Страница 1 от 4

ZIMNI GUMI-kakvi

Публикувано на: 16 Ное 2005 19:08
от LEXUS
kolegi doide vreme za zimni gumi,kakvi bihte preporachali?az sam se orientyral kam VREDESTEIN SNOWTRAC2T i kam GISLAVED NORD FROST3,ama mai shte sa VREDESTEIN,zashtoto GISLAVEDA sa Q index/skorosten/ :whistle:

Публикувано на: 16 Ное 2005 23:00
от Xeku
Чувал съм много добри отзиви за Gislaved Нord frost3 и не толкова за Vredestein-a, но не съм ползвал нито един от тези модели. sad.gif Поначало само най скъпите зимни гуми имат висок скоростен индекс, така че избирай! :thumbsup:

Публикувано на: 17 Ное 2005 12:09
от RogueT
Твърдо за Gislaved Nord Fost 3. Tази зима моите Gislaved им е 3ти сезон и съм изключително доволен. Миналата година се катерих на Банско в снега с тях там където другите слагаха вериги.

Публикувано на: 20 Ное 2005 19:25
от chukov
Опитай с Lassa Snoways II

Гиславед са добри гуми, но много бързо се изтриват когато не се карат на сняг независимо, че ги караш през зимата.

А ти гарантирам, че там, където ще отидеш с Гиславед - там ще стигнеш и с Lassa. Карам с Lassa 6 години (не с едни и същи гуми разбира се). В момента съм с Gislaved Nordfrost 3. Доволен съм от тях.

Всяка зима ходя на село по едни и същи завои и баири. И с ласите и с гиславеда стигам еднакво добре.
Но ласата са по износоустойчиви.

За подробности и размери виж http://www.avtogumi.com
Там има и много полезни неща за гумите. Можеш да зададеш модел, година на производство и двигател и да видиш с какви размери гуми и джанти можеш да караш. Има и симулатор за алуминиеви джанти.

Абе има какво да се види

Публикувано на: 21 Ное 2005 00:04
от bobs'n
От 2 седмици съм сложил нови Yokohama F-901 с асиметричен профил и съм много доволен. Това са гуми за студени градски условия, а не за сняг. Мой познат, работещ в гумаджийници "Европа" ми препоръча да си търся такъв тип гуми, щото карам постоянно из София, а от наблюдение знам, че последните години в града има не повече от 10- 15 дни сняг по улиците, после се кара на посипан и кишав асфалт. Gislaved са добри, ама само на сняг, той ми препоръчваше Vrederstein (имам такива на другата си кола и са перфектни) ама ми се появи възмойност да си купя Yokohama-та от Дряново от "Боряна" на дилърски цени и мисля, че направих добър избор. Перпоръчвам и КUMHO, които също са с асиметричен профил, по-евтини са и даже имат протектор за джантите. Най-много обаче ми харесаха TOYO в "Радиал", от тях GOOD-YEAR са откраднали така рекламираната си нова шарка, но и двете гуми са бая солени на парици...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 21 Ное 2005 12:27
от Гост
Само една поправчица да вметна
Yokohama - та дето си я взел е AVS Winter V901.

Публикувано на: 23 Ное 2005 19:04
от bobsn
Съвсем прав си ГОСТ, Yokohama - та ми е AVS Winter V901, а не F-901. Между другото, вчера докато чаках един причтел в офиса му, разгледат новия брой на българското издание на AUTO BILD. Та бяха публикували сравнителните тестове на една камара марки гуми, който са провели в Швеция. Може да останете гръмнати от резултатите на тъй наречените Супер-гуми на Мишлен и други скъпи марки. Tъй че умната при избора на зимни гуми и си направи сметката дали ще караш в планината, дали в провинцията където по-рядко минават снегорини или на градска киша и кучи студ...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 24 Ное 2005 14:02
от TATl
Аз от три дена съм с Gislaved NordFrost 3 и за сега съм супер доволен. Не че е имало сняг ама мисля тия дни да се покатеря малко на сняг да ги видя как са. Но лично на мен ми харесват, особено като се има предвид че са 16" и там разликите в цените са бая големи, ама тъй е като не може да се сложат 15".

Публикувано на: 24 Ное 2005 16:51
от chukov
Gislaved Nordfrost 3 дето си ги обул не се държат добре на пътя когато няма сняг, защото грайферът им е изключително мек и лесно се подгъва за сметка на стабилността на гумата в завой например. За тази цел когато се кара на разринати пътища (например в градски условия) и когато се изминават по много километри месечно най-вече по магистралите - тогава за препоръчване се гумите като горецитираната Yokohama .

Gislaveda са дорбри гуми за сняг и неразринат път.

Затова всеки трябва добре да си направи сметката как си кара автомобила. Колко процента от дните в зимния сезон кара по снежни пътища и по колко километри изминава.

