Страница 1 от 28

Toyota Prius - малко реклама ;-)

Публикувано на: 20 Фев 2009 00:02
от jim_beam

Re: Toyota Prius - малко реклама ;-)

Публикувано на: 20 Фев 2009 07:16
от Kiki
Жесток туинг и убийствен цвят. wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Публикувано на: 05 Апр 2009 20:10
от Petar
Eto malko kartinki na noviat Prius

Публикувано на: 05 Апр 2009 20:45
от nov
Изглежда убииствено.Супер е!

Публикувано на: 05 Апр 2009 21:15
от Джамбазов
Този път ми харесва дизайна. Може да скочим на такова нещо. Интересно ми е какво ново ще има под капака.

Публикувано на: 05 Апр 2009 21:31
от Kiki
По-интересно е какво има под седалките, защото там са батерийте! wink.gif

!

Публикувано на: 06 Апр 2009 22:49
от iivanov
Тая кола и сток ми е грозна, и тунингована се оказа че също ми е грозна :)[/i]

Публикувано на: 06 Апр 2009 23:00
от REDBULBC
Отстрани и отзад ми харесва като дизайн но като я погледна отпред нещо не ми допада но като цяло е страхотна :thumbsup:

...

Публикувано на: 14 Апр 2009 03:19
от rudolf
Kiki написа:По-интересно е какво има под седалките, защото там са батерийте! wink.gif
ми според писанките литиево иони,,,за разлика от NiMH

http://www.hybridcars.com/battery-toxicity.html

и по мощен двигател,че 1.5 служеше единствено да убеди бъдещите ползватели колко е икономична...всъщност по спомен мисля че приуса е от малкото проектирани за град коли който извънградско харчат повече отколкото градско...

общо взето на извънградско ще си харчи повече от доста автомобили,ако сме внимателни не вдигаме повече от 100 километра,,,,ако вдигаме повече--ще харчи повече и от среден автомобил.
http://www.popularmechanics.com/automot ... tml?page=1
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 552994.ece

това в равностойни купета,а примерно vw lupo 3l- e s dwigatel 1.2tdi и харчи 3 литра,....с система която гаси двигателя на светофарите и се пали с подаване на газта при тръгване,,,

ей това не ми беше хрумвало от еко-гледна точка:
http://ecologycenter.org/terrain/issues ... conundrum/

Re: ...

Публикувано на: 14 Апр 2009 12:55
от LEXUS
rudolf написа: общо взето на извънградско ще си харчи повече от доста автомобили,ако сме внимателни не вдигаме повече от 100 километра,,,,ако вдигаме повече--ще харчи повече и от среден автомобил.

http://www.popularmechanics.com/automot ... tml?page=1

http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 552994.ece
Prius ,както виждаме от твоя линк, извънградско е изхарчил с 0.5 мпг повече от Джета,което е около 1 километър повече за Джета със същото гориво...,но карани с крюз контрол на 65 мили,а в реал-лайф ситуации имаме каране,намаляване на скоростта/зарежда се ток,който след това се използва от електромотора и подпомага двигателя и намалява разхода при Приус/,дори каране за опред.време по инерция зарежда безплатен ток,който след това се използва и смъква разхода. Докато Джета непрекъснато трака и непрекъснато харчи. При намаляване примерно от 130 км/ч. до 80км./ч. се отделя голямо количество енергия,която другите коли губят под формата на топлина в дисковете,докато Приус я съхранява и впоследствие използва при изпреварване или просто каране и намалява разхода,защото в реал лайф ситуации на пътя има намаляване,изпреварване и т.н.,където безплатния ток се ползва и намалява драстично разхода на Приус.
А предположенията от някои,че Приус магистрално харчел колкото обикновенна бензинка,та даже и повече са смехотворни!! Приус не работи с обикновен бензинов двигател,а със специфициран двигател с цел икономичност,работещ по принципа на Аткинсън,отделно най-добрата аеродинамика в автоиндустрията днес cd=0.26 на Приус,показва ясно,че Приус при всички положения е по-икономичен от всяка бензинова кола дори на магистрала! Та дори от теста с Джетата става ясно,че Приус не само е по-икономичен от бензинките магистрално,а дори харчи колкото една дизелова джета магистрално.На градско Приус буквално убива Джета с непостижим от нея нисък разход!! За вредни емисии изобщо не говорим дори. Като среден разход Приус има много по-добър среден разход от дизелова джета! И това е нормално! Технологията си казва думата! Реално сравнението тук е Модерна технология vs едновековна стара техника

Още по-интересна е втората ти мисъл-От кои средни автомобили харчи повече Приус, ако вдигаме повече от 100км./ч.??
Пак повтарям,Приус не е елементарна бензинка и не трябва да бъде разглеждан толкова опростенчески. И като икономичен двигател по цикъла на Аткинсън,и като най-добрата аеродинамика в автоиндутрията днес,и като това,че Приус не е по-тежък от обикновенни бензинки --всичко това говори достатъчно за качествата му. Приус няма нищо общо с обикновенните бензинки,та даже виждаме ,че градско е по-икономичен от дизелите,а извънградско е равностоен на тях.
rudolf написа:
това в равностойни купета,а примерно vw lupo 3l- e s dwigatel 1.2tdi и харчи 3 литра,....с система която гаси двигателя на светофарите и се пали с подаване на газта при тръгване,,,

/
А значи дебнеме как Приус харчел над заводските данни,а се доверяваме ,че Лупо 3l 1.2tdi,който не случайно беше пазарен провал, харчи точно 3/100км. ли?
И Лупо като подвижден сак за багаж ли го разглеждаме, или като модерен автомобил?

