Страница 1 от 2

Смяна на крушката къси/дълги - Yaris XP90 /2005–2013/

Публикувано на: 28 Сеп 2008 19:14
от dmk
Някой има ли идея как точно трябва да се смени крушката за къси/дълги светлини на Тойота Ярис? Крушката е една, т.е. модел Н4. Като гледам ръководството, там май се налага да се свалят предните спойлери и цялата броня?! Може ли да е толкова сложно (то и канал ще трябва, пък и не знам колко размера ключове)! Някой правил ли е нещо такова, или трябва направо да ходя в сервиз?

Публикувано на: 29 Сеп 2008 13:24
от dil
Вайй.. не вярвам да е чак толкова сложно wacko.gif
То вярно че японците са с маки ръчички, ама чак пък толкова.
При мене примерно за лявата крушка трябва да преместя акумулатора с 5-10см.. иначе не става.

Това с крушките е нещо, което трябва да може да се прави на улицата и по тъмно дори.

Съжелявам че не помагам, ама .. просто досега не съм виждал кола на която да трябват инструменти за смяна на крушки.

В книжката да не гледаш как се сменят самите фарове ?

Публикувано на: 29 Сеп 2008 15:02
от tntony
При мен предна лява крушка се сменя след като откача акомулатора иначе немога да стигна до задната страна на фара :thumbsup:

Публикувано на: 30 Сеп 2008 12:03
от tnt
А предна дясна?

Публикувано на: 03 Окт 2008 21:39
от tntony
При мен предна дясна се сменя много лесно, нямаш ли книжка на колата там е описано точно къде се намира и как се стига до нея само трябва да си прочетеш

Публикувано на: 04 Окт 2008 10:43
от dmk
За съжаление нямам книжка. Единственото, което върши някаква работа, е сервизното описание на Ярис 2007 (има го във форума). Обаче там се налага сваляне на преден долен и горен спойлер, след това - предна броня и едва тогава се стига до целия фар. Оглеждах се дали не мога да го отворя отзад (само като вдигна капака), но по чертеж (виж чертежа) фарът е захванат с 3 болта, а така се виждат само два. Така че - следващата седмица отивам на сервиз, където има и канал.

Публикувано на: 05 Окт 2008 07:58
от dil
Това, което го пише в този manual е за сваляне на фара, а не само на крушката!

Ето какво намерих в Yaris World
I just replaced my headlights in my 2008 Yaris sedan. Here's what I did :

1) Put your hood up
2) You will see a set of three wires going into the back of a rubber thing on the back of the headlight. Grab ahold of the plug and pull. The three pronged plug will come off.
3) Pull off the rubber casing surrounding the headlamp enclosure. I found that by pulling on the two rubber tabs (top and bottom) it comes right off.
4) You will see a metal wire thingy on the left side of the back of the headlamp. Push it in slightly to release it from the hook it is on. Swing the wire to the right. The headlight can now be removed.
5) When installing the new headlamp DO NOT TOUCH THE GLASS !! Grab it by the back where the three prongs are. Place it into the hole where you just removed the original one. MAKE SURE the third prong is at the top.
6) Take the wire holder and swing it back over the rear of the headlight. Snap it back into place.
7) Re-install the rubber headlamp enclosure. Push it back on securely so that no water will leak into the headlamp assembly.
8) Re-install the power wire to the rear of the headlight, making sure that the third prong (the one by itself) is at the top. Push it on until it stops. Do not force it.
9) Turn on your headlights and see if they work. You are done.
или с други думи.. търсиш в задната част на фаровете гумена капачка, махаш я и под нея има метална скоба която държи крушката.
намираш начин да я откачиш и като смениш крушката, по обратния път.

Публикувано на: 05 Окт 2008 10:07
от dmk
Много благодаря. Действително преди няколко дни отварях капака и оглеждах фара отзад - има куплунг и гумена капачка, обаче не предполагах, че е възможно да я сваля и да сменя крушката оттам. По-точно не посмях да я дръпна по-силно, за да не повредя нещо. Щом е правено, значи става.
Ще опитам и ще напиша за резултата smile.gif .

Публикувано на: 10 Окт 2008 10:25
от dmk
И така, крушката се сменя по описания по-горе начин, а именно:
1) Зад фара има куплунг, който се хваща (не кабелите, а куплунга) и издърпва;
2) Маха се гуменият уплътнител (просто се издърпва по малко първо от единия, после от другия край и т.н.);
3) С огледалце се вижда отражението на пружината, която притиска крушката към корпуса, след което пружинката се натиска навътре, докато освободи;
4) Крушката се сменя и операциите се повтарят в обратен ред.
При мен проблем е сирената на алармата, която е монтирана точно зад фара, поради което достъпът отзад е много затруднен.
Освен това се оказа, че колата явно е удряна, защото фарът има признаци на ремонт (и бронята от нея страна е слязла с около сантимерът), поради което въпреки всичко се наложи пълно му отваряне, след което сменихме крушката.
Какво да се прави, колата е втора ръка, дано да няма нещо по-сериозно, което да не съм забелязал.

Публикувано на: 10 Окт 2008 11:54
от tnt
Явно при всеки модел е различно. При мен се оказа че самата крушка е HB4(те такова животно не бях виждал)която си е буквално цяло тяло под прав ъгъл. Та крушката бларабар с куплунга се върти по посока на часовниковата стрелка докато стигне едни специални отвори. След това е лесно, ръка на японче или девойка около 40 кг и вадиш. Самата крушка за къси струва 15-20 бимберици :censored:

Публикувано на: 07 Мар 2011 08:43
от mikata80
За да не пускам нова тема колеги, искам да ви питам как се сменя крушката на късите и дългите светлини на Ярис 2004г. на преден ляв фар. Проблема е, че непосредствено след фара е кутията с предпазители(1), а от лявата страна пък се намира акумулатора(6). Незнам дали е необходимо да се свали акумулатора за да се освободи място да се бръкне, но мястото пак остава малко или да се издърпа самия фар напред, но за тази цела мисля,че трябва да се свали и броята. Ако имате идея как може да стане най-лесно, моля да го споделите. smile.gif

Публикувано на: 07 Мар 2011 18:19
от kanazuchy
така си е - трябва да махнеш или поне да разкачиш и дръпнеш акумулатора, мястото е малко и доста нерви ще потрошиш, а за да свалиш фара се сваля бронята

Публикувано на: 08 Мар 2011 08:48
от mikata80
Свърших работа в PitStop, оказа се че и фара не е много наред та се наложи да се свали и бронята,след това и фара зада се закрепи крушката. Иначе наистина е трудничко да смениш крушката на левия фар. Може и да не се сваля акумулатора,откача се кабела масата,който е хванат за купето, така се помества акумулатора леко наляво може да се махне и капака на кутията на предпазителите. В PitStop бяха много внимателни със свалянето и поставянето на всичко,останах много доволен. :thumbsup:.

Публикувано на: 08 Мар 2011 15:46
от CuMo
А аз си мислех, че на карината е зор работа biggrin.gif

За ляв фар - имам директен достъп към крушката Н4. По-зор е да смениш само крушката за габарита, можеш да си почупиш върховете на пръстите докато й завинтиш фасунката обратно в леглото.

А за десен фар - сваля се само разширителния съд на охладителната течност и има супер лесен достъп.

Публикувано на: 08 Мар 2011 18:22
от zi_zi_top
CuMo написа:...
А за десен фар - сваля се само разширителния съд на охладителната течност и има супер лесен достъп.
Тъкмо може да си смениш и антифриза заедно с крушката. Да не забравиш случайно! wink.gif