Страница 1 от 3
Шофьорската седалка и правилната й експлоатация
Публикувано на: 24 Ное 2008 13:20
от Troshko
*** deleted ***
Публикувано на: 24 Ное 2008 13:24
от kia
това немога да го направя...."Седалката трябва да бъде с максимално изправен гръб, близо 90 градуса."
Според мен трябва да седиш така както ти се чувстваш най - удобно, не би трябвало да има "правила" за това

biggrin.gif laugh.gif

Публикувано на: 24 Ное 2008 13:25
от Troshko
*** deleted ***
Публикувано на: 24 Ное 2008 13:26
от Troshko
*** deleted ***
Публикувано на: 24 Ное 2008 13:42
от kia
belchilov ами опитвала съм се - ужасно некомфортно ми е....единствено така мога да карам само NFS с волан пред PC-то...

Публикувано на: 24 Ное 2008 13:50
от Troshko
*** deleted ***
Публикувано на: 24 Ное 2008 14:11
от kia
зависи как се приема шофирането като цяло....за едни е само начин да стигнеш от точка А до точка Б....за мен лично не е така...карането е удоволствие /дори и при този трафик/....затова искам да ми е удобно, а и какво значи "не е ефективно"...
Публикувано на: 24 Ное 2008 15:50
от extel
Браво колега!
Поздравявям те за темата!
И аз от около седмица се опитвам да си променя стила на седене зад волана, макар че вече 15 години карам по-скоро по газарския начин, но определено вече се чувствам узрял за по-смислено поведение на пътя laugh.gif !
Само неразбрах къде е това сайтче за което казваш?
Публикувано на: 24 Ное 2008 16:05
от DMDimitrov
kia написа:единствено така мога да карам само NFS с волан пред PC-то...

Аз дори и там се глася доста прецизно, преди да започна

ако ми е неудобно - правя грешки, които костват много

(не говоря точно за NFS, а за много по-истинска симулация)
Публикувано на: 24 Ное 2008 16:07
от kia
DMDimitrov написа:kia написа:единствено така мога да карам само NFS с волан пред PC-то...

Аз дори и там се глася доста прецизно, преди да започна

ако ми е неудобно - правя грешки, които костват много

(не говоря точно за NFS, а за много по-истинска симулация)
..поне там може да се греши.. biggrin.gif
Публикувано на: 24 Ное 2008 17:46
от tushe
Напълно подкрепям belchilov и въпреки че съм сравнително млад шьофьор (3години) още в началото се позадълбах по темата и винаги се опитвам да карам по описания по горе начин и мога да кажа че в момента всички останали "гъзарски" варианти на каране са ми много неудобни.
Знам че за голяма част от хората шофирането е само удовоствие, удобство и начин за предвижване от то А до точка Б, но според мен шофирането на първо място е
поемане на отговорност (което е директно свързано с контрола над автомобила) - отговорност за хората в автомобила пред теб, за пешеходците, за автомобила зад теб, за хората които возиш с теб - и чак след това са всички останали неща.
Никой не може да ме убеди че човек говорещ по телефона докато "шьофира" е наясно и може да реагира адекватно на ситуациите които се създават около него. Или че имаш контрол над автомобила (имайки предвид какви са нашите пътища) когато караш по магистрала със 150 и "подпираш" волана с показалеца на лявата си ръка ( това е доста гъзарско междо другото ... ).
Така че позата на шьофиране е много важна, но според мен на много хора преди да им се обясни как трябва да седи на шьофорската седалка, трябва да им се обясни че не трябва да се сяда там пил, че трябва да сядаш с hands-free и други такива по-изначални неща

Публикувано на: 24 Ное 2008 18:42
от Kiki
Публикувано на: 24 Ное 2008 18:53
от Troshko
*** deleted ***
Публикувано на: 24 Ное 2008 18:59
от Kiki
biggrin.gif Легнал се спи и ....още нещо! biggrin.gif
Публикувано на: 24 Ное 2008 20:27
от mitoko
подкрепям кики. наистина темата е добра. на теория всичко е вярно и е докарано, но има хора които са несъразмерни спрямо масата(други хора) и/или увредени и те биват категоризирани като излючения ...
при изключенията въпроса е по сложен и не касае само до седалките и комфорта в автомобила а и други аспекти от живота като цяло...
много от нормалните хора не съзнават проблемите на изключенията и това поражда допълнителни трудности ...