Колкото до тестовете искам да ви кажа, че резултатите в тях са платени от големите фирми - производителки на гуми.

Затова ще видите големи разлики в резултатите на френски , немски и италиянски списания.

Освен това победителите в тестовете са различни за различните цолажи гуми. Например Pirelli са по добри в 14 и 15 цолови, Michelin в 16 и 17 и т.н. (това съвсем примерно казано). Няма марка и модел гума победител от 13 до 20 цола.

Технологиите отдавна напреднаха много и няма тайни в производството на гуми нито откъм материалите нито откъм технологията за изработка. Да не се забравя също, че големите фирми като Good Year, Michelin, Pirelli, Bridgestone и други имат заводи по цял свят. Е от опит мога да ви кажа, че има разлика в качеството на произведена гума в Италия например и произведена в Бразилия (става въпрос за един и същ модел на една и съща марка).


Така че генералните заключения за най-добрите гуми са просто лишени от всякакъв смисъл.

Публикувано на: 24 Ное 2005 18:36
от group4dam
Ласа-пласмаса как да се изтърка ---- потърсете Maxis (USA) от 2 седмици се предлагат и в БГ --- с 1000 сертификата са. Аз сложих летни ---- най-зверските ---- няма такава красива шарка. Другата седмица я убувам с зимни такива

Публикувано на: 28 Ное 2005 08:49
от group4dam
chukov написа:Ей пич,
много неподготвен се изказваш.


Естествено, че не може да се мери с Bridgestone,
сам го каза!

Пластмасовите гуми могат да се карат около 4 зими - за такива много широки като теб.

И друго MAXIS се произвежда дизайнери и екип на Тойо
Изображение

Публикувано на: 29 Ное 2005 18:51
от chukov
Шарката, която си ми показал НЕ Е ЗИМНА.
Има производители, които правят добри летни и лоши зимни гуми и обратно. GISLAVED е добър пример за това - добра зимна гума NORD FROST 3 и супер слаби летни гуми.

Така че хайде да не правим генерални заключения кой е дизайнера и прочее. Най-добрата мярка е броят на продадените гуми.
Е, поинтересувай се ако имаш приятел търговец на гуми и ще разбереш някои неща.

И ти казах наведи се по-надолу и виж чий продукт е LASSA.
Сега малко да пообясня:

LASSA, като предшественик на BRISA, е основана през 1974 година от Сабанджи Груп, водещият индустриален конгломерат в Турция, и започва производство на автомобилни гуми през 1978 г.

Сабанджи Груп и Корпорация Бриджстоун - Япония създават съвместно предприятие с равно дялово участие през ноември 1988 г.

Заводът
BRISA е производител на гуми номер едно в Турция и на шесто място по производство в Европа. Компанията разполага с една от най-големите производствени бази под един покрив в света. Заводът се намира в KENSA, уникален екологично чист индустриален град, построен от Сабанджи Груп и разположен на 100 км. източно от Истанбул.

Производствената площ се простира върху 2 милиона квадратни метра, а застроената площ е 260 000 квадратни метра. В този огромен завод се произвеждат марките LASSA и BRIDGESTONE в над 400 различни модела и размера и в гама, която включва от гуми за леки автомобили до такива за багери и тежки изкопни машини.

Производството се извършва под системата за качествен контрол ISO 9001 и отговаря на международните стандарти TRA и ETRTO , северноамериканския стандарт D.O.T. и на изискванията на Европейския съюз, Е-марка.

През 1992 г. BRISA става първият производител на гуми, който получава международния сертификат за качество ISO 9001 за пълната гама от продуктите си.
Сред най-ценните награди е и престижната Европейска Награда за Качество, която BRISA печели през 1996 г. Тя се връчва годишно на компанията, която най-добре прилага в практиката си Европейския Модел за качество във всички аспекти на дейността си.


Сабанджи Груп

Сабанджи Груп е най-големият индустриален и финансов конгломерат в Турция. През 1998 г. общите активи на групировката са за над 13 милиарда долара, а постъпленията достигат 10 милиарда долара годишно. Нито една друга турска компания не е стигала толкова далеч извън границите на Близкия изток и не е могла да устои на бурите, които разтърсват турската икономика. Сабанджи Груп се състои от повече от 50 компании във всички сфери на индустрията и услугите, в които работят над 30 000 човека. Освен с Корпорация Бриджстоун, Сабанджи Груп има съвместни предприятия с IBM, Крафт Якобс Сушард, Тойота, Данон, Филип Морис, Дю Понт, Мицубиши, Дрезднер Банк и др.
В края на 80-те години Сабанджи решават да претворят своята филантропия в монументален проект - университета “Сабанджи”. Фамилията е вложила 170 млн. долара в строежа на сградата и влага всяка година по още 25 млн. долара.
В най-престижната годишна класация на списание “Fortune” за 500-те най-големи компании в света, Сабанджи Груп се нарежа сред първите триста.



