Страница 1 от 2
Как стои въпросът с мито и ДДС на кола внесена не от EU?
Публикувано на: 03 Сеп 2008 12:14
от stenly
Става въпрос за Toyota Carina II, '89-а година, бензин 1600cc, 90 коня;
Идва от Норвегия, (която е извън EU) значи следват мита и/или ДДС-та, но идея си нямам колко.
Моля, знаещите да помогнат с информация.
Публикувано на: 03 Сеп 2008 13:13
от slowtraveler
Мито върху стойността + транспорт - 10%,
ДДС върху сумата от стойността, транспорт и мито...
Грубо - ако колата е 3000лв и имаш 1000лв транспорт се получава следна сметка:
Митническа стойност 4000лв
мито 400лв
ДДС -880лв
Общо 1280лв...
Публикувано на: 03 Сеп 2008 14:13
от stenly
slowtraveler написа:Мито върху стойността + транспорт - 10%,
...
И как се определя стойността и транспорта, ако няма фактури нито за едното нито за другото?
Публикувано на: 03 Сеп 2008 14:49
от slowtraveler
stenly написа:
И как се определя стойността и транспорта, ако няма фактури нито за едното нито за другото?
Няма такова понятие 'липса на документи'...
Все някак трябва да си я придобил тази кола официално - в договора нямаш ли цена...
Ако цената е много различна от нормалната, предполагам, че митничарите ще действат по цена Шваке, но не знам дали толкова стари автомобили ги има там...
Публикувано на: 03 Сеп 2008 15:48
от raider_yaris
Знам, че е малко по различно от темата, как ще стои въпроса с :
кола: 2600кубика
мощност: 192 коня.
141 kW
година: 2003.
Цена: 25000 лева. (в Италия по договор)
Мерси предварително

Публикувано на: 03 Сеп 2008 15:58
от stenly
slowtraveler написа:stenly написа:
И как се определя стойността и транспорта, ако няма фактури нито за едното нито за другото?
Няма такова понятие 'липса на документи'...
Все някак трябва да си я придобил тази кола официално - в договора нямаш ли цена...
Ако цената е много различна от нормалната, предполагам, че митничарите ще действат по цена Шваке, но не знам дали толкова стари автомобили ги има там...
Ами конкретно тази кола съм я придобил преди 15 месеца, когато пребивавах в Норвегия. И всъшност целия договор беше една стандартна бланка - уведомление, която с продавача попълнихме и той изпрати до техния КАТ. След това си получих новите документи по пощата и туй то. Никакъв документ с цена нямам на него.
За транспортни разходи пък ми е интересно какво се брои?
Похарчения бензин + билета за ферибота + храната в крайпътни заведения + пътните винетки и такси в Чехия, Словакия, Маджарско и Сърбия ли ? Тогава ще се окаже че колата харчи 1/100, ферибот не съм взимал, а съм преплувал на сал и съм хапвал каквото си хвана/събера (нали всички сме наследници на ловци-събирачи)
Освен каталога, за който спомена, много малко обективност лъха от цялата тая работа.
Публикувано на: 03 Сеп 2008 16:02
от stenly
raider_yaris написа:Знам, че е малко по различно от темата, как ще стои въпроса с :
кола: 2600кубика
мощност: 192 коня.
141 kW
година: 2003.
Цена: 25000 лева. (в Италия по договор)
Мерси предварително

В този случай дължиш 'само' акциз, малко под 10 бона.
И не ни занимавай с твоите бели кахъри, когато имаме такива сериозни проблеми за разрешаване (като вноса на 20 годишна, 90 коньова тойота от гъза на географията)

Публикувано на: 03 Сеп 2008 16:22
от Scott
slowtraveler написа:...Ако цената е много различна от нормалната, предполагам, че митничарите ще действат по цена Шваке, но не знам дали толкова стари автомобили ги има там...
Нямаше ли някаква клауза, за граждани пребиваващи легално повече от 6 месеца в чужбина да си внесат в края на пребиваването еднократно предмети за лично ползване над определена стойност без мито.
Публикувано на: 03 Сеп 2008 16:42
от diver
stenly написа:raider_yaris написа:Знам, че е малко по различно от темата, как ще стои въпроса с :
кола: 2600кубика
мощност: 192 коня.
141 kW
година: 2003.
Цена: 25000 лева. (в Италия по договор)
Мерси предварително

В този случай дължиш 'само' акциз, малко под 10 бона.
И не ни занимавай с твоите бели кахъри, когато имаме такива сериозни проблеми за разрешаване (като вноса на 20 годишна, 90 коньова тойота от гъза на географията)

В грешка си а подвеждаш и човека. Акциза та тая кошница няма 5000лв!
Публикувано на: 03 Сеп 2008 19:28
от poli
Първо провери дали изобщо можеш да регистрираш кола 89г.-Бях дочул нещо.
След това разбери колко време на собственост беше освобождаване от митнически такси.Внимавай защото сравняват пребиваването извън ЕС по-задграничния паспорт.
Късмет

Публикувано на: 03 Сеп 2008 20:20
от ALTEZZA
вапросното спестиаване на данаци до колкото знам е за Балгари дет са пребивавали постоиано в чужбина и един ден са се заварнали в БГ, тогава могат да докарат и колата си коиато са закупили преди поне 6 месеца(от завращането си, и не сам сигурен за точниа период) и ниамат право да иа продават в БГ в продалжение на незнам си какав период(ако не се лажа маи беше 2 години, но може и да греша). това кои се води постоиано пребиваващ в чужбина, предполагам се доказва по типа виза с коиато си отишал там. ако си бил в ЕУ просто еи така кат турист за 6 месеца, това ниама да стане
Публикувано на: 04 Сеп 2008 01:44
от stenly
Въх, с последните 2 поста ме обнадеждихте; дано не е напразно. Аз конкретно съм навъртял 20 месеца постоянно пребивание (със съответните work & residence permits в паспорта). Някой да ме насочи в кои закони трябва да се разровя ?
Публикувано на: 04 Сеп 2008 01:47
от stenly
diver написа:...
В грешка си а подвеждаш и човека. Акциза та тая кошница няма 5000лв!
Упс, извинете;
Останало ми е в акъла, че за БМВ с M20B25 192 коня акциза е към 9600. Но щом казваш, че е 5000 - явно акъла ми вече не е много добро място за съхранение на факти ...
Публикувано на: 04 Сеп 2008 10:40
от diver
stenly написа:diver написа:...
В грешка си а подвеждаш и човека. Акциза та тая кошница няма 5000лв!
Упс, извинете;
Останало ми е в акъла, че за БМВ с M20B25 192 коня акциза е към 9600. Но щом казваш, че е 5000 - явно акъла ми вече не е много добро място за съхранение на факти ...
До 240 коня май беше 35лв на КВ. Над 240 КВ ставаше къде 60 кинта....
Публикувано на: 04 Сеп 2008 11:05
от b_d
stenly написа:diver написа:...
В грешка си а подвеждаш и човека. Акциза та тая кошница няма 5000лв!
Упс, извинете;
Останало ми е в акъла, че за БМВ с M20B25 192 коня акциза е към 9600. Но щом казваш, че е 5000 - явно акъла ми вече не е много добро място за съхранение на факти ...
http://auto.mitnica.com/index.php - това е сравнително вярно