените"

тази също. Ще забележиш дебитомера в зоната, където влиза въздуха..

а това е моята с предишния двигател - без дебитомер - т.е. м/у въздушния филтър и колектора няма нищо.
Публикувано на: 23 Дек 2005 17:44
от Гост
Мерси.А може ли от "скопената" версия да се направи 124 коня?
Публикувано на: 23 Дек 2005 18:04
от b_d
Anonymous написа:Мерси.А може ли от "скопената" версия да се направи 124 коня?
Принципно да, но ще е играчка. Трябва да се смени окабеляване, инжектори, делко, датчици, ЕКУ и т.н.
Между другото досега с БГ съм видял само две от тях. Т.е. почти сигурно е, че ако си купуваш кола тук ще си вземеш от тази със 124 коня.
Публикувано на: 23 Дек 2005 18:39
от Гост
А под дебитомер имаш предвид "черната кутия" която е над филтарната кутия за върдуха ли?Нещо не моха да се ориентирам.
Публикувано на: 23 Дек 2005 18:53
от b_d
Anonymous написа:А под дебитомер имаш предвид "черната кутия" която е над филтарната кутия за върдуха ли?Нещо не моха да се ориентирам.
Цялото желязно парче с черното отгоре, в десния ъгъл на колата - Air Flow Meter (AFM). На другия вариант без дебитомер - с MAP (Manifold Absolute Pressure) датчик - там има са филтър и нищо друго.
Публикувано на: 23 Дек 2005 19:00
от Гост
Сега вече загрях мерси много. laugh.gif
Публикувано на: 24 Яну 2006 15:09
от Гост
bad_dog написа:наистина тази на снимката е от "скопените"

тази също. Ще забележиш дебитомера в зоната, където влиза въздуха..

а това е моята с предишния двигател - без дебитомер - т.е. м/у въздушния филтър и колектора няма нищо.
На втората снимка ЯСНО се вижда MAP сензора (от това стават 124"коня"). Малка черна кутия (горе дясно) прикрепена към един от въдушните маркучи!
Разновидностите на двата автомобила са МНОГО (може да има разлика дори в главите - малки и големи входни колектори и обикновено "скопените" мотори са с ГОЛЕМИТЕ входни колектори, абе......мамаат си трака). Сега съм намерил автомобил (последната еволюция на този мотор) който е ТОЧНО 100 киловата т.е 136 "коня" има малък проблем, но ще го отстраня (надявам се скоро).
Публикувано на: 24 Яну 2006 15:20
от b_d
на АЕ86 са слагани само тези модификации.
Тази със малките портове (102 киловата) е слагана 1990-1992 година. Т.е. никога не е слагана фабрично на АЕ86. Сега в колата имам такова и е доста работа, за да се подкара. Мога книга да напиша по темата вече.
Прав си!
Публикувано на: 24 Яну 2006 18:21
от Гост
Прав си!
Автомобила за който говоря е 20.12.1994 - първа регистрация! Предполагам е прозиведен до 1992, но е купен края на 1994!
Публикувано на: 24 Яну 2006 18:25
от Гост
Разбра, че за АЕ92 - "приказвам" всъшност! Може да греша за MAP-а!
Но ми се струва, че мотора на втората снимка разполага с него!
Публикувано на: 24 Яну 2006 21:59
от b_d
Anonymous написа:Разбра, че за АЕ92 - "приказвам" всъшност! Може да греша за MAP-а!
Но ми се струва, че мотора на втората снимка разполага с него!
Не грешиш. Това е една от разликите. Конкретно на тези два запалителната система е ТОТАЛНО различна. И още доста дребни разлики...
Публикувано на: 25 Яну 2006 11:33
от Гост
Искш да кжеш, че изкувствено си присадил MAP, на този автомобил?!?!
Давам ти сайт в който са дадени бъдещите ти възможности за тунинг, може да го знаеш, но.... Та, в този сайт се споменава, че за преход към MAP - има МНОГО работа! Беше нещо от сорта - "ще се наложи да смените компютъра и всички кабели....."
Сайта е -
http://www.billzilla.org