Страница 1 от 2
Въпрос за обороти
Публикувано на: 12 Ное 2005 22:21
от RogueT
Здравейте,
от доста време ме мъчи защо играят толкова оборотите ми на празен ход. Карам Авенсис 03', 1.8 VVT-i и оборотомера показва странни отчети. Говоря вече за загряла кола с номинална температура на антифриза (90C). При празен ход оборотите се променят от 650-900 RPM като се и усещат вибрации при ниската им стойност. Колата е все още гаранционна и когато попитах човек от сервиза ми каза че това била нормално при японските коли, било едва ли не с цел пестене на гориво при празен ход!!!??? След 2К км трябва да посетя сервиза за гаранционно обслужване та смятам да поразровя въпроса, въпреки че въобще не ми се чака, ниските обороти ме дразнят.
2-рата версия която чух е че, проблемът в бензина. Сипвам А95, и поради кофти качеството му се обърква CPU-то което определя съотношението на горивната смес. Възможно ли е това?
Някакви идеи от какво се получава така? Същото наблюдение го имам и за Avensis 1.6 VVT-I 03', оборотите играят и там. Собственика каза: проблем с компютъра.

Публикувано на: 13 Ное 2005 00:17
от ugabuga
oborotite da ne bi da padat kato ti se vkluchi ventilatora? shtoto tova e normalno no pri takava nova kola ne bi triabvalo da trese ili kakvoto i da e tam
Публикувано на: 13 Ное 2005 00:37
от Гост
не, оборотите са нестабилни, независимо дали е включен вентилатора или не.
Публикувано на: 13 Ное 2005 02:17
от ALTEZZA
spored men oborotite e normalno da sa okolo 700rpm, ta dori i malko pod tazi stoinost. a za da se kachat nad neia, nai veroiatno se natovarva elektricheskata sistema po niakakav nachin i za tova ECU-to kat useti i kachva malko oborotite(kat naprimer vklucheno A/C). triabva da imash v predvid che dori i da ne si pusnal ti A/C-to, do kolkoto si slojil da duha na prednoto staklo, A/C si se vkluchva.
Публикувано на: 13 Ное 2005 09:07
от ugabuga
altezza, otkoga na toyota se vkluchva a/c-to kato pusnesh da duha na stakloto?
tva da ne e honda!
Публикувано на: 13 Ное 2005 12:06
от ALTEZZA
ugabuga написа:altezza, otkoga na toyota se vkluchva a/c-to kato pusnesh da duha na stakloto?
tva da ne e honda!
do kolkoto znam vinagi e bilo taka, skoro daje sas Zagorkata(del_sol_fen) sporehme po vaprosa, stoto imashe niakav shum na Camry-to, no ot vreme na vreme, i mu vikam che sigurno e kogato se vkluchi A/C-to, pak toi sedi i me obejdava che A/C-to ne rabotelo v tozi stud, da ama ne, vinagi kat slojish da duha na prednoto staklo se vkluchva i A/C-to, za da otnema vlagata ot vazduha. pone az taka znam.
Публикувано на: 13 Ное 2005 18:57
от ugabuga
na moia civic pravi taka i mnogo se nerviram shtoto az ne iskam da me spuva klimatika a prosto da si vliza vuzduh koito i da e malko vlajen pak shte izchisti stakloto.
na nashto camry (96) i na tercela (92) ne se vkluchva avtomatichno. Edno vreme karah edna celica (91 st) i pak ne se vklichvashe avtomatichno.
spored men tova e mnogo tupo i ako sa go napravili taka veche seriozno zapochvam da se otkazvam ot novite toyoti shtoto pochnaha mnogo da me nervirat s izguzicite si poslednite godini.
Публикувано на: 13 Ное 2005 19:27
от ALTEZZA
na Civica mislia che e napraven ako dadesh gas do dupka da izkluchva A/C-to che da nabira po barzo. inache za Tercela ne sam siguren, no Camryto 96 sam 99.9% siguren che vkluchva A/C kogato duha na prednia prozorec. za da si suguren, pusni da duha na vkluchen dvigatel i vij dali ot vreme na vreme klimatika pochva da se varti(kakto i ventilatorite).
Публикувано на: 13 Ное 2005 20:28
от Scоtt
ugabuga написа:spored men tova e mnogo tupo i ako sa go napravili taka veche seriozno zapochvam da se otkazvam ot novite toyoti shtoto pochnaha mnogo da me nervirat s izguzicite si poslednite godini.
То е направено за улеснение. Включва се A/C ако температурата на входящия въздух е под 8-10 градуса за да 'суши' евентуалния конденз. Като не ти харесва просто натискаш бутона A/C и го изключваш

