Страница 1 от 2
Много странен проблем
Публикувано на: 13 Яну 2009 11:01
от TurboLame
Здравейте,
Много странен проблем се появи днес сутринта когато отивах на работа..
Вчера, когато тръгнах за работа колата ми загря доста по-бавно от обикновеното. Знам долу-горе къде парното започва да духа топло, но вчера точно на същото място започна да духа, но не топло а студено. Това ме изненада, защото ако не е загряла просто не духа нищо и чак когато може да топли тогава духа. Не обърнах внимание на това, въпреки, че според таблото колата си беше загряла достатъчно и оборотите бяха паднали вече на около 600 (като я запаля сутрин в -12 градусовия студ пали на 1500). И започна да духа топло доста по-късно и доста по-слабо, но все пак започна.
Днес - същото положение. С тази разлика, че въобще не започна да духа топло. Според таблото температурата се качва, но топло няма. В един момент температурата се качи на максимума. Притесних се, спрях, отворих капака, антифризът не вреше. Викам си.. "Няма начин да е загряла толкова, то грам топло не духа от парното, вероятно датчика за температурата се е прецакал". Което би обяснило и защо се пуска парното да духа преди наистина да е загряла и вместо топло духа студено. Карам си аз с показания на таблото, че температурата е на максимума и след малко светна жълтия кран на таблото. Вече бях сигурен, че проблемът е в датчика. След няколко минути.. от капака започна да излиза дим. Все още таблото показва, че температурата е на максимума си. Спрях, отворих капака, антифризът ври.. Спрях да мисля, че проблемът е в датчика. Извря известно количество антифриз, добавих колкото имах (но не беше достатъчно, нивото не успя да стигне дори до минимума на скалата). Запалих и тръгнах. И докато стигна до бачкането жълтия кран не спря да свети и парното така и не започна да духа топло. Въздухът които духаше беше по-студен от въздухът навън.. Но и не загря повече от нормалната си температура.
И нямам грам представа какъв би могъл да бъде проблема..
Колегата сподели, че може да е замръзнало нещо около радиатора и на практика охлаждащата течност да не циркулира. Честно казано, не знам в какво съотношение антифриз/вода е охлаждащата течност. Наливал съм антифриз, но не знам колко вода е имало вътре и въобще дали е било вода..
Всяка помощ би била полезна.
Публикувано на: 13 Яну 2009 11:34
от DMDimitrov
Колега, да не би да е запекъл термостата ти и да не отваря големия кръг? В тези студове сутрин според мен не е нормално колата чак да заври

А преди да изхвърли антифриза перка не включи ли?
Re: Много странен проблем
Публикувано на: 13 Яну 2009 11:37
от Рошко
Според мен ти е "залепнал" термостата в затворено положение и не отваря и малкия кръг. Затова колата ти е прегряла, а нямаш парно...
П.С. Колегата Димитров ме е изпреварил.
Публикувано на: 13 Яну 2009 11:48
от TurboLame
Да, включи перката, но определено не помогна.
Колеги, ако е термостата, какво се прави? Смяна? И има ли алтернативи на ТМ Ауто, където могат да ми решат проблема и да изчистят грешката. Просто в ТМ Ауто не искам да стъпвам..
P.S. Става въпрос за София.
Публикувано на: 13 Яну 2009 11:49
от Kiki
Турбо, имаш ли представа на колко градуса ти замръзва антифриза?Мерил ли си го? Ако ти е доста разреден и замръзва примерно на -10С, е възможно да е замръзнал някъде по маркучите. Вчера беше доста студено!
Публикувано на: 13 Яну 2009 11:54
от TurboLame
Kiki написа:Турбо, имаш ли представа на колко градуса ти замръзва антифриза?Мерил ли си го? Ако ти е доста разреден и замръзва примерно на -10С, е възможно да е замръзнал някъде по мъркучите. Вчера беше доста студено!
Кики, наливал съм директно концентрат (-35 ако не се лъжа), но може би по-точната дума е "доливал" съм. Някъде около литър съм долял, нямам представа каква точно е охлаждащата течност. Но все си мисля, че така както вреше би трябвало да се размрази всичко, което е замръзнало.. А парното така и не се появи дори и след като завря охлаждащата течност и доливах.
