Страница 1 от 4
Avensis T22 1998 WAGON - Не работят помпичките за течност за чистачки ?
Публикувано на: 11 Сеп 2008 18:46
от max_sport
здравейте колеги!!!
имам едно малко проблемче...та тия дни ходих мюнхен и във виена като почна един дъжд...и аз си пусках от време на време и течността да чисти по хубаво и по едно време вече спря да пуска от течността

. на задната чистачка си тече и си бръмчи моторчето ама отпред не става...
ако някой може да даде съвет ще съм му много благодарен!!!
колата е авенсис 98' комби biggrin.gif [/b]
Публикувано на: 11 Сеп 2008 19:56
от Vesko
Все па пробвай с доливане на течност
Ако моторчетата са на различна височина едното спира по-рано от другото при ниско ниво
Публикувано на: 11 Сеп 2008 20:03
от kalin
хихи, предполага се че течност има...не може да е толкова лесен за решаване проблема:)
иначе сериозно...на мен ми се е случвало да се прекъсне маркучето някаде ...или да се извади...и има течност, моторчето бръмчи, но не пръска (аз видях да капе и така го открих къде е...все пак беше на задната чистачка де)
Публикувано на: 11 Сеп 2008 20:34
от slowtraveler
Системата е толкова проста, че трябва малко да помислиш самостоятелно:
Бръмчи ли моторчето за предните пръскалки.
Ако отговора е НЕ - виж електрически проблем (още е рано за замръзване). Проследи веригата да нямаш прекъсване на кабели, бушони и т.н.
Ако бръмчи - във вода ли работи или във въздух(звука е по-висок и по-шумен от нормалното). Ако е във въздух вариантите са два - или двигателчето е излязло от тубата или просто нямаш течност.
Ако работи във вода, то явно имаш проблем с тръбичките. Виж откъде тече водата. Просто спри колата, пусни пръскалка за 5-6 секунди и виж откъде се стича водата от колата - ще те ориентира за района на проблема. Може да е разкачено маркуче (дори и от изхода на самата помпа)... или прищипано някъде...
Публикувано на: 11 Сеп 2008 21:55
от angellov
zdraveite,
moga da vi kaja ne6o koeto ne e logi4no no za jalost e vqrno....
na moq avensis zadnata praskalka vinagi raboti (kogato ima te4nost razbira se) a prednite....kogato te si re6at....edin pat rabotqt edin pat ne,
govorq dori za 2-3 min razlika mejdu dvata slu4aq,,,,,,i neznam
kakvo da pravq........
nqma skasano ili pri6tipano marku4e, ima te4nost, ....dori kato svalih marku4a ot praskalkata i naduh s usta po obratniq red mnogo dobre se 4uva balbu4eno kato v sa6toto vreme "duhaneto" e savsem lesno...v smisal ne e zapu6en marku4a ni nai malko dori...ha sega mi kajete za kakvo stava vapros......
Публикувано на: 12 Сеп 2008 11:18
от tntony
Аз имах подобен проблем и се оказа че на предния капак пантите натискат маркучето и от дюзите нищо не пръска , след като го вързах с PVC тиксо и вече го нямм проблема. Така че си провери точно от къде ти минават маркучетата

