Страница 1 от 2
Проходимос на РАВ4
Публикувано на: 05 Окт 2008 18:26
от ilko7777
Здравейте...ако може някой да ми обясни екстрите за висока проходимост на РАВ4 2000г.Ще му бъда БЛАГОДАРЕН...
Публикувано на: 05 Окт 2008 19:38
от ALTEZZA
az ne mislia che Rav4 ima ekstri za visoka prohodimost, osven po visokite gumi i okachvane ot na normalna kola
Публикувано на: 05 Окт 2008 20:15
от slowtraveler
Има и блокировка на раздатката (което не помага никак ако си на кантар по диагонал)..
Публикувано на: 05 Окт 2008 20:42
от Джамбазов
Не се залъгвайте, това си е лека кола. Ако Ви трябва висока проходимост има една по голяма тойота...
Публикувано на: 05 Окт 2008 23:30
от jim_beam
няма такова нещо,иди на youtube.com и търси рав4 да видиш какво може колицата.лека кола няма шанс срещу нея!
Публикувано на: 06 Окт 2008 01:34
от ALTEZZA
slowtraveler написа:Има и блокировка на раздатката (което не помага никак ако си на кантар по диагонал)..
az ne mislia che 2000-ta modela ima takova chudo, osven ako za Evropeiiskia pazar sa go slojili...
za parvi pat tuk postaviat blokaj na srednia diferencial na nai-novia Rav4, mislia 2007 model beshe
Публикувано на: 06 Окт 2008 08:35
от slowtraveler
ALTEZZA написа:slowtraveler написа:Има и блокировка на раздатката (което не помага никак ако си на кантар по диагонал)..
az ne mislia che 2000-ta modela ima takova chudo, osven ako za Evropeiiskia pazar sa go slojili...
za parvi pat tuk postaviat blokaj na srednia diferencial na nai-novia Rav4, mislia 2007 model beshe
Карал съм такава 2.0 бензин.
Блокажа се включваше с бутон на таблото (май е пневматично изпълнението на блокировката, но не съм 100% сигурен).
Но както казах - блокира само раздатката, а диференциалите остават отворени. Просвета/скосовете бяха доста добри, но за сериозен офф-роуд липсваше блокировка да диференциалите.
На новите Равки май въпроса е решен от тракшън контрола и стабилизацията - те удрят спирачка на превъртащото колело. Но от новата равка нямам лични впечатления от офф-роуд.
Публикувано на: 06 Окт 2008 12:06
от newmiro
новата равка като я гледах беше висока като лек автомобил, или може би маалко повече. от там нататък 4х4 и това е. нямам лични впечатления иначе.
Публикувано на: 06 Окт 2008 14:49
от ilko7777
В крайна сметка неразбрах дали този бутон на таблото включва задния мост или той си работи постоянно.И каква е тази раздатка която блокира?
Публикувано на: 06 Окт 2008 15:36
от Nixter
Ето какво видях в YOUTUBE:
http://uk.youtube.com/watch?v=iuoKL944_ ... re=related
Как един РАВ4 го издухва УАЗ-ката в калта laugh.gif
Публикувано на: 06 Окт 2008 16:08
от slowtraveler
ilko7777 написа:В крайна сметка неразбрах дали този бутон на таблото включва задния мост или той си работи постоянно.И каква е тази раздатка която блокира?
Раздатъчната кутия е диференциал между предния и задния мост, и бутона блокира този диференциал, така, че да се предава едно и също усилие и на предния и на задния мост.
Ако не се блокира, и едно колело да превърти колата спира (цялата енергия се прехвърля към него)..
Ако се блокира, то на предния и на задния мост се предава равно усилие, като ако превърти единия мост, върху втория мост остава усилието и колата може да излезе от положението..
Обаче блокирането създава допълнителни усилия върху трансмисията (както например да нямаш диференциали на мостовете), и затова трябва да се включва само при нужда.
НИВА-та също има само блокировка на раздатката (е, има и бавни скорости, но те за нищо не стават...)
Съжалявам за оффтопика...

Публикувано на: 06 Окт 2008 18:26
от ilko7777
Благодаря ти за информацията........
Публикувано на: 06 Окт 2008 20:37
от Джамбазов
Защо Рава има малка проходимост. Защото:
-няма бавни
-не могат да му се сложат големи гуми, не се събират и не може да ги върти.
-няма ходове
-на независимо е
-няма рама, не може да се тегли на удар и е трудно да му се сложи лебедка.
-освен за джантите за другаде не може да се вдигне с хай лифт.
Чудесна кола е за сняг и леки разходки, но до там. Това клипче дето го е постнал колегата показва как се мъчи равчето с обикновенни гуми на място на което ще мина с крузера само на задно и на бързи.
Има и нещо много важно. Повечето пъти проходимоста е в главата.
Публикувано на: 06 Окт 2008 22:23
от jim_beam
slowtraveler написа:ilko7777 написа:В крайна сметка неразбрах дали този бутон на таблото включва задния мост или той си работи постоянно.И каква е тази раздатка която блокира?
Раздатъчната кутия е диференциал между предния и задния мост, и бутона блокира този диференциал,..
тази кутия не е диференциaл,а ламелен съединител,който се включва електрически и зацепва предавката 45/55% (или 40/60 беше)между заден и преден мoст.при новия рав това функционира до 40км/h след това се изключва автоматично.направено е да се ползва на черен път,пясък и т.н. в никакъв случай на асфалт.
липсата на бавни скорости е основния му недостатък на offroad,но това не е основното му предназначение,а кола която да ти прави кеф,като я караш.и верно 100% си е така. laugh.gif
Публикувано на: 07 Окт 2008 09:07
от ilko7777
Благодаря ви момчета отново за подробното описание..........