Страница 1 от 9

мощност и максимален въртящ момент ???

Публикувано на: 24 Ное 2008 13:47
от mitoko
http://209.85.129.132/search?q=cache:-o ... lr=lang_bg

някой ако може да обясни разбираемо разликата м/у двете величини
поздрави smile.gif

Публикувано на: 24 Ное 2008 14:09
от Troshko
МАЛе митоко то е обяснено като за деца бе!!!!

Теса ти дали определения, колко по просто искаш с семки и бонбонки ли laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 24 Ное 2008 14:27
от Ael
...един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.
Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета под капака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре отколкото VW GTI.
Това мисля че трябва да ти хвърли светлина ? Точно затова мойта малолитражна бензинка маже 2.0 HDI на пежо 406 въпреки че оня е с почти два пъти по висок въртящ момент и с 15 коня над мойто. Не трябва да се съди по въртящия момент колко "бърза" е една кола.

Публикувано на: 24 Ное 2008 15:29
от rudolf
Ael написа:
...един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.
Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета под капака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре отколкото VW GTI.
Това мисля че трябва да ти хвърли светлина ? Точно затова мойта малолитражна бензинка маже 2.0 HDI на пежо 406 въпреки че оня е с почти два пъти по висок въртящ момент и с 15 коня над мойто. Не трябва да се съди по въртящия момент колко "бърза" е една кола.
ми не -не хвърля светлина,,,примера е за хипотетичен за автомобили с сходни килограми и въртящи се железа.-
изчисли колко коня има твоя на тон и колко пежото...
(конете : общата маса) х 1000кг=? демек ако и двата тежат 1000 кила,кой колко коня ще има.

Публикувано на: 24 Ное 2008 15:33
от Ael
Руди ,според собственика на пежото неговата тежи 1310кг ,мойта е дават по талон 1290. Ако са ме подвели с информацията и пежото се окаже по тежко се извинявам за грешния пример който дадох wink.gif

Иначе мойта - (97:1290)х1000 = ~75.19
неговата - (110:1310)х1000 = ~83.96

Edit: http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... cale=en_GB <- тук пише че е 1485кг wacko.gif не е ясно кой прав кой крив :)

Публикувано на: 24 Ное 2008 16:07
от rudolf
Ael написа:Руди ,според собственика на пежото неговата тежи 1310кг ,мойта е дават по талон 1290. Ако са ме подвели с информацията и пежото се окаже по тежко се извинявам за грешния пример който дадох wink.gif

Иначе мойта - (97:1290)х1000 = ~75.19
неговата - (110:1310)х1000 = ~83.96

Edit: http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... cale=en_GB <- тук пише че е 1485кг wacko.gif не е ясно кой прав кой крив :)
ми аз под 1435 кила не намефих инфо,,да не кажа че имаше някви по 1500-1585 за комби:)--това 1310 ако е възможно е за някоя базисна бензинка,,ма не и за 2.0 хди,,вземи и друго в предид--тежките карантий на дизеловия мотор, старт на полотите, че тоя мотор го гледам по много сайтове 109 коня, и че е по стара кола от твойта което значи че само от филтър или дюза можя 5 3-5 коня да са аут.
и наквая ако се окаже че е версия 90 коня-ще е най весело:)

Публикувано на: 24 Ное 2008 16:14
от Ael
Не ,109 коня си е ,след основен ремонт на двг-то е. Иначе според същия саит 90 кончета 2.0 е 1405кг, абе трябва да се кача аз на неговата пък той на мойта да видим ама пусти печки как ги мразя thumbdown.gif

Публикувано на: 24 Ное 2008 16:15
от rudolf
http://www.parkers.co.uk/cars/specs/Sum ... ?model=660

това е най малко което намерих 1410 кила...имай в предвид че заводската турбина незнам от кога почва да помата,,10 кила в карантийте на мотор е приблизително равна на 150 кила тегло на купето,,,1 инч отгоре джанти или високи и широки гуми е достатъчен да глътне 6-10 коня,,
тъй че затова ти казвам при коренно различни автомобили -дет не се знае в какво състояние и модификаций са-не може да си правиш изводи само за двигателя.