Публикувано на: 12 Сеп 2008 11:45
от Petar
Pri men situaciata e slednata . Moia Avensis ima i priskalki na farovete i kogato te4nosta v kazan4eto namalee rabotiait samo pryskalkite za 4ista4kite iavno za priskalkite na farovete zasmukvat na po-visoko nivo ilie na otdelna pregrada v kazan4eto i tam sigurno svyrhva po-byrzo .
Публикувано на: 12 Сеп 2008 11:51
от tntony
Petar а неможе ли да имаш датчик който като ти падне нивото на течността под определено ниво да ти прекъсва веригата към помпичката за фаровете, тъй като по добре да караш с мръсни фарове отколкото с мръсно предно стъкло - та нищо да не виждаш
Публикувано на: 12 Сеп 2008 12:42
от Petar
Nemise viarva da imam dat4ik za pryskalkite .Obiknovenno kolite koito imat takyv dat4ik imat i indikator koito svetva na tabloto za nisko nivo na te4nosta .Mislia 4e novite Avensisi imat takiva dat4ici
Публикувано на: 12 Сеп 2008 14:35
от slowtraveler
tntony написа:Petar а неможе ли да имаш датчик който като ти падне нивото на течността под определено ниво да ти прекъсва веригата към помпичката за фаровете, тъй като по добре да караш с мръсни фарове отколкото с мръсно предно стъкло - та нищо да не виждаш
Нямаш датчик - двигателчето си работи и при ниско ниво.
Моя авенсис го правеше същия номер, но това е ефект, а не дефект.
Просто помпичката за пръскалките на фаровете взема вода по-отгоре и когато нивото спадне ниско, засмуква въздух и не изхвърля вода.
Целта е да 'спестиш'вода за по-важните пръскалки на чистачките...
Друг вариант за колегата със задната пръскалка - няма ли вероятност да са разменили маркучета/куплунг на предна/задна пръскалка.
Може при комбитата ефекта да е същия (за задното стъкло помпичката да е по-високо)...
В такъв случай - размени маркучетата и куплунзите на двете помпички, но това има смисъл само ако нивото на водата не ти е на максимум.
Ако имаш много вода (на максимум) то проблема е някъде другаде
Публикувано на: 13 Сеп 2008 13:32
от max_sport
ha....kolegi opraviha se pruskalkite...nz kak, no pak pruskat....qvno si pruskat kogato im e kef?
mersi vse pak za suvetite!!!
Публикувано на: 13 Сеп 2008 14:46
от slowtraveler
max_sport написа:ha....kolegi opraviha se pruskalkite...nz kak, no pak pruskat....qvno si pruskat kogato im e kef?
mersi vse pak za suvetite!!!
Ако предния път не си държал достатъчно време включено двигателчето за пръскане може да има още една причина.
Обикновенно в тръбичките има възвратен клапан(или няколко), който не позволява течността да се върне на самотек в тубата.
Понякога в клапанчетата попада мръсотия, и не задържат течността. Затова трябва време (работа на двигателчето) да напълни отново системата.
Или пък както споменаха колегите някъде си бил прещипал маркуче, което при последващите проверки си освободил
Все пак - щом проблема е отразен - всичко е ОК

Публикувано на: 29 Дек 2011 12:51
от dimbaad
Тойота авенсис 2004 D4D 115 hp
предните чистачки не впръскват течност долях доста с мисъл , че е замръзнало, какво може да е моторчето ли дедазнам .Някои със съвет , ако трябва и за сервиз в София да ми помогнат
Публикувано на: 29 Дек 2011 13:21
от Toyko
хора каква течност наливате ?? има ли някакво значение и цените как са? никога не съм се замислял но.... знам ли? най-евтино май е от големите магазини готова зимна разредена
Публикувано на: 29 Дек 2011 13:45
от slowtraveler
dimbaad, въпроса ти е малко неясен...
Наливането на зимна течност не означава, че системата не ти е замръзнала...
При замръзнала система дори и да налееш само концентрат - тя пак ще си остане замръзнала.
Решението - вкарваш я в отопляем гараж или топъл подземен паркинг например на някой МОЛ за няколко часа. След което пръскаш докато издухаш няколко литра (системата да се запълни с добра зимна течност)...
Ако си пробвал да въртиш моторчето когато то е било замръзнало може да си изгорил бушон.
В лошия случай - си гръмнал моторчето, но доколкото си спомням бе завряно в кучи г..з - смъкване на подкалник, кори и т.н.
@Toyko стигнал съм до извода, че скъпите зимни течности са пълен боклук... Не вършат работа за дюзи, които правят мъгла. При +2+3С нещо се променя във вискозитета им, и започват да плюят бавно бавно.
Аз обикновено купувам готова разредена изключително евтина някаква българска - Геотех или нещо подобно (имаше я в селските Петрол бензиностанции).. С нея не съм имал никакъв проблем. Колеги са споделяли, че немската готова течност от Метро също не им е създавала проблеми.