ТОЕСТ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ НЕ Е ЛОШО ЧОВЕК ПЪРВО ДА СЕ ПОИНТЕРЕСУВА, ДА ПОПРОЧЕТЕ МАЛКО, ДА ПРОБВА И ТОГАВА ДА ДАВА КВАЛИФИКАЦИИ , ПОДОБНИ НА ТВОЯТА ПО-ГОРЕ.[/quote]

Публикувано на: 29 Ное 2005 22:35
от jamie
През 1992 г. BRISA става първият производител на гуми, който получава международния сертификат за качество ISO 9001 за пълната гама от продуктите си.
Сред най-ценните награди е и престижната Европейска Награда за Качество, която BRISA печели през 1996 г. Тя се връчва годишно на компанията, която най-добре прилага в практиката си Европейския Модел за качество във всички аспекти на дейността си.


Сабанджи Груп
Сабанджи Груп е най-големият индустриален и финансов конгломерат в Турция. През 1998 г. общите активи на групировката са за над 13 милиарда долара, а постъпленията достигат 10 милиарда долара годишно. Нито една друга турска компания не е стигала толкова далеч извън границите на Близкия изток и не е могла да устои на бурите, които разтърсват турската икономика. Сабанджи Груп се състои от повече от 50 компании във всички сфери на индустрията и услугите, в които работят над 30 000 човека. Освен с Корпорация Бриджстоун, Сабанджи Груп има съвместни предприятия с IBM, Крафт Якобс Сушард, Тойота, Данон, Филип Морис, Дю Понт, Мицубиши, Дрезднер Банк и др.
В края на 80-те години Сабанджи решават да претворят своята филантропия в монументален проект - университета “Сабанджи”. Фамилията е вложила 170 млн. долара в строежа на сградата и влага всяка година по още 25 млн. долара.
В най-престижната годишна класация на списание “Fortune” за 500-те най-големи компании в света, Сабанджи Груп се нарежа сред първите триста.



ТОЕСТ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ НЕ Е ЛОШО ЧОВЕК ПЪРВО ДА СЕ ПОИНТЕРЕСУВА, ДА ПОПРОЧЕТЕ МАЛКО, ДА ПРОБВА И ТОГАВА ДА ДАВА КВАЛИФИКАЦИИ , ПОДОБНИ НА ТВОЯТА ПО-ГОРЕ.
Много хубаво си го написал. Само че не знаеш какво значи.
Аз съм оторизиран одитор по ИСО 9001. Затова знам че може компанията да има ИСО сертификат и да прилага реално контрол по качеството - наред с това да произвежда некачествена (но с постоянно, дори и ниско качество) стока. Това не противоречи на стандарта! ИСО 9001 не се занимава с това дали е високо качеството - това е погрешно схващане.
Относно Ласа - по-големи пластмаси не съм срещал освен едно старо производство румънски гуми - на тях дори марката им не помня. Ако някой ден искам да се пребия - ще сложа именно Ласа - особено след като пробвах зимната им "шарка". Следващите в личната ми класация гуми за пребиване са "Матадор" - също от личен опит.

Публикувано на: 30 Ное 2005 09:11
от group4dam
[/quote]
Много хубаво си го написал. Само че не знаеш какво значи.
Аз съм оторизиран одитор по ИСО 9001. Затова знам че може компанията да има ИСО сертификат и да прилага реално контрол по качеството - наред с това да произвежда некачествена (но с постоянно, дори и ниско качество) стока. Това не противоречи на стандарта! ИСО 9001 не се занимава с това дали е високо качеството - това е погрешно схващане.
Относно Ласа - по-големи пластмаси не съм срещал освен едно старо производство румънски гуми - на тях дори марката им не помня. Ако някой ден искам да се пребия - ще сложа именно Ласа - особено след като пробвах зимната им "шарка". Следващите в личната ми класация гуми за пребиване са "Матадор" - също от личен опит.[/quote]

Да е жив и здрав. :thumbsup:

Ти да не си акционер там че така яростно ги защищаваш???
Всеки сам избира с какво да кара, но важно е и къде ги караш.
Вчера сложих зимната MAXXIS: за смесени условия ми се струват много добри(края на Декември заминавам за Банско и ще видим), но DEBICA-та е по мека и ако се от планините по ще върши работа,а и Дънлоп им пооправиха дизайна. Но това са ефтини гуми. Но като се сетя двама приятели си взеха Мишлен алпин и хукнаха по планините и бяха доста разочаровани sad.gif

Публикувано на: 30 Ное 2005 09:41
от jamie
group4dam, чети преди да пишеш. Аз не защитавам, а критикувам Ласа и Матадор. И го правя понеже съм си патил и от двете. Всеки сам избира, така е - споделям собствения си опит тук, както и обяснявам на колегата че сама по себе си ИСО9001 сертификация не гарантира високо качество.