Публикувано на: 24 Ное 2008 16:21
от Ael
На мечо королата която казва че е 115 коня с бокса на срещата на калояново я дръпнах . Не знам колко сериозно е карал тогава ,дали е имал бокс , обаче мисля че колите са доста сходни. Да не кажа че неговата е и по лека май. Както и да е ,исках да кажа че не може да се сравнява дизел с бензин и това че дизелите имат по голям въртящ момент не значи че са по бързи. Надявам се да не сте ме разбрали погрешно wink.gif

Публикувано на: 24 Ное 2008 16:41
от rudolf
Ael написа:На мечо королата която казва че е 115 коня с бокса на срещата на калояново я дръпнах . Не знам колко сериозно е карал тогава ,дали е имал бокс , обаче мисля че колите са доста сходни. Да не кажа че неговата е и по лека май. Както и да е ,исках да кажа че не може да се сравнява дизел с бензин и това че дизелите имат по голям въртящ момент не значи че са по бързи. Надявам се да не сте ме разбрали погрешно wink.gif
автомобилите който имаме са проектирани за ежедневна упортеба,,,това че без допулнителни познания-конете и въртящия момент ни заблуждават-не значи че повечето турбо дизели са проектирани за да се бяга с тях. турбината е поставена при повечето с цел икономия,повишаване на кпд-то и приемлива мощност за кубатурата,,,а не за тунинг и гонки. примерно фолксваген има на 1.9 тди разновидност 101,105,115,131,150 и 160+ коня мотори и от 220 до към 350 нютони вътрящ момент(по памет) а само с чип ги докарват до над 170..,,,,та заключение че повече вървиш от определена версия, версията-че дизелите не вървят,е малко найвно,,,говоря изцяло за завоски автомобили с разход не по лош от твоя.

Публикувано на: 24 Ное 2008 17:32
от Kiki
Евала Миток! Точно за това говорихме в неделя! :thumbsup: Само има една грешка:
Една конска сила не е равна на 1.36KW, а обратното.

Публикувано на: 24 Ное 2008 17:40
от slowtraveler
Струва ми се, че статията е направена малко дилетантски...
Имаше една много добра статия - сравнение на хонда S2000 май с нисан 3.5л.... Където бяха сравнени кривите на двата двигателя и сравнени ускоренията със съответните изводи..
Въртящият момент на двигателя е само относителен показател....
Въртящият момент, който се предава на колелата = въртящият момент на двигателя разделен на предавателното отношение на скоростната кутия и още един път разделен на предавателното отношение на главната трансмисия (диференциала)...
Тъй-като при дизела предавките са съвсем различни от бензина, защото е по-нискооборотен, то там се 'губи' въртящият момент при ускорение...
Мощността според мен е по-реалния показател, защото показва каква работа може да се извърши за единица време-т.е. например какво ускорение може да създаде на 1тон за единица време.

P.S. тук има статийка, ако намеря и онова сравнение с графиките - ще го пусна... http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html

Публикувано на: 24 Ное 2008 18:19
от Scott
slowtraveler написа:P.S. тук има статийка...
Това е също добра статия:
http://thecartech.com/subjects/engine/e ... 6,1,Engine Parameters

Публикувано на: 24 Ное 2008 19:47
от mitoko
Kiki написа:Евала Миток! Точно за това говорихме в неделя! :thumbsup: Само има една грешка:
Една конска сила не е равна на 1.36KW, а обратното.
точно затова пуснах тема...

кое е вярно че се объках малко wacko.gif
1кват=1.36коня

Публикувано на: 24 Ное 2008 20:25
от Kiki
mitoko написа:
Kiki написа:Евала Миток! Точно за това говорихме в неделя! :thumbsup: Само има една грешка:
Една конска сила не е равна на 1.36KW, а обратното.
точно затова пуснах тема...

кое е вярно че се объках малко wacko.gif
1кват=1.36коня
:thumbsup: