Страница 1 от 2

Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата

Публикувано на: 04 Мар 2009 14:03
от terorero
Привет колеги,
беше ми паднал акумулатора след 2 седмици на паркинг. Вместо да ми дадат ток с кабели да запаля, използвах същия акумулатор на мой приятел да запаля и при запалено състояние го смених и сложих моя. Малко след това започнаха да ми светват индикациите за масло и охладителна система. Проверих и всичко изглежда наред. Индикациите ту светват ту изгасват, но повечето време светят.
Колата е Авенсис 2001г.

Дайте някакъв съвет, да не е изгоряло нещо?

Публикувано на: 04 Мар 2009 14:43
от slowtraveler
Колега, направил си точно това, което не трябва да се прави...
Акумулатора служи за баласт на регулатора на алтернатора.
Откачиш ли го при запален двигател се получава пик/свръхнапрежение в системата....
От там може да си навлечеш много бели...
Можеш да пробваш да откачиш акумулатора (при загасен двигател), да поседи колата 2-3 минути без акумулатор и така да пробваш да рестартираш компютрите.
Но най вероятно да си повредил я табло, я някой друг консуматор и да трябва по-сериозна интервенция

Публикувано на: 04 Мар 2009 15:32
от terorero
И аз така предположих, но малко късно стоплих. Подведох се по съвета на моя приятел тъй като нямахме кабели, а ми трябваше колата.

Добре а бушоните не са ли за това, да предпазват от пренапрежения?

Значи ще трябва да влизам в бокса май?

Иначе мерси за съвета.

Публикувано на: 04 Мар 2009 16:13
от extel
Бушоните ограничават консумацията на по- голям ток от допустимия в съответната верига, и не регулират нивото на напрежението т.е. в твоя случай не те спасяват sad.gif !

Публикувано на: 04 Мар 2009 16:15
от Troshko
terorero написа:И аз така предположих, но малко късно стоплих. Подведох се по съвета на моя приятел тъй като нямахме кабели, а ми трябваше колата.

Добре а бушоните не са ли за това, да предпазват от пренапрежения?

Значи ще трябва да влизам в бокса май?

Иначе мерси за съвета.
Защо да влизаш в бокса бе колега wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Първо ресетни ,акумулатора (като махнеш клемите на загасена кола изчакаш малко и пак ги сложиш)

И мисля ,че няма да имаш проблем ,сигурно малко ти се е ошашкала !!
Като направиш тази процедура после провери всички бушони и мисля ,че ще си ок !!!

Публикувано на: 04 Мар 2009 20:13
от El Camino
тва новите коли не са си работа biggrin.gif

Публикувано на: 04 Мар 2009 21:06
от Troshko
El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
мислех да го на пиша но се сдържах laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 04 Мар 2009 21:38
от tsd
Имах подобен случай с Опел Зафира. Паднал беше акумулатора, при опита да стартирам с кабели и колата запали нормално, но малко след това индикациите по таблото започнаха да светят произволно. Купих нов акумулатор (защото стария явно беше заминал) и всичко се нормализира. biggrin.gif Пробвай с някой читав!

Публикувано на: 04 Мар 2009 21:48
от kristian
El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
Те и старите са тъй.Навремето работех в Автостопанството,та след като монтираха тия джаджи дето следят маршрута на автобусите,шофьорите им бяха намерили лесно цаката:откачат акумулатора на работещ ДВГ,газ-газ и заради повишеното напрежение електрониката сдаваше багажа,

Публикувано на: 04 Мар 2009 21:56
от slowtraveler
kristian написа:
El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
Те и старите са тъй.Навремето работех в Автостопанството,та след като монтираха тия джаджи дето следят маршрута на автобусите,шофьорите им бяха намерили лесно цаката:откачат акумулатора на работещ ДВГ,газ-газ и заради повишеното напрежение електрониката сдаваше багажа,
Да не сме били колеги по него време? Аз се занимавах с комп система за следене. По мое време сложиха глоба за повредено АКРУ без значение каква е причината (въпреки ропота на шофьорите) и изведнъж 'повредите' в електриката секнаха biggrin.gif Иначе при откачен акумулатор напрежението от 24В скачаше на 60-80 волта... biggrin.gif

Re: Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата

Публикувано на: 05 Мар 2009 02:24
от Bass_Man
terorero написа:.........и при запалено състояние го смених и сложих моя. .........................
Дайте някакъв съвет, да не е изгоряло нещо?
Колега по-голяма простотия от това е да вържеш акумулатора на обратно !
Твърде е възможно е да ти е изгоряло де що има . Просто се моли да не е така , че ще ти излезне доста скъп този акумулатор .

Публикувано на: 05 Мар 2009 10:25
от nemezis_85
Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?

Публикувано на: 05 Мар 2009 10:37
от diver
nemezis_85 написа:Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?
За таланта няма граници....

Публикувано на: 05 Мар 2009 19:12
от Bass_Man
nemezis_85 написа:Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?
Не ! А и имаш винтче за стягане и разхлабване tongue.gif .

Публикувано на: 05 Мар 2009 20:08
от slowtraveler
nemezis_85 написа:Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?
Практиката показва че може....
Абе то не е задължително да се монтират и двете клеми - едно докосване е достатъчно...
Пък и съм виждал как дребни несъответствия в размерите се решават с един чук.... :whistle: