Страница 1 от 4

движение по инерция

Публикувано на: 19 Ное 2008 13:38
от mladm
Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция. Майстор ми каза, че не било хубаво за двигателя. Аз съм с Тойота 2.0ТД. Какъв е проблема, ако има такъв?

Re: движение по инерция

Публикувано на: 19 Ное 2008 15:19
от Scott
mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.

Re: движение по инерция

Публикувано на: 19 Ное 2008 16:05
от Jister
Scott написа:Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.
а каква е разликата дали стартера ще завърти коляновия вал, или трансмисията ? и защо се отразява зле на двигателя ?

Публикувано на: 19 Ное 2008 19:32
от slowtraveler
И аз съм го мислил много този въпрос, тъй-като на доста места съм срещал информация да не се пали на скорост (в някои случаи има информация за прескачане на ремък, но до колко е достоверна - не знам)...
Единствено дето ми идва на акъла е, че ако не се направи правилно, развъртането става много рязко, а двигателя не е смазан и хидравличните повдигачи не са пълни и т.н...

Публикувано на: 19 Ное 2008 20:00
от Uncle Dido
При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се. smile.gif

Публикувано на: 19 Ное 2008 20:21
от slowtraveler
Fido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се. smile.gif
Това и аз съм го чувал, обаче не мога да си обясня как може да стане такова нещо...
Какво ще накара ремъка да прескочи?
Няма промяна на посока на усилието - и в двата случая (стартер и зацепване на съединител) усилието в двигателя е от маховика през коляновия вал към останалите механизми (вкл. и ангренажа)... unsure.gif

Публикувано на: 19 Ное 2008 20:43
от Jister
Fido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се. smile.gif
това можеби има опасност да стане ако се движш с висока скорост и пуснеш рязко съединителя на ниска предавка - тогава можеби рязкото натоварване от един път , може да причини нещо подобно - но пак ми се струва малко като тема за епизод на mythbusters :)

Re: движение по инерция

Публикувано на: 19 Ное 2008 21:37
от Aleksandar
Scott написа:
mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.
Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!

Re: движение по инерция

Публикувано на: 19 Ное 2008 22:10
от nojarq
kato si pali6 normalno sas startera dvigatelq zarabotva :thumbsup: s okolo1000 oborota da kajem a kato zapali6 na skorost i pak zavisi ot skorosta dvigatelq 6te trqbva da zaraboti sas sigurnost sas mnogo po visoki oboroti izvednaj dokato si e bil v pokoi :thumbsup:

Re: движение по инерция

Публикувано на: 20 Ное 2008 00:55
от Scott
Aleksandar написа:Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!
Най-просто казано, защото използваш гориво да поддържа въртенето на двигателя. Ако си на скорост, той се върти от трансмисията и разхода е 0.
Относно паленето 'на скорост' - ЕКУ-то при палене със стартер обогатява сместа и настройва предварението за лесно статриране. Тези условия не са валидни като се пали 'на скорост' и стартирането става внезапно, причиняващо ударно натоварване в кинетичната верига бутала, колянов вал, разпределителен вал и може да прескочи зъб или дори скъса ремък, виждал съм го с очите си. Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.

Публикувано на: 20 Ное 2008 01:04
от Bass_Man
Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !

Публикувано на: 20 Ное 2008 01:43
от Jister
Scott написа:Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.
това е така само дето блокировката е към стартера ;) тоест не би трябвало да имаш проблем да я запалиш с бутане
Bass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !
всъщност при по съвременните коли след 95 да кажем - има - функция на ECUто е и се казва "Оverrun Fuel Cut" , и влиза в сила когато се използва engine braking :)

http://www.linkecu.com/link-help-centre ... er-run-def

Публикувано на: 20 Ное 2008 07:46
от slowtraveler
Bass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !
Фактически е така - двигателя не 'пали', щото му се отрязва горивото, но се върти принудително. Режима го има още при карбураторите. Оня електромагнитен клапан 'економайзер' при тях прави точно това - спира горивото. Затова като 'умре' клапана колата не може да работи на празен ход - клапана спира горивото.
Не може да се каже кое е по-икономично - принудителен празен ход или инерция: има различни ситуации, в които някой от вариантите е по-добър от другия.
Например: спиране на светофар - голямо преимущество има принудителен празен ход (отрязва горивото, отнема енергия и така съхраняваш спирачките).
Обаче има участък по който редовно минавам и се движа по инерция около 1.5км по почти равна местност с завои. По инерция се минава с нормална, близка до максималната възможна скорост без никакви корекции на скоростта нито за ускорение нито за спиране (релефа помага). Докато ако ползваш в който и да е участък принудителния празен ход, след това трябва да ускоряваш, което ще ти изгори повече бензин... :thumbsup:

Публикувано на: 20 Ное 2008 09:30
от tribalistas
Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.

Публикувано на: 20 Ное 2008 09:45
от slowtraveler
tribalistas написа:Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.
Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг път :thumbsup: