Страница 1 от 1

Тунинг на АЕ86

Публикувано на: 06 Дек 2005 15:36
от b_d
Увод:
Пускам тази тема, за да можем в нея да спорим обсъждаме и даваме идеи за тунинг на АЕ86 и по-конкретно на 4AGE. Ако се получи полезна дискусия може Пънки да я забоде най-отгоре :whistle:


**************************************************************


Моята гледна точка:
MegaSquirt и по-конкретно MS'n'S extra
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/index.html
Следва кратко описание, като аз се спирам на варианта с "Dual wheel decoder/2nd trigger" - това става с една допълнителна платка, която се надявам скоро да направя и подкарам, а системата ще стане bolt-on за АЕ86. Тази платка ще даде още нещата, които искат хардуерни промени, а именно - Switchable tables, Boost control TEST, Water injection control, Dual EGO sensor support , Shift Lights, Launch Control/Flat shift, Realtime Barometric Correction.

Хубавото на варианта с Megasquirt е че има доста информация и успешни инсталации и то точно на АЕ86. Има дори и примерни таблици, с които да се започне и които работят успешно на други коли



**************************************************************



ОПИСАНИЕ - някои от тези неща са на ниво бета

Features:
12x12 fuel tables
12x12 spark tables
DualTable code
Roger Enns' injector staging code
Rev limiter
Overboost protection
Mappable Air:Fuel Ratio target for use with wideband O2
Coolant temp timing advance
Inlet temp timing retard
MAPdot accel/decel enrichment
Anti-rev / Traction Control feature
Over-run fuel cut
Afterstart Enrichments
Cranking /Priming settings
Hybrid Alpha-N
Air Density Correction

Ignition control options:
No ignition (fuel only)
Distributor for even-fire 2 stroke 1,2,3,4 cyl and
even-fire 4 stroke 1,2,3,4,5,6,8,10,12,16 cyl
Ford EDIS
Dual Ford EDIS (e.g. 2 EDIS4 modules on a V8) TEST
Dodge Neon crank decoder
Ford TFI
GM 7 pin HEI
Toothed wheel decoder
Dual wheel decoder/2nd trigger
GM DIS
Buick C3I
Oddfire wheel decoder ALPHA TEST

WIth hardware changes:
Switchable tables
Boost control TEST
Water injection control
Dual EGO sensor support
Shift Lights
Launch Control/Flat shift
Realtime Barometric Correction

Additional:
Knock sensor input
PWM idle for use with variable valves TEST
Nitrous control (min rpm, new timing map or fixed retard)
EGT logging
Tacho Output Pin
Mass Air Flow Meter use a MAF for fueling calculations

Re: Тунинг на АЕ86

Публикувано на: 07 Дек 2005 00:42
от punkara
bad_dog написа:Увод:
Пускам тази тема, за да можем в нея да спорим обсъждаме и даваме идеи за тунинг на АЕ86 и по-конкретно на 4AGE. Ако се получи полезна дискусия може Пънки да я забоде най-отгоре :whistle:
mi tva kak stava? unsure.gif zabii ya ti, ti gi razbirash poveche tiya neshta... tongue.gif :thumbsup:

Публикувано на: 08 Дек 2005 00:58
от PAKETA
tva zvuchi mnogo dobre...ama mojesh li da imash niakakav readout koito da ne e na computer? Niakakvo LCD monitorche v kolata i da vijdash realtime data? Tova eliminira mnogo pribori kato boost gauge i dr...shte e dosta tarikatsko...ili moje samo na comp.?
Изображение

Публикувано на: 08 Дек 2005 10:48
от b_d
Emi tova e izbora gore-dolu:

MegaTune - for tuning and data logging MegaSquirt with a laptop computer running Windows 9x/ME/XP. I

MegaSquirt GUI - a prototype of a 16-bit Windows GUI for the

MegaSquirt EFI controller project that will run on any Windows version from 3.1 and up.

MS Palm - to tune and datalog with a Palm (Roger Enns)

MegaTunix tuning/datalogging software for Linux, Unix and Mac OS-X (and now cross-compiled for Windows) (Dave Andruczyk)

Публикувано на: 08 Дек 2005 19:30
от punkara
ima i monitor tip (napravi si sam) daze az mai imam povecheto chasti za nego, ama tryabva da sedna da go napravya nyakoi den... sleep.gif

Публикувано на: 09 Дек 2005 00:28
от agent dust
bad_dog, имам въпросче за MegaSquirt - отдавна четох за него, знам че нещата непрекъснато се развиват. Мога да събера всички схеми, да го дам на приятели да го изработят, да го програмирам и мапна. Ама каква надеждност има това нещо? И каква е горе-долу себестойността на готовия проект? В смисъл, че ако има разлика от - да речем - $150-$200 от готово ECU, аз лично бих предпочел да инвестирам във фабрично, а не в home-made. Така или иначе още съм далеч от етапа пипане на двигателя, но и това време ще дойде. Но си мисля, че ако нещо се скапе точно когато си настъпал на 6000 оборота може да станат големи бели, има ли достатъчно надеждна защита?

