slowtraveler написа:Ами колега, за автомобил, купен нов в БГ и който обслужвах само в официалните сервизи ремонтите ми дойдоха много .
Продадох колата на 93х.км в отлично техническо състояние без забележки, но до тогава се наложи (писал съм болежките във форума):
1. Виене в трансмисията(или съединител) на около 5-6х.км. Смяна на съединител.
2 Проблема не се реши, и смениха на около 10х.км аксиален лагер. Пак не се реши проблема, но и не е създавал допълнително проблеми (в чуждите форуми преполагат, че проблема е от материала на феродовия диск).
3. Гаранционна смяна на акумулатор на шестия месец от експлоатацията
4. Основен ремонт на двигателя при около 40х.км (забравих на колко точно). Смяна бутала/сегменти/щека.
5. Вибрации и пълно износване на единия вентилатор (БОШ). Ремонт чрез смяна на втулки (само за оригиналния двигател БОШ искаха около 400лв и 2 седмици за доставка, докато другия - японски Денсо струваше около 300лв)
6. Смяна на диференциал и лагер на скоростна кутия на 75х.км
7. Смяна на отново износения вентилатор с нов - тайвански аналог (пълен комплект двигател/перка/корпус-кутия), за да избегна възможността износването да е поради небалансирана перка)...
И всичкото това до 90х.км....
Затова сега избрах Мазда6 - ще видим там как стоят нещата

Аз не знам останалите дали са прочели внимателно това,което си написал,но при леко вглеждане се оказва,че 1,2 точки,т.е. смяна съединител и смяна аксиален лагер не са били наложителни,.т.е не са били повредени,т.е. няма дефект в тях. точка 3 --акумулаторът не е производство Тойота за да причислим дефекта към нея,най-важното е покрит от гаранцията.
Точка 4. Всички сме наясно с проблемните бутала и сегменти на немската фирма Kolbenshmidt,които доведоха до тези проблеми,най-важното е ,че всичко е поето от удължената гаранция на Тойота,нищо страшно,нищо ,което да остави колата на пътя или нещо подобно.Тук говорим за засегнати коли в периода 2001-2003,които са поети от удължената гаранция на Тойота.
Точка 5 Вентилаторът,прав си
Т.6 Доколкото си спомням ти и преди си споменавал за тези ремонти и каза,че този диференциал не е бил износен след като сте го сменили се е оказало. Сега кажи ти дали не помня дълго.biggrin.gif
И още по-малко някой може да бъде убеден ,че на Авенсис се сменяват диференциалите на по 70000км.
Точка 7 Прав си,това с вентилатора е досадна повреда,която не се поема от удължена гаранция.
С две думи единственият дефект по твоя Авенсис,непоет от гаранции, е 2 пъти смяна на вентилатор за 90000км.,което е недопустимо и не се поема от никаква удължена гаранция,въпреки че е по вина на производителя.
Най-ниското качество на автомобилите в цялата автомобилна индустрия е в периода 2001-2003 и мога да твърдя,че и в тези години колите на Тойота са с най-малко повреди въпреки критичния период,главните проблеми идват от европейските доставчици.