Публикувано на: 13 Яну 2009 12:17
от Kiki
Въпреки всичко! Има едни елементарни уреди за мерене та точката на замръзване на антифриза. Провери го, защото при решаване на един проблем с много неизвестни, винаги се започва от най.лесното, защото после ще те е много яд!

Публикувано на: 13 Яну 2009 12:49
от DMDimitrov
TurboLame написа:Kiki написа:Турбо, имаш ли представа на колко градуса ти замръзва антифриза?Мерил ли си го? Ако ти е доста разреден и замръзва примерно на -10С, е възможно да е замръзнал някъде по мъркучите. Вчера беше доста студено!
Кики, наливал съм директно концентрат (-35 ако не се лъжа), но може би по-точната дума е "доливал" съм. Някъде около литър съм долял, нямам представа каква точно е охлаждащата течност. Но все си мисля, че така както вреше би трябвало да се размрази всичко, което е замръзнало.. А парното така и не се появи дори и след като завря охлаждащата течност и доливах.
Пич, аз на твое място бих постъпил по следния начин:
отиди при някой майстор, като преди това измери течноатта, но се съмнявам да има замръзване, защото както ти каза, когато е завряла би трябвало да се разледи всичко.... сменете с майстора термостата за да си сигурен сам за себе си, че е нов - в крайна сметка не е кой знае колко голяма инвестиция! Аз лично бих сменил изцяло и течността... така човек ще си знае, че е налял нова течност примерно за -30 и няколко години напред няма да я пипаш.

Публикувано на: 13 Яну 2009 12:54
от TurboLame
DMDimitrov написа:Пич, аз на твое място бих постъпил по следния начин:
отиди при някой майстор, като преди това измери течноатта, но се съмнявам да има замръзване, защото както ти каза, когато е завряла би трябвало да се разледи всичко.... сменете с майстора термостата за да си сигурен сам за себе си, че е нов - в крайна сметка не е кой знае колко голяма инвестиция! Аз лично бих сменил изцяло и течността... така човек ще си знае, че е налял нова течност примерно за -30 и няколко години напред няма да я пипаш. :thumbsup:
Да, така ще направя. Но до колкото знам жълтия кран на таблото е натрупана грешка, която трябва да се изчисти. Ако някой знае къде мога да го направя и мястото да не е ТМ Ауто ще съм много благодарен..
Публикувано на: 13 Яну 2009 14:31
от Bass_Man
И колко време кара на максимална температура ?
Публикувано на: 13 Яну 2009 15:29
от martod
TurboLame написа:Да, включи перката, но определено не помогна.
Колега ! Това е признак че водната помпа не върти както трябва течноста......Ако ти е бил замръзнал антифриза, има голяма вероятност при пускането на мотора, да се е скъсала турбинката на помпата......Провери като форсираш, движи ли се изобщо течността, ако не сменяй помпата и антифриза и си готов......Дано да не си я карал така дълго време, че може и гарнитура да хвърлиш......
Публикувано на: 13 Яну 2009 19:49
от TurboLame
Bass_Man написа:И колко време кара на максимална температура ?
Между 5 и 10 минути. По-скоро около 10 минути. Ама на Celica-та не е точно стрелка, а 5 позиции които светват. Т.е. не знам каква е била температурата, просто светеше на последната позиция. Малко по-късно като започна да кипи спрях веднага. Не ми се вярва да има поражения по главата и/или гарнитурата, но знае ли човек..
martod написа:Колега ! Това е признак че водната помпа не върти както трябва течноста......Ако ти е бил замръзнал антифриза, има голяма вероятност при пускането на мотора, да се е скъсала турбинката на помпата......Провери като форсираш, движи ли се изобщо течността, ако не сменяй помпата и антифриза и си готов......Дано да не си я карал така дълго време, че може и гарнитура да хвърлиш......
Ходих при един майстор, той каза, че най-вероятно течността е замръзнала. Ако термостата не отваря малкия кръг би трябвало парното ми да е по-силно (тъй като то е на големия кръг), а такова въобще липсва. Би трябвало да е замръзнало някъде преди парното.. Ще видя утре как ще е, нали го дават по-топло, ако е пак така му я карам да я оправя..