В ebay видях една оферта за сдвоен въздушен филтър HKS style 3" TWIN AIR INTAKE FILTER- някой има ли представа дали това наистина върши работа или е рекламен трик. Така или иначе на атмосферния двигател му трябва добро "дишане" идеята ми допада, стига да има описания ефект:

R-1 racing HKS style mega flow dual/twin air filters are made of SUS304 stainless steel woven mesh filter screening. With the twin metal filter structure, it will provide DOUBLE the power you can get for a single filter, also the cone shape is used for optimal intake efficiency in decreasing intake resistance and maintenance. Internally in the filter, a velocity stack at the base structure of the filter inlet forms a funnel that creates a vacuum to force air in through faster and more efficiently. This increased velocity reduces air turbulence and provides improved engine response, horsepower and torque. To accent the stainless mesh filter, a titanium coating is used for the top and bottom plates. This is a replacement filter for all 3" intake system but modification may need depends on model.

Публикувано на: 09 Дек 2005 10:03
от b_d
maggkrabar написа:bad_dog, имам въпросче за MegaSquirt - отдавна четох за него, знам че нещата непрекъснато се развиват. Мога да събера всички схеми, да го дам на приятели да го изработят, да го програмирам и мапна. Ама каква надеждност има това нещо? И каква е горе-долу себестойността на готовия проект? В смисъл, че ако има разлика от - да речем - $150-$200 от готово ECU, аз лично бих предпочел да инвестирам във фабрично, а не в home-made. Така или иначе още съм далеч от етапа пипане на двигателя, но и това време ще дойде. Но си мисля, че ако нещо се скапе точно когато си настъпал на 6000 оборота може да станат големи бели, има ли достатъчно надеждна защита?
Според мен машинката е доста надеждна. Ако е вързана правилно не виждам какво може да се скапе, което важи за почти всеки подобен контролер.
http://www.msefi.com/viewforum.php?f=63 ... 7cbf195b00 - тук има доста описания на инсталации. Има коли, които го карат над 100-тина хиляди км вече.
Рискована част е при паленето, защото с грешни настройки може да опечеш igniter-a и/или бобината. Ако ползваш някоя утъпкана пътека няма ядове, но ако ползваш VB921 лесно може да ги стопиш с грешен dwell - важното е да се чете преди да се прави и тогава няма ядове

Мисля е стабилно - още повече, че хората го ползват на турбо коли, които вадят доста коне и там белите стават по-бързо.
Като цена MS e по-евтин дори от повечето piggy-та.
:thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 14 Дек 2005 10:25
от disc
Здравейте.
Интересувам се на каква цена ви излизат Megasquirt-тите. С каква версия на платката имате, от USA ли ги внасяте, имате ли 3-4 Бар МАР сензори и т.н.
Благодаря!

Публикувано на: 14 Дек 2005 13:11
от b_d
disc написа:Здравейте.
Интересувам се на каква цена ви излизат Megasquirt-тите. С каква версия на платката имате, от USA ли ги внасяте, имате ли 3-4 Бар МАР сензори и т.н.
Благодаря!
Моят е от USA. Излезе около $250 - не помня точно - готов сглобен. Това беше лятото. От тогава седи и си чака реда.

Публикувано на: 14 Дек 2005 16:20
от disc
Не искам никак, ама никак да прозвуча комерсиално, но всеки който желае да се сдобие Megasquirt би следвало си го купи от USA, но... но не и аз. Аз си го направих тук в БГ. Затова искам да кажа, че ако някой иска да има Megasquirt нека да погледне:

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=17661


Знам, че има и други колеги (даже тук във този форум), които може да предложат (а може би вече предлагат) MS - не искам да им преча по никакъв начин, просто не съм имал достатъчно време да разгледам обстойно форума ви.

Ооздрави.

Публикувано на: 14 Дек 2005 16:24
от b_d
Всяко предложение е добре дошло. Според мен трябва на всяка цена да сложиш една обява в секцията за продажби, така че ако някой търси да може по-лесно да го намери.

П.П. Как върви напредъка с форда (бях чел една твоя тема навремето)?

Публикувано на: 14 Дек 2005 18:59
от agent dust
bad_dog написа:Всяко предложение е добре дошло. Според мен трябва на всяка цена да сложиш една обява в секцията за продажби, така че ако някой търси да може по-лесно да го намери.

П.П. Как върви напредъка с форда (бях чел една твоя тема навремето)?
подкрепям с двете лапи! никак не е зле да има обява с пълна или частична конфигурация

Публикувано на: 14 Дек 2005 22:17
от jamie
*deleted*

Публикувано на: 03 Дек 2007 01:09
от jamie
http://www.come.to/ae86boy

И особено ""Proper AE86" article.

Публикувано на: 14 Мар 2008 09:20
от b_d
Разделих темата (като без да искам преместих и готиния цитат на ugabuga).