Страница 1 от 3
Въпрос за термостат за Корола Е11
Публикувано на: 18 Ное 2008 19:12
от gueorgi
Колеги, отскоро имам Корола Е11, направи ми впечатление че като е по-студено по-бавно загрява. Преди имах Авенсис, който загряваше доста бързо и стрелката стоеше на средата и не мърдаше.
Днес като се прибрах /около 2 км/, навън беше 3 градуса, колата позагря, но на половината от нормалното. Реших да проверя радиатора и маркуча до него и бяха топли. Това дали означава, че термостата е заминал?
И ако някой е сменял термостат да каже как става?
Предварително благодаря на отзовалите се.
Публикувано на: 18 Ное 2008 19:57
от max-2
Колега, извинявай, че ти ползвам темата, но да не отварям и аз нова за едно и също нещо.
Стрелката на температурата стои на 1/3 от цялото разстояние, ако карам повече от 5 километра в града наведнъж се поповдига до под средата и чак тогава парното почва да топли добре.
Друго, което съм забелязал: при продължително спускане без газ на скорост колата изстива почти до началото на скалата, дори лятно време, при теб така ли е?
Публикувано на: 18 Ное 2008 20:11
от sashoskiora
Не е редно да е под средата на скалата и за королата и за карината се отнася.Ако радиатора загрява още от началото е много вероятно да няма термостат или да не затваря хубаво/блокирал в отворено положение/.
Чичо ми сложи на Карината неговата е дизел и изобщо нямаше термостат,това което ми направи впечатление е че беше на по ниска температура от очакваното,тя загрява малко по бавно от королата която е 1.3 16v ,но това го отдавам на не добре регулирана помпа.
Редно е термостата до отвори след като автомобила достигне оптимална работна температура а това е точно на средата на уреда на таблото.Тогава трябва да загрее радиатора и маркуча след термостата и на двата автомобила може лесно да се провери.
Публикувано на: 18 Ное 2008 20:50
от max-2
При мен маркуча е топличък още преди да стигне средата, а след като отиде по средата тръгва повече течност и маркуча започва да пари и се загрява и радиатора и долния маркуч, които дотогава са студени.
Публикувано на: 18 Ное 2008 21:12
от sluchaen_fen
При моята Корола Е11 с двигател 4E-FE стрелката за температурата винаги стои хоризонтално и въобще не колебае при загрял мотор.
При вас трябва да е същото или имате проблем.
Публикувано на: 18 Ное 2008 22:10
от gueorgi
моята е със същия двигател. като загрее стои точно на средата. но като стана по-хладно ми направи впечатление, че по-трудно загрява. затова реших да попитам във форума, защото ми се струва че термостата не затваря добре - маркуча към радиатора и радиатора са топли преди да е загряла...
та въпросите са -
1.според вас термостата за смяна ли е?
2.как се сменя?
3.къде да търся читав термостат /двигател 4е-фе/
Публикувано на: 19 Ное 2008 00:45
от ing
Моята също е 4EFE само че е бяла biggrin.gif . Сега на студеното по-бавно загрява растояние или време несъм засичал но да речем 2 - 2.5 пъти по бавно. Като загрее стрелката стои малко под средата примерно 0.5мм . Над тази стойност каквито и байри да съм качвал температурата не се вдига. При спускане на принудителен празен ход и в най-големите жеги температурата леко пада ,случвало ми се е при по-хладно време да отиде на 1/4 от скалата. Ако пи загрят двигател отворя парното стрелката пада докато студената вода се загрее. От предишните ми коли съм останал с впечатлението ,че има значение каква е охлаждащата течност колкото повече е антифриза толкова по бързо достига работна температура. А за термостата се гледа целия радиатор дали е топъл, защото той си има дупка около 1.5мм с нещо като клапанче на нея и от там нормално пропуска при което се получава загряване само в най-горния слой на радиатора ,а на долу е студен. При отворен термостат целия радиатор е с почти еднаква температура. Смятам ,че нямаш проблем gueorgi по огледайго все пак как работи ,но не прибързвай с ремонт или покупка на нов. Ако държиш да го тестваш процедурата е проста : сваляш го ; на него са написани температурите на отваряне и затваряне; слагаш го в едно канче с вода и го загряваш като следиш температурата( китайски мултицет с термометър за по 5-10лв ) след което го оставяш да изтине като пак следиш температурата. Между другото на старата ми тойота СЕ80 беше клеясал и след като го "сварих" се оправи.

Публикувано на: 19 Ное 2008 07:49
от newmiro
при студено време е нормално да загрява малко по-бавно. обаче после трябва да си стои по средата.
Публикувано на: 19 Ное 2008 08:16
от sashoskiora
ing написа:защото той си има дупка около 1.5мм с нещо като клапанче на нея и от там нормално пропуска
Колега това е за обезвъздушаване на нов термостат след това то само се затваря

Публикувано на: 19 Ное 2008 09:21
от ing
sashoskiora написа:ing написа:защото той си има дупка около 1.5мм с нещо като клапанче на нея и от там нормално пропуска
Колега това е за обезвъздушаване на нов термостат след това то само се затваря

Имменно за това не затваря плътно и пропуска по малко.
Публикувано на: 19 Ное 2008 09:28
от max-2
sashoskiora написа:ing написа:защото той си има дупка около 1.5мм с нещо като клапанче на нея и от там нормално пропуска
Колега това е за обезвъздушаване на нов термостат след това то само се затваря

Как се затваря? Нали ако след това сменяш антифриз пак ще има нужда от тази малка дупчица.
Публикувано на: 19 Ное 2008 09:29
от gueorgi
благодаря за съветите!
да ви кажа днес сутринта на светло я отворих, беше загряла до половината на средата /т.е. недозагряла/ и опипах радиатора - целия беше топъл, не само отгоре. това ми говори, че явно термостата не е наред - или стои отворен или въобще го няма.
та да ви питам - трябва ли да източвам антифриза, за да сваля термостата? или може да се свали и без да се източва? мисля първо да го сваля и да го прегледам и чак после да го сменям, ако е нужно.
ако трябва да се източва антифриза - от къде се източва?
Публикувано на: 19 Ное 2008 09:48
от max-2
Колега gueorgi, ако го сваляш за проверка би ли написал какви са уплътненията на термостата и трябва ли да се сменят. Ако реши човек да направи една бърза проверка с какво трябва да се подготви?
Публикувано на: 19 Ное 2008 09:49
от ing
Ще трябва ама колко немога да кажа не съм се заглеждал къде е разположен.
Публикувано на: 19 Ное 2008 10:42
от toyota_racing
И аз от скоро забелязах че при мен също загравя доста бавно че даже и се зори докато стигне средата.Минавам от порядъка на над 10-12 км и не ми беше стигнал средата беше на половината до средата което и на мен ми се струва че е от термостата.Ще го понаблюдавам още известно време ще пробвам това което сте пробвали вие и ще дам по-компетентно мнение по темата .