Странното е, че след второто палене, кранът на таблото спря да свети. Не мислех, че е възможно грешката сама да се нулира.
Публикувано на: 13 Яну 2009 21:36
от Bass_Man
Значи съвсем възможно е да си покривил глава , блок и тн .
Друг път когато ти свети червено недей да си мислиш и разсъждаваш , а първо изгаси колата ! Ако си си пспрял още първия път е могло да се раминеш без ядове ама сега най-вероятно ще хапнеш дръвце .
Може да има 1000 причини да нямаш парно от , които най-простата е да ти се преецакал някой маркуч/скоба и да ти губи малко по-малко течност докато не направи възглавница в парното . Когато ти изгуби парно колата общо взето отиваш към голям проблем ако не спреш на време .
Няма вариант да имаш течност , да ти е запекъл термостата , да не тече от никъде и да нямаш парно ! Точно обратното трябва да умреш от парно .
Също така парното е в малкия кръг ! Големия кръг е през мотора и радиатора отпред , а малкия е през мотора и радиатора на парното .
А след като колата е работила и е стигнала работна температура даже и подминала значи и да е имало нещо замразено то се е размразило така , че общо взето трябва да направиш много сериозен оглед какво се е случило . Ако през ноща е замръзнало нещо може да е спукало маркуч , радиатор или някоя солидна част по мотора и от там да гбуи течност и от там да стават ядовете . При всички положения не е добре ситуацията !
Публикувано на: 13 Яну 2009 21:36
от Kiki
TurboLame написа:Bass_Man написа:И колко време кара на максимална температура ?
Между 5 и 10 минути. По-скоро около 10 минути. Ама на Celica-та не е точно стрелка, а 5 позиции които светват. Т.е. не знам каква е била температурата, просто светеше на последната позиция. Малко по-късно като започна да кипи спрях веднага. Не ми се вярва да има поражения по главата и/или гарнитурата, но знае ли човек..
martod написа:Колега ! Това е признак че водната помпа не върти както трябва течноста......Ако ти е бил замръзнал антифриза, има голяма вероятност при пускането на мотора, да се е скъсала турбинката на помпата......Провери като форсираш, движи ли се изобщо течността, ако не сменяй помпата и антифриза и си готов......Дано да не си я карал така дълго време, че може и гарнитура да хвърлиш......
Ходих при един майстор, той каза, че най-вероятно течността е замръзнала. Ако термостата не отваря малкия кръг би трябвало парното ми да е по-силно (тъй като то е на големия кръг), а такова въобще липсва. Би трябвало да е замръзнало някъде преди парното.. Ще видя утре как ще е, нали го дават по-топло, ако е пак така му я карам да я оправя..
Странното е, че след второто палене, кранът на таблото спря да свети. Не мислех, че е възможно грешката сама да се нулира.
Не вярвам, че утре ще се стопли чак толкова много, ами намери някъде топло помещение, или гараж!
Публикувано на: 13 Яну 2009 21:44
от stas
Първо нека уточним някои понятия:
1.Малък кръг- включва двигателя и радиатора на парното
2.Голям кръг - включва малкия кръг + охлаждащия радиатор.
При студен двигател охлаждащата течнос цирколира само в малкия кръг,термостата е затворен и охл. течнос не минава през охлаждащия радиатор,при достигане на нормална работна температура на двигателя термостата отваря и течнота преминава и през охл. радиатор(охлаждащата система работи на голям кръг).
За изясняване на проблема трябва да добавя и че радиатора на парното е най-високата точка на охлаждащата система така ,че при загуба на охлаждаща течнос първо се изпразва този радиатор(губи се парното).Ето защо си нямал парно въпреки че ти показва че двигателя езагрял нормално.Явно автомобила ти е продължил да губи охл течнос след като тие вдигнал и висока температура.При това положение дори да се включи вентилатора няма охл. течнос която дасе охлади.По отношение на тезата че е имало някво частично замръзване моето мнение е че при тези минусови температури или всичко замръзва или нищо.Трябва ло еда спреш веднага след като си забелязал покачване на температурата над нормалното(Абсолютен признак за нещо нередно в това студено време)