Страница 1 от 1

Сменя ли се веригата на 1,4 VVT-i?

Публикувано на: 13 Фев 2009 22:03
от kolevv10
Здравейте колеги, много търсих из темите, не можах да намеря инфо:

Сменя ли се ангренажната верига на двигател 1,4 VVT-i ?

Казаха ми да не пипам и аз си карам, но вече минах 160к и ми е неспокойно...
От друга страна като знам колко ще ми е трудно да намеря свестни части, пак не се вдъхновявам...
Благодаря .

Re: Сменя ли се веригата на 1,4 VVT-i?

Публикувано на: 13 Фев 2009 22:16
от martod
kolevv10 написа:Здравейте колеги, много търсих из темите, не можах да намеря инфо:

Сменя ли се ангренажната верига на двигател 1,4 VVT-i ?

Казаха ми да не пипам и аз си карам, но вече минах 160к и ми е неспокойно...
От друга страна като знам колко ще ми е трудно да намеря свестни части, пак не се вдъхновявам...
Благодаря .
Сменя се ако са износени зъбчатките и е разтегната веригата......За Тойота не знам, но на други коли с вериги им дават на 150000 да се сменят, но повечето си карат по 300000 км. и повече.......

Публикувано на: 13 Фев 2009 22:26
от Cosmos
Веригата сама ще ти подскаже кога да я смениш тя ще започне да потропва и почуква може и 500 000 да искара...

Re: Сменя ли се веригата на 1,4 VVT-i?

Публикувано на: 13 Фев 2009 23:22
от Scott
martod написа:Сменя се ако са износени зъбчатките и е разтегната веригата...
При 4ZZ-FE има три метода за измерване на износването. Ето данните от ръководството за 1ZZ-FE, веригите са еднакви - мери се хода на плунжера на обтегача (мисля че не трябва да е повече от 10мм), мери се секция от 16 брънки на веригата - не трябва да е по-дълга от 122.6мм или се мери диаметъра на зъбчатката на разпределителния вал с веригата върху нея - не трябва да е повече от 97.3мм. Последните две изискват сваляне на веригата, за съжаление.

Публикувано на: 14 Фев 2009 07:50
от Джамбазов
Сменя се когато е нужно. Доста неприятен шум подсказва за това. Карай си спокойно докато го чуеш.

Публикувано на: 15 Фев 2009 22:56
от kolevv10
Благодаря ви, колеги!
За сега (164 000 км) след пускане на двигателя се чува лек нарастващ шум . нещо като звънене, което бързо утихва и изчезва - за 2-3 секунди... Някои смятат, че шумът е от клапаните, докато маслената помпа вдигне налягане... Но аз си мислех - ами ако е дошло време за смяна на верига..., ако вземе да прескочи някой зъб..
Че и не е като ремъка на старата Корола - отварям пластмасовия капак, проверявам и го затварям...

Публикувано на: 24 Фев 2009 19:47
от P---
VERIGA SE SMENQ SAMO AKO IMA SPECIFICHEN SHUM INACHE NE

Публикувано на: 24 Фев 2009 22:45
от sandy
специално този двигател от време на време има дефекти точно там,просто внимавай !