Публикувано на: 14 Ное 2005 00:47
от ugabuga
scott tam e problema che na tupia civic i da natiskash butona ne go izkluchva! ako mojeshe da se izkluchva vaobshte niamashe da go pravia na vapros. ako na novite toyoti moje da se izkluchva bih go prejivial niakak si
Публикувано на: 14 Ное 2005 22:17
от Гост
ugabuga написа:scott tam e problema che na tupia civic i da natiskash butona ne go izkluchva! ako mojeshe da se izkluchva vaobshte niamashe da go pravia na vapros. ako na novite toyoti moje da se izkluchva bih go prejivial niakak si
Не знам как е на твоя Сивик, но на предишната ми кола (Акорд) се изключваше, на сегашните ми - Селика и Сеат Алхамбра също се изключва. Всъщност, както споменах по-горе, такова беше и обяснението в ръководството на колата - 'при разлика на външната и вътрешната температура повече от 8-10 градуса, за улеснение при изсушаването на предното стъкло се включва едновременно и климатика'.
Освен американските глезотии да са по-изкълчени, друго обяснение не виждам. biggrin.gif

Публикувано на: 14 Ное 2005 22:51
от Гост
Anonymous написа: Не знам как е на твоя Сивик, но на предишната ми кола (Акорд) се изключваше, на сегашните ми - Селика и Сеат Алхамбра също се изключва. Всъщност, както споменах по-горе, такова беше и обяснението в ръководството на колата - 'при разлика на външната и вътрешната температура повече от 8-10 градуса, за улеснение при изсушаването на предното стъкло се включва едновременно и климатика'.
Освен американските глезотии да са по-изкълчени, друго обяснение не виждам. biggrin.gif

Това бях аз, забравих да се логна
На първоначалния въпрос - моя двигател (Celica 1.8 VVTi) държи около 700 rpm стабилно без консуматори. Ако се включи климатика вдига до 1100 rpm. Не ги слушай за 'пестенето на гориво', мързи ги да пипнат. Двигателя е настроен от производителя да покрие емисионните норми (а това е по-важно от пестенето на гориво) и оборотите трябва да са стабилни, а не да 'играят'.
Публикувано на: 15 Ное 2005 22:44
от Гост
Здравейте,
При новия Авенсис, наистина когато се натисне бутона за обдухване на предното стъкло се включва A/C-то за разкрежаване на предното стъкло. Но това се прави с отделен изведен бутон и няма общо с работата на духачките...или вентилационните отвори и техните настройка. Може само вентилатора да духа на стъклото, без да бъде вкл. А/С-то, не се бъркайте! Бутона за разкрежаване на предното стъкло за мен е супер удобен.
Но това като че ли няма много общо с темата, защото оборотите играят и без включен А/С. Наистина не съм обърнал внимание ако изключа напълно и вентилатора дали ще има нормализиране, утре ще проверя, но дори и така да е не може един включен вентилатор да консумира толкова че да падат оборотите!!!
Сеlica-та на 700 оборота как се държи? Няма ли вибрации? А за "пестеното на гориво" и за това че ги мързи да пипнат, много си прав!!!
Re: Въпрос за обороти
Публикувано на: 15 Ное 2005 22:55
от Japanese_fever
I az imam podobni problemi, no ne mi se zanimava ne6to da im tursq izto4nika!
Karam Civic' 94. Ima A/C
Po princip e normalno da se ka4vat oborotite, kogato A/C-to se vkliu4i, no pri men(ne znam pri teb) kato natisna spira4kata i mi padat oborotite ot 800rpm na 500rpm, kato ne se use6tat vibracii, no vse pak 500 sa dosta niski oboroti.
Predi pitah tuk vuv foruma i mi kaza nqkoj, 4e ne sa mi dobre vakuumite, no az i taka ne gi pregledah.
Ako iskam da si smenq vsi4ki marku4eta po vakuumite (predpolagam, 4e sa se vtvurdili ve4e) kakvo trqbva da tursq??? Pitam US agitkata.

KAk se kazvat tezi murku4eta na angliiski? biggrin.gif
Публикувано на: 15 Ное 2005 23:04
от ALTEZZA
vacuum hoses, znam che Lorda si beshe vzimal silikonovi
ima i drug moment pri padaneto oboroti te ti, kat natishnesh spirachkata, vsichki krushki ot zad svetkat, te sasto konsumirat elektirchestvo, chak che da ti padnat oborotite s 200rpm neviarvam, no vse pak e vazmojen faktor