Публикувано на: 14 Апр 2009 16:53
от Vesko
Лексус, ти от собсвен опит ли говориш колко е икономичен приус или от рекламите?

И как може д асе сравняват два автомобила карани от различни хора, като стила на каране може съвсем да обърка резултатите?

Публикувано на: 14 Апр 2009 19:21
от rudolf
хм...

http://www.whatgreencar.com/green-car-o ... t-list.php
http://www.extremecentrepoint.com/?p=541
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 552994.ece
http://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
LEXUS написа: Prius ,както виждаме от твоя линк, извънградско е изхарчил с 0.5 мпг повече от Джета,което е около 1 километър повече за Джета със същото гориво...,но карани с крюз контрол на 65 мили,а в реал-лайф ситуации имаме каране,намаляване на скоростта/зарежда се ток,който след това се използва от електромотора и подпомага двигателя и намалява разхода при Приус/,дори каране за опред.време по инерция зарежда безплатен ток,който след това се използва и смъква разхода. Докато Джета непрекъснато трака и непрекъснато харчи. При намаляване примерно от 130 км/ч. до 80км./ч. се отделя голямо количество енергия,която другите коли губят под формата на топлина в дисковете,докато Приус я съхранява и впоследствие използва при изпреварване или просто каране и намалява разхода,защото в реал лайф ситуации на пътя има намаляване,изпреварване и т.н.,където безплатния ток се ползва и намалява драстично разхода на Приус.
забелязваш ли разхода на пруиса че в градско е по нисък от крюз контрол на 65мили???? тоест всяко увеличение на скоростта е фатално за неговите ултра икономични показатели/това е кола която е сетната за град и там си му остават и преимуществата,.....та като говориш за намалявания от 130 на 80 километра,колко очакваш че ще е разликата между приуса и джетата на 130 километра???...или на 150??? аз мисля че разликата ще разсте в полза на джетата.

относно генерирането на енергията-,доколкото знам при всяка трансформация на енергия има загуби,,,а приуса /за да спази 10годишните си гаранций на батерий,не ги изразходва повече от 60%, и при всяка възможност гледа да ги зареди...и не винаги те чака да си намериш нанадолнище,ами започва да натоварва двигателя ти.

по принцип не съм сигурен че приуса е най-екологичния и най-икономичния автомобил от гледна точна на целия цикъл на пойзводство ,експлоатация и рециклиране.,мисля че съдържа 50тина кила никел метални батерий, което е над 1600 батерий за гсм. може да е най обемен и комфортен в някой показатели за градска употреба,но в една статия пишеше:- защо всички трябва да мислят за комфорта,при спасяването на планетата????


веско:аз единствения приус дет съм виждал е твоя на тъмно от 5 метра ,,,аз нямам право да коментирам в твоя присъствие...


http://www.whatgreencar.com/index.php
има класаций за икономия на автомобили, ще се учудиш колко много са пред приуса,,,,

Публикувано на: 14 Апр 2009 20:26
от desSs
ха, Веско ти верно ли имаш приус? нещо съм пропуснала unsure.gif
на следващата среща ще седна до теб, да ми разкажеш подробно biggrin.gif

Публикувано на: 14 Апр 2009 20:47
от Vesko
Dess,, хибрид е но е е приус. Но разхода дето пише в спецификацята му (8.1 смесен цикъл, 7.6 извънградско) никога не съм ги постигал реално. Най-доброто ми постижение е 8.2 от края на София до 100км преди Белград. Ама само веднъж и то защото колата беше още на 10 дни. Другото е около 9.2 София-Балчик. Което вече е и повторимо като постижение. Само че е адски натоварващо за водача на МПС-то да се саобразява с колата за да харчи малко biggrin.gif Идеята енергията при спиране да се акомулира и да се ползва след това е много добра, но в момента няма технология която да може да акомулира цялата отделена енергия от спирането. Съдейки по уредите на таблото се оползотворява само около 10-15% от отделената енергия. Останалата пак си отива за загряване на дискове и накладки smile.gif В противен случай при 100% оползотворяване би трябвало хибридите въобще да нямат нормални спирачни апарати smile.gif

Публикувано на: 15 Апр 2009 20:29
от gringo359
Абе ясно е,че и по-икономични коли от Приус.
Само нека да отбележим, че се очаква и Мерцедес хибрид.А и още много други компании,в т.ч. и производители на спортни автомобили, ще пускат на пазара хибриди. Според мен е очеизвадно,че концепцията определено е добра и има живот в нея!