Страница 1 от 2
Вдигане на къси светлини?
Публикувано на: 01 Дек 2008 13:36
от spritable
След поредното нощно шофиране + мъгла се реших, че трябва да си вдигна късите светлини. Дори и на позиция "0" светят много наблизо. От други колеги каращи същия модел тойота съм чувал/чел че и при тях се среща същия проблем.
Та на въпроса. Дайте някакви напътствия? Съветите които получих до момента са, да се постави автомобила пред стена. Да се нагласи потенциометъра на късите на средна стойност и с отверка да се коригира височината на късите, като на двата фара с еднакви обороти. Все още не съм огледал ауриса дали има лесен достъп до фаровете, затова всякакви съвети ще бъдат полезни.
Благодаря предварително...
Публикувано на: 01 Дек 2008 13:55
от ing
Потенциометъра се наглася на 0 .Мойте ги регулирах на пътя (колкото и невероятно да звучи не намерих подходяща стена

) петното е на 25 метра.
Публикувано на: 01 Дек 2008 17:15
от chaval
Това е за Корола, но поне за ориентир ще ти свърши работа
Публикувано на: 01 Дек 2008 22:07
от dil
Настройката в сервиз струва 10-12лв.
Настройват по вертикала и хоризонтала.. моите биеха много на дясно и при ляв в остър завой на тъмно си беше тръпка да нацелиш пътя

Публикувано на: 01 Дек 2008 22:42
от sashoskiora
Фаровете се настройват в позиция 0 и при натоварен автомобил се вдигат нагоре тогава към 5 ги сваляш надолу.Провери ги на стенд не се опитвай сам нищо няма да направиш.При прекалено вдигнати фарове заслепяваш другите водачи а при мъгла това има обратен ефект.
Публикувано на: 02 Дек 2008 01:43
от newmiro
на мен реглажът ми излезе 8 лева.
Публикувано на: 02 Дек 2008 09:05
от chopar
idi na serviz az vedna6 probvax sam i efekta be6e potresava6 v edna magla edvam se pribrax
Публикувано на: 02 Дек 2008 09:24
от b0by
Аз пък знам обратното , че зимата не се вдигат ами се свалят фаровете! В мъгла или снеговалеж високите фарове не вършат никаква работа! При снеговалеж или мъгла повечето от вас са включвали дългите светлини и са забелязали какво се случва! Та това е от мен!
Публикувано на: 02 Дек 2008 09:26
от Troshko
b0by написа:Аз пък знам обратното , че зимата не се вдигат ами се свалят фаровете! В мъгла или снеговалеж високите фарове не вършат никаква работа! При снеговалеж или мъгла повечето от вас са включвали дългите светлини и са забелязали какво се случва! Та това е от мен!
Ти па голям разбирач ще ми дойдеш

Публикувано на: 02 Дек 2008 20:51
от slowtraveler
Аз се чудя що на копчето на авенсиса имаше означения З и Л - явно е било зимно/лятно положение biggrin.gif
Добре регулираните фарове не пречат на насрещните и също и на теб (при мъгла например)..
Фара се настройва при празен автомобил в положение '0' (casparcho го е написал точно).
Ако не знаеш какво трябва да се направи - не пипай. Остави го на сервиз или добър майстор. Но не разчитай много на майсторството...
Аз лично 'специализирах' настройка след като ми ги 'настройваха на стенд' в сервиз. Едва се прибрах вечерта в ясна нощ...
При всички случаи нерегулираните (вдигнати прекалено, или смъкнати прекалено) пречат и на теб, като не осветяват добре пътя...
Публикувано на: 03 Дек 2008 10:50
от spritable
Относно средната позиция на потенциометъра, аз го разбирам така - да се сложи на средна позиция, след това да се направят корекциите (в случая вдигане) и така ще се даде възможност в последствие да имаш ход нагоре и надолу от промяната. Ако си го сложил на "0" по време на промяната, след това ако не са вдигнати достатъчно, няма да можеш да ги вдигнеш още с потенциометъра. Но мисля, че това не е толкова важно.
Напълно съм съгласен с това, че при положение в сервиза на тойота ще ми ги коригират за 10-15 лева е по хубаво там да отида, но... тъй като последния път се наложи повторно ходене до сервиза, пак за корекция на нещо което не бяха коригирали правилно, но на нещо което е доста по сложно и нямаше как аз да го направя, сега предпочитам сам да се опитам, тъй като мисля че не е голяма философия.
Публикувано на: 03 Дек 2008 11:50
от dil
Регулирането не е сложно, но пък е много важно да е направено добре , за да не се пречи на другите в движението.
Затова се прави и при положение '0' - за да няма възможност за дигане, а само за сваляне, когато колата е натоварена повече отзад.
Публикувано на: 03 Дек 2008 15:34
от b0by
belchilov написа:b0by написа:Аз пък знам обратното , че зимата не се вдигат ами се свалят фаровете! В мъгла или снеговалеж високите фарове не вършат никаква работа! При снеговалеж или мъгла повечето от вас са включвали дългите светлини и са забелязали какво се случва! Та това е от мен!
Ти па голям разбирач ще ми дойдеш

Ти с фейската си трай biggrin.gif
Публикувано на: 03 Дек 2008 15:52
от b0by
slowtraveler написа:Аз се чудя що на копчето на авенсиса имаше означения З и Л - явно е било зимно/лятно положение biggrin.gif
Аз пък се чудя , защо вобще споделям мойто незначително мение в среда с толкова компетентни личности! Продалжавайте и за напред в същия дух! От мен със здраве , ще чета постовете белким се ограмотя малко!

Публикувано на: 03 Дек 2008 16:10
от slowtraveler
Боби, въобще не съм искал да те засегна - погледни на въпроса с поне малко чувство за хумор...
Малко по-ироничното ми изказване бе във връзка с това, че няма значение зима ли е или лято за точната регулировка на фаровете.
Добре регулираните фарове (и коригирано копче според натоварването) са еднакво ефективни независимо дали си ги пуснал лято/зима/ в мъгла/ сняг и т.н и нямат нужда от допълнителна корекция освен според натоварването.
Разбира се ако фаровете не са ти регулирани, и са ти 'вирнати', то до момента, в който влезеш в мъгла тези фарове освен по-слабото осветяване на пътя (което можеш да го отдадеш на 'слаби' фарове) пречат само на тези срещу теб.
И чак в мъглата започват да ти пречат и на теб...
Единствено в такъв случай би имало смисъл изказване от рода 'зимата фаровете трябва да се смъкнат надолу'...
