Страница 1 от 1

Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее

Публикувано на: 18 Ное 2008 08:43
от stanimirco
Здравейте на всички,

Имам следния проблем: Собственик съм на Тойота Авенсис 1.6VVTi 2001г. Преди няколко дни изпаднах в следната ситуация. Паля колата рано сутрин и тргвам за работа. По принцип колата загрява на около 2 км и започва да духа топло от парното. Тъй като имам и газов инжекцион, който превключва на газ при 25 градуса температура на антифриза, и той до втория километър е превключил. Но така или инъче докато стигнах до офиса (около 5-6км шофиране), колата нито започна да духа топло нито превключи на газ. След като пристигнах отворих предния капак и видях, че и двата вентилатора на радиатора работят, от което изхождам, че се е включил големия кръг на охлаждане. Въпроса ми е къде може да е проблема при положение, че има достатъчно антифриз а навън температурата е не повече от 5 - 6 градуса, което не би довело до включване на големия кръг на охлаждане. Ако някой се е зблъсквал с подобен проблем нака сподели. Ще съм му благодарен.

Re: Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее

Публикувано на: 18 Ное 2008 08:49
от Kiki
stanimirco написа:Здравейте на всички,

Имам следния проблем: Собственик съм на Тойота Авенсис 1.6VVTi 2001г. Преди няколко дни изпаднах в следната ситуация. Паля колата рано сутрин и тргвам за работа. По принцип колата загрява на около 2 км и започва да духа топло от парното. Тъй като имам и газов инжекцион, който превключва на газ при 25 градуса температура на антифриза, и той до втория километър е превключил. Но така или инъче докато стигнах до офиса (около 5-6км шофиране), колата нито започна да духа топло нито превключи на газ. След като пристигнах отворих предния капак и видях, че и двата вентилатора на радиатора работят, от което изхождам, че се е включил големия кръг на охлаждане. Въпроса ми е къде може да е проблема при положение, че има достатъчно антифриз а навън температурата е не повече от 5 - 6 градуса, което не би довело до включване на големия кръг на охлаждане. Ако някой се е зблъсквал с подобен проблем нака сподели. Ще съм му благодарен.
Заминал ти е термостата! Може и по веригата да има късо суединение, което включва перките да се въртят принудително, но най-вероятната причина е, че термостът е залепил на отворен втори кръг, върти перките непрекъснато и колата не може да затрее! :thumbsup:

Публикувано на: 18 Ное 2008 10:11
от Uncle Dido
Щом върти перките при незагрят двигател, значи имаш проблем и с датчика на радиатора. Провери и него.

Публикувано на: 18 Ное 2008 10:18
от slowtraveler
Ако си включил климатика - ще ти върти перките и при незагрял двигател..
Кики е прав - сигурно е термостат.
Авенсиса 1.6 VVTI загряваше учудващо бързо до нормална температура при изправен термостат. :thumbsup:

Публикувано на: 18 Ное 2008 11:15
от stanimirco
А най-странното е, че уреда за температурата на таблото ми показва, че колата се загрява нормално и си е достигнала работната температура.
Ако някои може да ми препоръча добър сервиз в София (освен ТМ Ауто) ще сум му много благодарен.

Публикувано на: 18 Ное 2008 11:47
от Petar
Moje i dene tie obezvyzduhena dobre ohladitelnata sistema

Публикувано на: 18 Ное 2008 14:35
от Scott
stanimirco написа:А най-странното е, че уреда за температурата на таблото ми показва, че колата се загрява нормално...
Ако уреда показва, че колата загрява, а парното не духа топло може да имаш проблем с климатика (ако има такъв), който да принуждава и вентилаторите да работят постоянно.
Друга вероятност - въздушна възглавница в системата или износени лопатки на водна помпа.

Публикувано на: 18 Ное 2008 17:03
от Uncle Dido
Някой от колегите беше писал, че при ниско ниво на фреона се получава така. Напълнил системата и проблема изчезнал.

Публикувано на: 18 Ное 2008 17:18
от slowtraveler
Дори и да е изключен климатика/климатроника, това не пречи на парното да духа топло....
Може и да е заяла някоя клапа (поне при моя Авенсис 2002г климатроника управляваше ел-задвижвани клапи за въздуха от питата на парното)..
Но това, че колата не минава на газ ме навежда на мисълта, че има още някой температурен датчик, който подава грешна информация, или не е обезвъздушен (поради което не се 'обмива' от горещата охлаждаща течност)...

Публикувано на: 18 Ное 2008 18:55
от The_Teacher
термостата ти си е заминал. останал е в отворено положение, което е много по-добрия вариант.

Публикувано на: 18 Ное 2008 19:38
от Kiki
И, като оправиш проблема, пиши, просто за справка на всички нас. :thumbsup:

Публикувано на: 18 Ное 2008 19:43
от stanimirco
Колата е с газов инжекцион от около 3 години и тъй като не я направиха добре и свети "Check" лампата на таблото. Реших да откача масата на акумулатора за да ресетна компютъра и да изчисти грешката. Така, че ако се появи нова да я закарам на диагностика и да ми кажат какъв е проблема. За голяма моя изненада след reset-a парното се оправи :) и днес цял ден не съм имал проблем. Все пак искам да я види специалист и да си каже мнението. Така, че ако може да ме посъветвате къде да отида ще съм ви благодарен.

Публикувано на: 18 Ное 2008 21:24
от Uncle Dido
Първото нещо, което трябва да направиш, е да отидеш на читав газаджия и да ти сложи емулатор на ламбда сондата, така че да не ти натрупва повече грешка.

Публикувано на: 24 Ное 2008 07:25
от dil
Fido Dido написа:Първото нещо, което трябва да направиш, е да отидеш на читав газаджия и да ти сложи емулатор на ламбда сондата, така че да не ти натрупва повече грешка.
Все си мислех че при газов инжекцион, не е необходим емулатор за ламбда unsure.gif