Страница 1 от 1
обезвъздушаване на Авенсис 1
Публикувано на: 30 Ное 2008 15:30
от mladm
Колеги, наложи ми се да свалямрадиатора на Авенсиса и източих антифриза, но само от двата маркуча, които влизат в него. Изтче около 3 литра течност. Доколкото знам в охладителната система се събират около 7 литра. След като сложа радиатора и наливам течност в него, как да разбера дали системата се е обезвъздушила. Предполагам, че няма да успея така както съм намис авя. Какво да правя

Re: обезвъздушаване на Авенсис 1
Публикувано на: 30 Ное 2008 15:32
от mladm
... както съм намис авя.
....както съм намислил да го направя biggrin.gif
Публикувано на: 01 Дек 2008 10:59
от Petar
Cilata ohladitelna sitema na Avensis1 sybira okolo 5 litra obezvyzduhavase sama .Prosto pylnih kazan4eto do full karah niakalko dena i sledih nivoto v kazan4eto triabva dae spadnalo malko i dolivah dokata nivoto ve4e ne spada .
Публикувано на: 01 Дек 2008 18:24
от brock
Petar написа:Cilata ohladitelna sitema na Avensis1 sybira okolo 5 litra obezvyzduhavase sama .Prosto pylnih kazan4eto do full karah niakalko dena i sledih nivoto v kazan4eto triabva dae spadnalo malko i dolivah dokata nivoto ve4e ne spada .
Късметлия си, че не си прегрял ДЗВЕРА. Редно е да се обезвъздуши системата и да включи перката два пъти, преди да караш спокойно.
Публикувано на: 01 Дек 2008 21:30
от mladm
Днес пълних системата, като спрях на баирче и наливах в радиатора течност. Като преля първия път запалих мотора и работи до като стрелката стигна 1/4 от скалата за температурата. Изгасих и започнах пак да доливам по-малко, и да стискам маркучите, когато изведнъж започна да излиза бяла гъста пяна. Тази пяна бая време стоя отгоре и се виждаше как излиза въздуха от системата през нея и като доливам течност преливаше отгоре - ши..

..та пяна.

. Да не би да се е появила защото сипвах течността отделно (едно шише дестилирана вода, едно шише концетрат - червен на БЕАРТ или нещо такова).
Не сме мили с нищо системата.!?!
След като форсирах няколко пъти след второто палене пянята излезе и след това почти изчезна.
Дали има за какво да се притеснявам или това се случва и може да е от антифриза?
Парно има и ще карам и наблюдавам течността няколко дни както ме посъветвахте.
P.S.

като се замисля, май източих по-малко течност от колкото налях. здраве да е.

Публикувано на: 01 Дек 2008 21:33
от mladm
brock написа:Petar написа:Cilata ohladitelna sitema na Avensis1 sybira okolo 5 litra obezvyzduhavase sama .Prosto pylnih kazan4eto do full karah niakalko dena i sledih nivoto v kazan4eto triabva dae spadnalo malko i dolivah dokata nivoto ve4e ne spada .
Късметлия си, че не си прегрял ДЗВЕРА. Редно е да се обезвъздуши системата и да включи перката два пъти, преди да караш спокойно.
Колега brock, как да загряв дотам в това време, че да се включи перката чак. Аз лятото май не съм я чул тази перка, освен на климатик.
Публикувано на: 02 Дек 2008 10:05
от Petar
Kolega ohladitelnata sisitema na Avensis 1 kakto spomenah sama se obezvyduhava i nevijdam smisyl dvigatelia dami pregree kogato sistemata mi e pylna do gore .
Публикувано на: 02 Дек 2008 13:41
от mladm
antifriza koito sym sipal ne e bil na BEART

