Ремонт на турбо, CELICA 2000 16V

Публикувай отговор
Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 23 Фев 2006 13:55

Другото маркуче отива към регулатор на boost-а.
Извинявай ако вече сте го споменавали, но второто маркуче регулира налягането на отваряне на клапана, чрез освобождаване на известно (регулируемо чрез вентил/кранче) количество от въздуха под налягане в атмосферата. Има вероятност просто да е 'затапено' и тогава налягането на отваряне не се регулира.

Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 23 Фев 2006 17:27

Scott написа:Другото маркуче отива към регулатор на boost-а.
Извинявай ако вече сте го споменавали, но второто маркуче регулира налягането на отваряне на клапана, чрез освобождаване на известно (регулируемо чрез вентил/кранче) количество от въздуха под налягане в атмосферата. Има вероятност просто да е 'затапено' и тогава налягането на отваряне не се регулира.
а този регулатор електрически ли е или механичен
Изображение
ИзображениеИзображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 23 Фев 2006 17:30

Верно е че има 2 тръби на бай-паса.

Тва е някаква по-нова генерация регулатор. Напълно е възможно да имаш полу електроннен изпускател някъде - стои отворен при развъртане на турбината и се затавя когато се достигне желаното налягане.

Идеята е бай-паса да не се отваря (дори и леко) по време на развъртането.

Не се очудвам ,че не съм виждал точно такава имплементациа защото на коли със Дебитомер може да водят до проблеми (това си е чиста проба теч на въздух след дебитомера) - ,обикновенно подобни соленоиди прекъсват маркуча които идва от охлюва ,така че да могат да спрат налягането и "блиидват" останалата вече независима част откъм байПаса.

Та във краина смета е наи-добре да го проследиш за да си сигурен понеже нямам тука описание ,или Алтезов да погледне във компютъра и да каже за какво става въпрос.
Изображение

Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 23 Фев 2006 18:37

е то може тва налягане да не го пуска в атмосферата, а в инжекцията или след дебитомера
в Сливен има още една селика, при нея там е затапено и на маркучето е сложен ръчен буст контролер
Изображение
ИзображениеИзображение

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 24 Фев 2006 09:36

дебелия марюч вече е ясен, той води налягането от вече нагнетения въздух до waiste gate-а, когато наллягането е достатъчно голямо за да превъзмогне пружината, клапата се отваря. малкия маркуч води до електроно оправляван(от компютъра) вакумен ключ. когато ключа е отворен(т.е. компютъра подава сигнал) се създава вакумен теч. компютъра подава сигнали на импулси, колкото по на често са импулсите, толкова по голяма е загубата на налягане, т.е. турбото трябва да създаде още по голямo налягане за да може да превъзмогне пружината на waiste gate-а. или иначе казано това си е един вид boost conroler. ето и схема долу, въпросния вакумен ключ е долу в ляво.
Прикачени файлове
IMG_1200.JPG
IMG_1200.JPG (376.71 KiB) Преглеждано 4780 пъти
->

Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 24 Фев 2006 11:37

ALTEZZA написа:дебелия марюч вече е ясен, той води налягането от вече нагнетения въздух до waiste gate-а, когато наллягането е достатъчно голямо за да превъзмогне пружината, клапата се отваря. малкия маркуч води до електроно оправляван(от компютъра) вакумен ключ. когато ключа е отворен(т.е. компютъра подава сигнал) се създава вакумен теч. компютъра подава сигнали на импулси, колкото по на често са импулсите, толкова по голяма е загубата на налягане, т.е. турбото трябва да създаде още по голямo налягане за да може да превъзмогне пружината на waiste gate-а. или иначе казано това си е един вид boost conroler. ето и схема долу, въпросния вакумен ключ е долу в ляво.
а какъв ще е ефекта ако този вакумен ключ се изолира и се сложи ръчен буст контролер между турбото и байпаса
и другото което ми е интересува, щом се оправлява от компютара, имали начин да се вдигне налягането с чип

П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
Изображение
ИзображениеИзображение

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 24 Фев 2006 14:31

DANIEL написа:
ALTEZZA написа:дебелия марюч вече е ясен, той води налягането от вече нагнетения въздух до waiste gate-а, когато наллягането е достатъчно голямо за да превъзмогне пружината, клапата се отваря. малкия маркуч води до електроно оправляван(от компютъра) вакумен ключ. когато ключа е отворен(т.е. компютъра подава сигнал) се създава вакумен теч. компютъра подава сигнали на импулси, колкото по на често са импулсите, толкова по голяма е загубата на налягане, т.е. турбото трябва да създаде още по голямo налягане за да може да превъзмогне пружината на waiste gate-а. или иначе казано това си е един вид boost conroler. ето и схема долу, въпросния вакумен ключ е долу в ляво.
а какъв ще е ефекта ако този вакумен ключ се изолира и се сложи ръчен буст контролер между турбото и байпаса
и другото което ми е интересува, щом се оправлява от компютара, имали начин да се вдигне налягането с чип

П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
ami efekta she bude che shte imash vuzmoznost da vdignesh ili namalish boost-a no pomni che s originalnoto ECU nad 13-14psi, nyama da mozesh da karash, ima zashtita! nyakude gledah che ima nachin da se by-passne taya zashtita, no nad 14psi, po-dobre shte e stand alone ecu, i veche water injection, po-golyam intercooler, injektori, i t.n.
wink.gif

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 24 Фев 2006 23:27

DANIEL написа: П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
има да, в компютъра в работата ми. какво точно ти трябва?
->

Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 24 Фев 2006 23:29

punkara написа:
DANIEL написа:
ALTEZZA написа:дебелия марюч вече е ясен, той води налягането от вече нагнетения въздух до waiste gate-а, когато наллягането е достатъчно голямо за да превъзмогне пружината, клапата се отваря. малкия маркуч води до електроно оправляван(от компютъра) вакумен ключ. когато ключа е отворен(т.е. компютъра подава сигнал) се създава вакумен теч. компютъра подава сигнали на импулси, колкото по на често са импулсите, толкова по голяма е загубата на налягане, т.е. турбото трябва да създаде още по голямo налягане за да може да превъзмогне пружината на waiste gate-а. или иначе казано това си е един вид boost conroler. ето и схема долу, въпросния вакумен ключ е долу в ляво.
а какъв ще е ефекта ако този вакумен ключ се изолира и се сложи ръчен буст контролер между турбото и байпаса
и другото което ми е интересува, щом се оправлява от компютара, имали начин да се вдигне налягането с чип

П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
ami efekta she bude che shte imash vuzmoznost da vdignesh ili namalish boost-a no pomni che s originalnoto ECU nad 13-14psi, nyama da mozesh da karash, ima zashtita! nyakude gledah che ima nachin da se by-passne taya zashtita, no nad 14psi, po-dobre shte e stand alone ecu, i veche water injection, po-golyam intercooler, injektori, i t.n.
wink.gif
В БГ има ли къде да се препрограмира моето ECU
Изображение
ИзображениеИзображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 25 Фев 2006 05:27

punkara написа:
DANIEL написа:
ALTEZZA написа:дебелия марюч вече е ясен, той води налягането от вече нагнетения въздух до waiste gate-а, когато наллягането е достатъчно голямо за да превъзмогне пружината, клапата се отваря. малкия маркуч води до електроно оправляван(от компютъра) вакумен ключ. когато ключа е отворен(т.е. компютъра подава сигнал) се създава вакумен теч. компютъра подава сигнали на импулси, колкото по на често са импулсите, толкова по голяма е загубата на налягане, т.е. турбото трябва да създаде още по голямo налягане за да може да превъзмогне пружината на waiste gate-а. или иначе казано това си е един вид boost conroler. ето и схема долу, въпросния вакумен ключ е долу в ляво.
а какъв ще е ефекта ако този вакумен ключ се изолира и се сложи ръчен буст контролер между турбото и байпаса
и другото което ми е интересува, щом се оправлява от компютара, имали начин да се вдигне налягането с чип

П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
ami efekta she bude che shte imash vuzmoznost da vdignesh ili namalish boost-a no pomni che s originalnoto ECU nad 13-14psi, nyama da mozesh da karash, ima zashtita! nyakude gledah che ima nachin da se by-passne taya zashtita, no nad 14psi, po-dobre shte e stand alone ecu, i veche water injection, po-golyam intercooler, injektori, i t.n.
wink.gif
Със оргиналното турбо ,всичко над 12psi ша му прави ужасно много жега и нищо повече - така че нама смисал.

Заводската защита е сложена защото трябва да я има ,просот след нея фактически почти няма използваеми карти за гориво и аванс.

И рабирасе си 100% прав ,на тази кола завофскиа интерКулер е много зле ,на повече от 8-9 налягане със него не бих карал. Нема смисал от водна инжекция ,като може да си сложи хубаво голям интеркулер от преде са тоя мотор сложен на МР2 вече нема избор и водна/алкохона инжекция е единственото спасение при по-големите надуви.

А отделно към неговия въпрос ,според мен няма никакъв проблем да го изолираш и сложип ръчен контролер на налягането - само внимаваи какви налягания па надуваш да не стане ВЪХ Малей...
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 25 Фев 2006 05:28

DANIEL написа:
punkara написа:
DANIEL написа:а какъв ще е ефекта ако този вакумен ключ се изолира и се сложи ръчен буст контролер между турбото и байпаса
и другото което ми е интересува, щом се оправлява от компютара, имали начин да се вдигне налягането с чип

П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
ami efekta she bude che shte imash vuzmoznost da vdignesh ili namalish boost-a no pomni che s originalnoto ECU nad 13-14psi, nyama da mozesh da karash, ima zashtita! nyakude gledah che ima nachin da se by-passne taya zashtita, no nad 14psi, po-dobre shte e stand alone ecu, i veche water injection, po-golyam intercooler, injektori, i t.n.
wink.gif
В БГ има ли къде да се препрограмира моето ECU
Има разбирасе - Тавариш Калешов.

Въпроса е дали ча има точно за твоита кола чипове ,малко ме съмнява щото съм виждал такива със доста сериозно киличество паразити... ча му кажа да намине да каже де
Изображение

Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 27 Фев 2006 17:45

LordDigital написа:.....
пита ли го rolleyes.gif
Изображение
ИзображениеИзображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 28 Фев 2006 08:46

DANIEL написа:
LordDigital написа:.....
пита ли го rolleyes.gif
Минал е у нелегалност ,по непотвърдени данни лежи яко под вектрата във опити да я напраи отноо Шар по Щар:)))) ,ма ша го издирим де :thumbsup:
Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 08 Мар 2006 23:01

DANIEL написа:П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
Ако не си 'виждал' този сайт, посети го.
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... gb.php#5th

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 08 Мар 2006 23:19

като гледам, баш това му трябва на човека :thumbsup:
->

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 61 госта