Страница 1 от 1

Утепа са да тече маслото (Как да го спрем!?)

Публикувано на: 07 Дек 2005 04:30
от LordDigital
Позната история ,за много кратко време температурите паднаха до -10 градуса ии потекоха повечето коли.

Става дума за Sentra B13 и Sentra B14 – за 2-ра поредна година след рязко падане на температурите маслата на колите изчезват. Бърза проверка на подемката показва ,че всъюност са изтекли за много кратък период от време (едната кола имаше масло чак до резонатора!).

И преди се е случвало ,но винаги е течал предния семеринг на колянов вал (напречно разположен мотор ,смяната отнема 30мин на подемка), Тази година обаче лош късмет ,тече откъм трансмисията (т.с. задния семеринг на колянов вал). Няма да ви обяснявам ,че изобщо не ми се занимава да ги правя ,станаха на 200 хиледарки тея бараки – време им е да се хвърлят така или иначе.

Въпроса е ,защо тече гадината? Защо сека година точно като стане студено? Аиде да кажем ,маслото много се сгъстява ,вдига се яко налягане – маа тия коли винаги се подгряват нечовешки преди да се карат сутрин! PCV valve са сменени преди около 25-30 хиледарки ,смених пак – изглеждаха си добре. Чета по форумите ,други карат до 300 хиледарки ,без да им тече поне задния семеринг (Аре предния е консуматив) – какво е объркването?

Едно от решението което подсказват форумите за Сентра ,е замяната на PCV valve със някакъв просташки филтър – които изхвърля маслените пари направо във атмосферата вместо да прави рециклация ,много не виждам как точно ча има ефект като се сменя вакумна страна със атмосферна?

Публикувано на: 07 Дек 2005 09:24
от ALTEZZA
moje bi ot neredovna smiana na maslo tezi garnituri sa pozaminali i prosto im e triabvalo po studeno vreme za da se vtvardiat sasem wacko.gif
btw, ako verno tekat tolkoz mnogo, mai ste triabva vse pak da gi smenish che da mojesh da izkarash zimata, inache triabva da zarejdash i s maslo na vsiako zarejdane s benzin.

Публикувано на: 07 Дек 2005 14:43
от punkara
ima dva varianta, ili e losho kachestvo semeringa, ili samiyat dizain na legloto na semeringa e takuv, che pri ekstremni temperaturi (amplitudi) ot metala (aluminiya) dava minimalen otklon, (ima svivane razshirayavane) i kogato i semeringa e losh, vutre pruzinata mu se stegne prekaleno mnogo ot studa, i se otlepya ot stenite i haidee trugva masalceto, ama vse pak sa nissani tova, ne moze chovek da iska poveche ot tyah... tongue.gif cool.gif

Публикувано на: 07 Дек 2005 17:06
от ugabuga
kofti batka, prodavai gi ako mojesh i vzemai coroli sas 4afe :)

Re: Утепа са да тече маслото (Как да го спрем!?)

Публикувано на: 07 Дек 2005 22:34
от Scott
LordDigital написа:Въпроса е ,защо тече гадината? Защо сека година точно като стане студено? Аиде да кажем ,маслото много се сгъстява ,вдига се яко налягане – маа тия коли винаги се подгряват нечовешки преди да се карат сутрин!
Лорде, на мен ми се случи същото нещо преди 5 години със Ситроен BX дизел. Температурите бяха паднали под нулата и както си карах ми замириса на масло. Като спрях колата на една отбивка направо се виждаше как блика от отдушника на камбаната. Естествено колата я хвърлих (всъщност замених), и човека в сервиза, който имаше намерение да ползва двигателя ми каза каква е възможната причина след като свали агрегата - остаряло масло, което от застудяването се е сгъстило (почти пресякло) и понеже коляновия вал не се е охлаждал добре, около него маслото почти е кипнало и е избило през семеринга. Не знам доколко беше прав, но иначе беше много печен майстор - хобито му беше възстановяване на ретро автомобили.

Публикувано на: 08 Дек 2005 00:44
от Гост
problema e v emblemata - ako emblemata ne izglejda taka:
Изображение
ta ako ne izglejda taka, kolata niama da moje da se opravi!!!

Re: Утепа са да тече маслото (Как да го спрем!?)

Публикувано на: 08 Дек 2005 04:22
от LordDigital
Scott написа:
LordDigital написа:Въпроса е ,защо тече гадината? Защо сека година точно като стане студено? Аиде да кажем ,маслото много се сгъстява ,вдига се яко налягане – маа тия коли винаги се подгряват нечовешки преди да се карат сутрин!
Лорде, на мен ми се случи същото нещо преди 5 години със Ситроен BX дизел. Температурите бяха паднали под нулата и както си карах ми замириса на масло. Като спрях колата на една отбивка направо се виждаше как блика от отдушника на камбаната. Естествено колата я хвърлих (всъщност замених), и човека в сервиза, който имаше намерение да ползва двигателя ми каза каква е възможната причина след като свали агрегата - остаряло масло, което от застудяването се е сгъстило (почти пресякло) и понеже коляновия вал не се е охлаждал добре, около него маслото почти е кипнало и е избило през семеринга. Не знам доколко беше прав, но иначе беше много печен майстор - хобито му беше възстановяване на ретро автомобили.
Звучи като възможност ,особено както сменям маслата аз на по 4-5 хиледарки вместо на Комерсиално наложените 3

Публикувано на: 08 Дек 2005 10:09
от jamie
особено както сменям маслата аз на по 4-5 хиледарки вместо на Комерсиално наложените 3
Мили, нали ?

Скот, не звучи реално според мен понеже колата се е движила - маслото е с температура до 80 градуса С.

Публикувано на: 08 Дек 2005 10:57
от Scott
jamie написа:Мили, нали ?
Скот, не звучи реално според мен понеже колата се е движила - маслото е с температура до 80 градуса С.
Не знам за Лорда, но в моя случай маслото беше доста старо - само аз му бях направил над 6к мили, а не знам за предния собственик. Не знам и какъв тип беше (вероятно най-евтиното).
Маслото загрява много по-бавно в картера. А ако е станало на кисело мляко от студа си е напълно възможно да има горещи 'точки' около лагерите на коляновия вал. Преполагам знаеш принципа на мастилоструйните принтери с термични глави.

Публикувано на: 08 Дек 2005 11:07
от jamie
Скот, маслото циркулира чрез маслената помпа - единствените му горещи точки са около буталната група - като цяло може да приемеш че всичкото ти масло е с еднаква температура.

Публикувано на: 08 Дек 2005 11:16
от Гост
jamie написа:Скот, маслото циркулира чрез маслената помпа - единствените му горещи точки са около буталната група - като цяло може да приемеш че всичкото ти масло е с еднаква температура.
Cirkulira ako moje da 'mine' prez maslenata pompa. Az govorq za 'prese4eno' maslo.