Страница 1 от 2

Ремонт Алтернатор

Публикувано на: 27 Яну 2009 02:40
от Bass_Man
Изображение

Изображение

Изображение

Това е прецакан регулатор за така наречен мокър алтернатор ( с водно охлаждане ) на бош . Някой дали има идея къде може да се намери такова нещо . Алтернатора е от BMW E38 740 2000 година .
Също така и два диода ще трябва да се сменят , а те са набити на една метална плочка .

Или ако не друго поне на кой крак какво влиза и излиза .

Ето така изглежда сглобен :
Изображение

Публикувано на: 27 Яну 2009 10:11
от martod
Какви са тия алтернатори, на вражески марки бре Бас Мечо ??? laugh.gif biggrin.gif laugh.gif .......Виж първо в Косер, Ауто-хелп или Евро 07......Ако няма при тях, в Дару Кар-много ще ти се зарадват.... tongue.gif

Публикувано на: 27 Яну 2009 10:17
от ninormal
Bosh.... wacko.gif По алфата ми всичко е бош и започнах вече да страдам biggrin.gif Другата фирма е тази
http://www.autoplus.bg/stores.php

Публикувано на: 27 Яну 2009 10:25
от extel
Само тази схема имам, има малки разлики в алтернаторите в зависимост от годината на прозводство( в броя на диодите), но общо взето, ако ти си го разглобил най- вероятно ще можеш да се ориентираш за потенциалите. :thumbsup:

Публикувано на: 27 Яну 2009 13:46
от Bass_Man
Принципно схемата е тази обаче не мога да разбера защо има два извода към колата . Демек има B+ има си маса , която е на корпус и отделно на една малка буксичка излизат 2 пинчета . От които едното да е за лампата ама другото за какво може да е ? Или може да ползват само едното ?
Защото ако не намеря някакво такова мисля да сложа едно обикновенно регулаторче . И с тези диоди още не знам какво ще правя .

Публикувано на: 27 Яну 2009 13:51
от Bass_Man
martod написа:Какви са тия алтернатори, на вражески марки бре Бас Мечо ??? laugh.gif biggrin.gif laugh.gif .......Виж първо в Косер, Ауто-хелп или Евро 07......Ако няма при тях, в Дару Кар-много ще ти се зарадват.... tongue.gif
В дару се продава само цял алтернатор и цифрата е 4-ри цифрена ! Айде нема нужда при напълно здрав алетрнатор за едно насрано реленце и два диода да даде френда 2 000 лв ?!?!?!?!
Алтернатора си е много хубав и е без четки така ,че освен тези дреболийки няма какво друго да му се преебе .
В крайна сметка ще извадя всичко отвън в една кутия и ще се приключи въпроса !

Публикувано на: 27 Яну 2009 14:36
от Scott
Bass_Man написа:... Айде нема нужда при напълно здрав алетрнатор за едно насрано реленце и два диода да даде френда 2 000 лв...
От предишния ми опит с ремонт на алтернатори, освен ако не е руски и диодите са набити в радиатор, тези 'два диода' ще ти разкажат играта.

Публикувано на: 27 Яну 2009 15:10
от Bass_Man
Ве ако трябва ще ги изкарам отвънка ве егати диодите . Аз принципно мисля да взема цялата плочка от някъде .

Публикувано на: 27 Яну 2009 16:04
от martod
Bass_Man написа:Ве ако трябва ще ги изкарам отвънка ве егати диодите . Аз принципно мисля да взема цялата плочка от някъде .
Изкарвай една плочка от Лада, с едно електронно реле за лада и си в джаза.......А второто пинче е за кондензатор против смущения......

Публикувано на: 27 Яну 2009 17:10
от Scott
martod написа:...А второто пинче е за кондензатор против смущения......
Зависи от буквичката (стандарт DIN):
- кондензатор, ако е В+ (което е всъщност положителния полюс на акумулатора)
- D+ или L - лампата за зареждане
- W - оборотомер или реле за подгряване на свещите при дизел
- DF (DFM) - ЕКУ

Публикувано на: 27 Яну 2009 19:42
от slowtraveler
С една плочка от Лада няма да можеш да изкараш скромните 140А...
Иначе можеш да се пробваш да направиш един външен изправителен блок, ама ще трябват много яки диоди, добра кутия, яки кабели (за да имат добро охлаждане, и в същия момент да не окъси някъде акумулатора / алтернатора)...
Наистина го няма като отделна част - алтернатора се предлага единствено като пълен комплект... Не знам как е варианта за цял алтернатор от морга в германия...

Публикувано на: 27 Яну 2009 22:35
от Scott
slowtraveler написа:... ама ще трябват много яки диоди...
Не знам за този конкретен модел, но като гледах данните на алтернатори на Искра, над 120А ги дават с транзисторни(MOSFET) изправители.

Публикувано на: 27 Яну 2009 23:04
от slowtraveler
Възможно е... но едва ли би имало проблем да ги направиш и с диоди (за MOSFET ще ти трябва допълнително управление за да превключваш транзисторите в точната фаза)...
Но лично аз бих потърсил втора ръка от морга, ако не ми се дават скромните 1870лв или бих поръчал от USA (200-600$).
С тея електроники в колата не бих рискувал да си експериментирам със самоделка...

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:01
от Bass_Man
Честно да ви кажа днес направо не повярвах какво се случи . Не стана веднага но в крайна сметка още в първия магазин след доста търсене и обаждания тук таме намериха регулатора и диодите . Разбира се цената си беше подобаваща но все пак доста по-приемлива ! Малко под 190лв. само , че не е на бош (дето вика брато и по-добре) ами е някакво английско . А пък аз докато си разглеждах един каталог за изправителни плочки намерих някакви диоди 50А за вграждане biggrin.gif . Проверихме ситуацията имаше на по бройка и се оказаха на цена 6 лв. После се оказа ,че нямали 50А та ми дадоха 70А и аз им казах , че ако имат и 100А могат да ми дадат :whistle: .
Та общо взето нещата ги събрахме днес и успях да сменя диодите tongue.gif . Все пак ни предложиха и рециклиран алтернатор , като върнем нашия даваме само още 1450лв. .
След малко ще има и снимки !

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:23
от Bass_Man
Ето го и снимковия матриал:

Това е плочката , която затваря алтернатора отпред . И на нея са диодите и регулатора.
Изображение

Това е корпуса с намотките и леглото за лагера отзад.
Изображение

Роторчето .
Изображение

Капака , който покрива лицевата плоча .
Изображение

Задната страна на предната плоча. Тук се вижда възбудителната намотка.
Изображение

Вече демонтирана плочката с диодите за плюса. И единия диод избит от леглото.
Изображение

Задната страна на плочката с диодите.
Изображение

Подготовка за избиване на другия диод . Процеса на избиване и набиване обратно на двата нови диода. Всичко стана доста лесно .
Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

На това място утре трябва да монтирам плочката с диодите и да започваме сглобяването .
Изображение

Както някой може би ще забележат за да се извършат тези манипулаций не беше нужно отварянето на целия алтернатор . Можеше само да се свали лицевата плоча с диодите . Но понеже никой не знаеше кое от къде се отваря за това го разглобихме целия в бързината biggrin.gif .
martod написа:.............А второто пинче е за кондензатор против смущения......
За какви смущения става въпрос ? Този алтернатор няма четки .

Благодаря на всички за помоща и съдействието !