информацията ми е от когато се интересувах от биодизел преди 3-4 години,,,не твърди да е 100% вярна....
значи биодизела е по гъст от нафтата,,,,проблемно е преди всичко за нафтовата помпа....всеки производител на нафтови помпи има спецификация към помпата до колко % биодизел се допуска да се използва,,, когато следях за фолксвагените имаше два типа помпи до 10% и до 30%,,,,,като за вторите по сайтовете пишеха че нямат проблем и при 50%....
100% биодизел се използва само при тракторите в уса, чийто помпи са проектирани за работа с биодизел.
в биодизела се бележи.. с б20...б10..б100....което значи б20--20% биодизел+80% нормален,,,-това е най често позлван за автомобилите,,,б100 - е 100% биодизел...
колегата по горе с споменал за смяната на нафтовия филтър,,понеже биодизела е по активен като разтворител,,почивства системата ,когато преминеш към него и запушва 1-2 пъти филтъра с стари боклуци,,но разяжда и някой гумени елементи ,на по старите автомобили,,,
в чужбина продават системи-подобни на газовите инсталаций за ползване на олио, и други био горива с по голям вискозитет,,,системите помагат да се запали колата на норлална нафта,,и чак след като се притопли биогоривото и стане по тънко-да се мине на него....може би би било подходяща система за целогодишно ползване на Б100....
начи моя съвет е да си намериш спецификацията на помпата, да си прецениш риска ,,да си сметнеш икономията ако решиш да не си на Б100---- и да си направиш сметка дали би рискувал нафтовата помпа и запушване на нещо за тази икономия....
http://en.wikipedia.org/wiki/Biodiesel# ... _standards
п.с. карал съм 6 месеца лятото, volkswagen 1.9 чист дизел,,,с б100, и не смених филтъра и нямах проблем,,но разхода скочи с +-2 литра,,и нямаше никакъв смисъл:(