Страница 1 от 1

Външен теч на гарнитура на глава на 3S-FE

Публикувано на: 15 Дек 2008 11:53
от kuzerdale
Здравейте,става въпрос за Камри -89г.След смяната на водна помпа в ТМ-ауто ми се обадиха и ми съобщиха,че имам още един "малък" проблем-теч от гарнитурата на главата,това за мен може да се каже ,че беше шокиращо защото никога не ми е загрявала,нямам смесване на масло и вода,никаква промана на мощност и най вече никакъв видим теч и осезаема загуба на антифриз освен минимален преди това от воднота помпа.

Като причина за гарнитурата, от ТМ-ауто ми посочиха високо ниво на концентрат в охладителнота течност комбинирано със старост(досега не съм предполагал,че концентрата може да е толкова опасен). Иначе теча(то по скоро е сълзене)се забелязва единствено сутрин при студен двигател,после при загряване изглежда гарнитурата се разширява и всичко е сухо(и изпаряване също).Майсторите ми казаха,че става въпрос за външен теч на гарнитурата,няма вътрешни (засега)течове и изпускания,казаха ми да следя нивото на антифриза,да доливам и ако губи много е неизбежна смяната .Та въпроса ми е веднага ли трябва да се действа,толкова ли е страшен тоя външен теч,питам защото ми казаха едни страшни цифри за комплекта гарнитури-оригинални-над 680лв а на Нипартс(питам също как са те като качество)-280лв.
Най компромисния вариант(евтин)-600-700лв с работаа а сигурно ще ми кажат ,че изкачат и други неща като отворят двигателя!Кофти е точно преди празниците да се изръсиш толкова ,за това питам така както ви описвам проблема мога ли да изчакам във времето или проблема е по -сериозен от колкото ми се иска и не търпи отлагане???!!
unsure.gif

Публикувано на: 15 Дек 2008 20:12
от martod
Щом е толкова минимален теча, опитайте със притягане болтовете на главата.......Може и да се оправи..... sad.gif

Публикувано на: 17 Дек 2008 13:31
от kuzerdale
Днес ТМ-ауто Пазарджик ме успокоиха и казаха ,че за такъв минимален теч(100гр течност съм долял за една седмица),няма смисъл да се отваря двигателя и няма опасност гарнитурата да се скъса в дълбочина,вие как мислите? Между другото днес забелязах малка дупчица на маркуча от радиатора към двигателя,там ме посъветваха на първо време да го залепя с "Каниколит "защото нямали в наличност такива маркучи ,та другия въпрос ми е възможно ли е от тази минимална дупка ,системата да е засмукала въздух и от там да е избила външно гарнитурата на главата?Но по-важния въпрос вече е не как е станало, а дали да реагирам и да сменям гарнитурата и какъв е риска ако не го направя според вас? Благодаря предварително за съветите!!! :thumbsup:

Публикувано на: 17 Дек 2008 23:02
от agent dust
теч от гарнитурата нямаш! най-вероятно имаш леко сълзене, и изобщо не е болка за умиране, карай смело. с много стари коли е така, но си движат без проблем.

Публикувано на: 22 Дек 2008 19:06
от kuzerdale
maggkrabar написа:теч от гарнитурата нямаш! най-вероятно имаш леко сълзене, и изобщо не е болка за умиране, карай смело. с много стари коли е така, но си движат без проблем.
Ох,благодаря за успокояващите новини, и в тоя контекст забелязах,че дори и сутрин при студен двигател сълзенето е още по минимално,дано спре нацяло и вече въобще да не го мисля!

Публикувано на: 23 Дек 2008 02:48
от Bass_Man
Пич недей да го лепиш този маркуч с коноконлит понеже е водоразтворим по принцип !
По-добре вземи някакви люти монтажни силикони или с някакви вулканизиращи лепенки , и/или с нагряване . Пробвай някакви гумаджийски примерно ?!?!?
Ако са ти казали цена повече от 50лв. Или пък ще дойде бог знае кога . Може да отидеш някъде където продават тунинг маркучи ( например Samco ). И да си сглобиш някаква част от твоя маркуч ( да кажем 20см. Samco и 40см. твое здраво парче ) или направо да направиш един нов маркуч. Те си имат всякакви кривки и коленца . И с малко повечко фантазия можеш да направиш всичко !
Аз така си направих един цял за единия от двата големи маркуча отиващи към радиатора и ми се върза към 100лв. Ама го сглобихме за 30 мин.
По принцип тези на Samco са висококачествени силиконови маркучи издържащи на високо налягане и на всякакви гадости .
А иначе за главата щом ти сълзи толкова леко може да отидеш да си вземеш някаква хубава добавка за спиране на течове и предпазване на алуминия.
Но иначе не е страшно . Карай си докато може .

Публикувано на: 23 Дек 2008 09:26
от max-2
Може и да ползваш алуминиева тръба за турбопътища (в Проспийд ги режат и им правят изпъкнала част, за да не излиза маркуча със скобата). В сайта им пише, че минимума, който може да купиш е 5 см. и има почти всякакви размери. Отрязваш маркуча на спуканото и го свързваш с тази тръба, но само ако е здрав и ненапукан. Ако е тръгнал, няма смисъл да си играеш, защото след месец ще пукне на друго място и по добре търси заместител, както ти написа Bass_Man.
Ако спуканото ти е в началото, до скобата, отрежи на подходящо място и обърни парчето така, че към скобата да е здрав маркуч. Успех.

Публикувано на: 23 Дек 2008 19:52
от Uncle Dido
Качи снимка на маркуча, като ми трябва вътрешното ф. Измери с ролетка колко дълга тръба ти трябва, дори и да е със завой, и ще ти кажа кога да си я вземеш от Карком. Става въпрос за Пазарджик.

Публикувано на: 23 Дек 2008 20:07
от kuzerdale
Fido Dido написа:Качи снимка на маркуча, като ми трябва вътрешното ф. Измери с ролетка колко дълга тръба ти трябва, дори и да е със завой, и ще ти кажа кога да си я вземеш от Карком. Става въпрос за Пазарджик.
Благодаря предварително!!! :thumbsup: Въпреки,че май каниколита за сега върши работа(вече го бях залепил и после видях горните постове)си е временно решение и ще е хубаво да се смени с нов.Тия дни ще кача снимки не само на маркуча а и на теча от гарнитурата.