Страница 1 от 1
Въпрос MR2 3S-GE смяна на ролки ?
Публикувано на: 03 Сеп 2008 12:04
от xtreme
Здравейте момчета,
имам следния проблем.Трябва да сменям ремък и ролки на автомобилчето,което е MR2 gen2 1993г.Проблема е ,че където и да питам за ролки казват ,че нямат еквивалентна на опъващата ролка т.е предлагат ми оригинална ,която съответно струва 200лв.Аз обаче поразрових и останах с впечатлението ,че проблема е ,не че няма ами по-скоро двете ролки са напълно еднакви и просто на опъвъщата ролка се сменя само лагерчето.Което всъщност е дефакто другата ролка.Въпроса ми е към колегите ,които са сменяли ролките, дали наистина е така или си въобразявам.
Публикувано на: 03 Сеп 2008 13:51
от bambo
Направо си въобразяваш. Обтегателната ролка няма нищо общо с паразитната. Тя си има и специална "стойка" там дето я напъва масления обтегач. И както са казали хората - приготви си 300 - 400лв. и си смени всичко по ангренажа с оригинално, баси веднъж на 100 000 се прави това, не е всеки месец, че да си правиш експерименти с приспособявания и незнам си какво. Ша насадиш нещо там, да спестиш 200лв. и после кат се скъса каиша ко праим ? Тия 200лв. стават към 2500 и фърляме колата ?
Имам и 3S-GE и 3S-GTE - никога не съм си правил експерименти със частите по двигателя специално. 3S-GE-то ми е вече на близо 600 000км и (да чукна на дърво) работи като часовник...
Ти си преценяваш какво да правиш, но със тез неща експерименти не бива!
П.С. Забравих да кажа - според дебелите книги на тойота, ремъка се сменя комплект с двете ролки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ! и при сменянето се проверява луфта на масления обтегач и ако е над определени стойности се сменя и той (обикновено след 3-та смяна на ремъка, но не е задължително)
Публикувано на: 03 Сеп 2008 14:59
от slowtraveler
На едно опелче на времето му блокира тази ролка (не бе навъртяла километрите, то бе влязъл прах през счупен капак), и резултата бе огънати клапани, счупен повдигач, счупен разпределителен вал и огъната глава. ......
Послушай колегата и не рискувай със самоделки и не се подвеждай по 'добър вид на ролката'...
Купи оригинала на обтегача, и сменяй ролките по инструкция да ти е мирна главата...

...
Публикувано на: 03 Сеп 2008 15:56
от rudolf
според мен преди пълен блокаж--ролката поспира отвреме на време и ремака свири и се трие,,,трябва да си особено глухоням че да ти блокира ролката и да протриеш ремъка,,,а прескочил от блокирала ролка-не знам...
виж си номера и марката на ролката и я търси по каталожен номер на пройзводителя и,а не на тойота,,,мойта тойота ползва предично хачи и койо-лагери...
п.с.:ДА-най лесно и сигурно е да си купуш ролка от вносителите на тойота,,,,заради ментетата на койо
Публикувано на: 03 Сеп 2008 16:20
от xtreme
Да за същата стойка говоря, в нея лагерчето учудващо много прилича на другата ролка, но явно съм се объркал.А въпросната ролка със стойката е несериозно да струва 200лв.А и да погледнем нещата реално, ако ги имах тези 200лв за ролка отдавна да съм ги дал ;)
Публикувано на: 03 Сеп 2008 16:30
от diver
xtreme написа:Да за същата стойка говоря, в нея лагерчето учудващо много прилича на другата ролка, но явно съм се объркал.А въпросната ролка със стойката е несериозно да струва 200лв.А и да погледнем нещата реално, ако ги имах тези 200лв за ролка отдавна да съм ги дал ;)
200лв за тази ролка си е съвсем реална цена колега. Съжалявам, че те затруднява цената. Повечето сме имали/имаме също проблем с парите, но повярвай ми, спестяването та тези кинти, ще доведе до по-големи разходи в близко бъдеще....В края на крайщата отсервирането ти с оргинални ремъци и ролки гарантира за ремъка поне 50000км за ролките 100000. Това е цената на спокойствието за следващите 3 години примерно...
По-добре смени само ремъка и карай със сегашните, ако нямат луфтове и не вият ще изкарат докато събереш кинти...Както Рудолф ти е казал, малко вероятно да не чуеш ролката като почне да си заминава....
Публикувано на: 03 Сеп 2008 17:05
от xtreme
Да и на мен някой ми подшушна за тази възможност, остава само да се надявам ,че германеца преди мен не е бил в подобно финансово положение

Публикувано на: 03 Сеп 2008 23:19
от beri1
Задължително смени всико по ангренажа. Ако имаш възможност и водната помпа.Горещо съветвам колегата е прав , веднъж на 100 000км. не си прави експерименти.Клапани няма да удариш ама други поразий ще станат.
Публикувано на: 04 Сеп 2008 10:06
от diver
beri1 написа:Задължително смени всико по ангренажа. Ако имаш възможност и водната помпа.Горещо съветвам колегата е прав , веднъж на 100 000км. не си прави експерименти.Клапани няма да удариш ама други поразий ще станат.
Интересно, ако не удря клапани, какво може да стане?!
Публикувано на: 04 Сеп 2008 12:15
от beri1
Ако обичаш престани да ме апострофираш. Ти кажи какво ще стане явно се мислиш за голям капацитет.Престани да избиваш комплеси.Остави всеки да изрази мнение,нали затова е форум.
Публикувано на: 04 Сеп 2008 12:29
от xtreme
момчета не виждам причина да се карате за глупости.В крайна сметка и на мен ми е ясно ,че колкото повече неща смениш по време на смяната на ремъка толкова по-добре

Но поради финансова невъзможност ,ще се мислят други варианти.Колкото до ремъка вече поръчах на един приятел в USA ,ремък и двете ролки за общо 99$

Така че тукашните търговци трябва да се замислят върху много неща, не може тука комплекта да струва 500лв, а там 135лв.Просто не е адекватно.
Публикувано на: 04 Сеп 2008 22:10
от diver
beri1 написа:Ако обичаш престани да ме апострофираш. Ти кажи какво ще стане явно се мислиш за голям капацитет.Престани да избиваш комплеси.Остави всеки да изрази мнение,нали затова е форум.
Ако имаше най-малка идея, вероятно щеше да схванеш. Аман от ламери!
П.П. Сега се сетих. Ти беше тариката със съединителите нали?!