, a e BIZOL (siva krygla butilka). Dali ne sym ucelil niakoe mente, 6toto kapa4kata mu se otvi napravo sys 0-prysten4eto pod neia.
Mejdu drugoto dnes karah gradsko i kolata zagria normalno (strelkata zastana vodoravno). Sled kato izstina radiatora be6e pylen, a te4nostta ot prelivnika be pod min. (be6e na full).
Публикувано на: 02 Дек 2008 14:53
от brock
Радвам се за всички ви. Аз няма идея да споря - казах как ТРЯБВА да се прави.
Поздрави

Публикувано на: 05 Дек 2008 01:56
от АВЕНСИСА
КОЛЕГА АЗ ИМАХ СЪЩИЯ КАЗУС ПОВДИГНАХ ЛЕКО ПРЕДНИЦАТА НАПЪЛНИХ АНТИФРИЗ И Я ОСТАВИХ 7 8 ЧАСА САМА СЕ ОБЕЗВЪЗДУШИ ИНАЧЕ Е ОПАСНО ЗАЩОТО ПРАВИ ВЪЗДУШНА ВЪЗГЛАВНИЦА НА НАИ ВИСОКАТА ТОЧКА И МДЖЕШ ДА Я ПРЕГРЕЕШ
Публикувано на: 06 Дек 2008 15:41
от djofi_m
а не ли по мъдро да се налее течността в казанчето както му е реда и да се отвори капачката на радиатора. бележката за MAX казанчето е на нивото на капачката на радиатора тая капчка умишлено е оставена в най високата точка за да се отваря и да не става въздушна възглавница, на самообезвъздушаващите се системи на радиатора тази капачка липсва.
Публикувано на: 06 Дек 2008 16:38
от АВЕНСИСА
Не знам кое е мъдро,но повярваи ми,че не можа да се обезваздуши докато не направих по горе описаната процедура.А става въпросза смяна на антифриза.
Публикувано на: 06 Дек 2008 17:15
от slowtraveler
Авенсиса се самообезвъздушава.
Добре е да напълниш радиатора до горе, а не да разчиташ на казанчето.
Затова се казва разширително казанче, защото поема само разширението на антифриза, но не може да напълни системата...
АВЕНСИСА е прав - вдигаш предницата на някой баир (и да е по-стръмен - лошо няма).
Напълваш радиатора до ръба. Стискаш няколко пъти дебелите маркучи (да разлюлееш течността и ако успее, да изхвърли въздуха, който се е събрал в маркучите). Проверяваш отново нивото в радиатора.
Палиш, и изфорсираш до високи обороти двигателя рязко няколко пъти (за да може водната помпа да размести здраво антифриза и да подгони въздуха).
Гасиш и внимателно проверяваш пак нивото в радиатора (внимателно да не се ощавиш).
След което я загряваш до нормална температура (включване на вентилатора) пак с периодично форсиране до високи обороти....
Ако всичко е ОК - на другата сутрин при студен двигател проверяваш отново нивото в радиатора, пълниш до ръба, проверяваш нивото и в разширителното казанче и би трябвало нататък да нямаш проблеми...

Публикувано на: 06 Дек 2008 18:21
от АВЕНСИСА
За обезвъздушаването-добре.Би ли ми препоръчал някой добър климатикаджия-от София със.И трябва ли да пускам климатика от време на време.Казват че така се удалжава живота на компресора.Мерси
Публикувано на: 07 Дек 2008 10:19
от slowtraveler
За климатика - дори и в книжката си пише, че компресора трябва да се пуска най-рядко всеки месец...
Идеята е компресора да си пораздвижи чарколяците, уплътненията и да ги смаже.
Във системата освен фреона има и масло. Освен това размества целия фреон и масло в системата и отново го прекарва през осушителя.
Така ако някъде е останала капка влага, същата ще бъде преместена на ново място или уловена от осушителя, като така ще се предпази от корозия системата...
Компресора се включва само при температура над 2-4С (при по-ниска температура има защита и не можеш да го включиш...).
Аз го пускам в някой слънчев по-топъл следобед през около седмица..
За климатикаджия в София сигурно ще помогнат колегите от София...
