Страница 1 от 1
Въпрос относно застраховател и щета :(
Публикувано на: 27 Сеп 2008 20:00
от xtreme
Здравейте колеги,
имам следния проблем, т.е още го нямам ,но подозирам ,че ще се появи.Миналата седмица една лелка ми взе предимството на едно кръстовище и резултата е MR2 без предница,или почти без предница.Всички ламарини вкл. и радиатора са смачкани , и съответно понеже знам какъв съм късметлия си застраховах количката за максимално количество пари.Сумата е голяма и застрахователя трябва ,или да ми оправи количката ,или да ми я пише тотал.За съжаление обаче предвид това ,колко масов автомобил е MR2, се опитаха да ми кажат аз да си я правя и те да ми я оценят по експертна оценка.Съответно аз отказах и казах ,че си искам колата оправена.Лошото е ,че най-вероятно ще ми я мотаят , и тук е простичкия въпрос .Колко максимално по закон могат да ми задържат количката ,преди да ми я пишат тотал ,или да ми я ремонтират.
Публикувано на: 27 Сеп 2008 20:21
от slowtraveler
Прочети си клаузите в застрахователната полица...
Там би трябвало да ги пише тези неща.
Застрахователя би трябвало да посочи сервиз или експерт, който да направи оценката.
Това, което мога да те посъветвам - пусни едно писмо до сервиза на Мазда с описа на частите, за да дадат цена на нови части и цената на труда за смяна. Така ще можеш да се ориентираш дали си близо до 'тотална щета'.
Имайки официален отговор от официалния сервиз на застрахователя ще му е много трудно да те мотае.
Препоръчвам ти да установиш личен контакт с оценителя ....
Обикновенно, ако ремонта излиза над 80% от стойността колата се пише тотална загуба. С малко убеждаване може да убедиш застрахователя да ти плати 80% и да ти я остави, ако си решил да си я ремонтираш сам...
Иначе трябва да плати 100% и да се занимава с реализацията на счупен автомобил...
Публикувано на: 27 Сеп 2008 20:22
от Джамбазов
Няма таков срок по закон си мисля, или поне аз не съм чувал. Вземи си общите условия по договора ти за автозастраховане, (трябва да ги имаш дадени с полицата или са на гърба) и си ги прочети внимателно, Там трябва да са упоменати сроковете. Ако си с валутно каско трябва да ти плащат по фактурна стойност, тогава те ще се натискат да ти я вземат да я правят или колата ще стане набързо тотал. Ако не си по тая графя и колата ти е над 8 години повечето застрахователи плащат по експертна оценка, като вкарват и овехтяването и т.н. и "гризваш дървото". Като вземат им е лесно, ама като дават е "филм". Успех.
Публикувано на: 27 Сеп 2008 20:28
от Kiki
Много добре си направил, че си отказал eкспертната оценка. При такава оценка се изплащат няколко пъти по-малко от реалните пари за римонт на колата. При създалата се ситуация няма начин да не получиш парите по застраховката, или да ти оправят колата в някай оторизиран сервиз. Имам един познат, който е запознат с тези въпроси. Ще говоря с него и ще пиша. Това обаче може да стане след първи октомври.
Публикувано на: 27 Сеп 2008 21:42
от xtreme
Застрахователната сума е по-голяма от определната за експертна оценка и попада в графата за сервизиране, ще звънна да поразпитам за частите.Не вярвам да я пишат тотал, защото все пак само ламарина 2 фара и един радиатор са заминали, но са малко екзотични и това много усложнява ситуацията, аз точно затова искам те да се оправят.Ще погледна и полицата да видим какво пише там

Публикувано на: 27 Сеп 2008 22:01
от Kiki
xtreme написа:Застрахователната сума е по-голяма от определната за експертна оценка и попада в графата за сервизиране, ще звънна да поразпитам за частите.Не вярвам да я пишат тотал, защото все пак само ламарина 2 фара и един радиатор са заминали, но са малко екзотични и това много усложнява ситуацията, аз точно затова искам те да се оправят.Ще погледна и полицата да видим какво пише там

Не са толкова елементарни нещата. Щом ударът е повредил радиатора, вероятно е поддала и гредата и подкалниците.
Публикувано на: 28 Сеп 2008 02:17
от Nedkow
14 дни е срока за изплащане на обезщетението след представения последен документ
Дай ми година на призводство, застрахователна сума и застраховател за да ти помогна с повече инфо

Публикувано на: 28 Сеп 2008 02:19
от Nedkow
slowtraveler написа:Прочети си клаузите в застрахователната полица...
Там би трябвало да ги пише тези неща.
Застрахователя би трябвало да посочи сервиз или експерт, който да направи оценката.
Това, което мога да те посъветвам - пусни едно писмо до сервиза на Мазда с описа на частите, за да дадат цена на нови части и цената на труда за смяна. Така ще можеш да се ориентираш дали си близо до 'тотална щета'.
Имайки официален отговор от официалния сервиз на застрахователя ще му е много трудно да те мотае.
Препоръчвам ти да установиш личен контакт с оценителя ....
Обикновенно, ако ремонта излиза над 80% от стойността колата се пише тотална загуба. С малко убеждаване може да убедиш застрахователя да ти плати 80% и да ти я остави, ако си решил да си я ремонтираш сам...
Иначе трябва да плати 100% и да се занимава с реализацията на счупен автомобил...
А защо в сервиза на Мазда biggrin.gif
Публикувано на: 28 Сеп 2008 11:19
от slowtraveler
Nedkow написа:А защо в сервиза на Мазда biggrin.gif
ОПС - Тойота исках да кажа.
Имах впредвид - официалния сервиз за да бъдат цените и нормо-часа по-високи, а застрахователя да не може да каже 'гък', че е някое гаражче... (въпреки, че и в Мазда да отиде и там ще му скъсат г...за от цени)

Колата има ли системи за сигурност (Airbags, преднатяг на колани и т.н.)...
Имай впредвид, че тея системи са доста скъпи. Обърни внимание на тях. (На Зафира само тези неща бяха около 15х.лв при челен инцидент)..
Доколкото си спомням дори и обикновените колани пак трябва да се сменят при инцидент, а цената на всичките сигурно пак е над 1000лв.
Ако педалите са ти на откачащ при удар фундамент - също обърни внимание...
Обръщай внимание при формиране на цената колата да бъде напълно възстановена, без никакви, дори и малки компромиси, защото границата между тотална щета и ремонт може да ти и стотинки..

Публикувано на: 28 Сеп 2008 14:24
от xtreme
Ами мисля ,че няма поражения другаде освен по ламарините, еърбега не се отвори защото бях без колан.В полицата имаше нещо от рода на възстановяване в натура за срок от 45 дни, което предполагам трябва да е ремонта на колата.Другото беше както беше написал колегата по горе 15 дни.