Страница 1 от 1
Моля за малко инфо - Корола Е12
Публикувано на: 31 Авг 2008 05:53
от stesla
Привет на всички, от салон в салон,от кола на кола , и вчера след обед седнах в Королка 2002 1,4 vvt-i. Нямах възможност за "кръгче с колата , и нямаше как да преценя "возията и вървията " на тази красавица (дали пък 1,4 не е малко)? Доколкото разбирам расход гадско 8-8,5л . Не маловажно за мен-не мисля за газификация. Порових тук в форума, усмихнах се като научих, че моторчето е с верига, и "ПОСЪРНАХ" от една изватка от Англиския Тойота Форум , че вероятно ако сте собственик на Тойота произведена след 2003г сте застраховани от "проблемните"vvt-i мотори. Има ли начин да разбера да съм попаднал с моя късмет на "глуха акула". По щеките за маслото,или ..................приемам съвети на темата. Предварително благодаря.
Публикувано на: 31 Авг 2008 21:59
от stesla

темата ли не е за този раздел, или няма начин да се познае?
Публикувано на: 31 Авг 2008 22:04
от sluchaen_fen
sluchaen_fen написа:... Ерата на vvt-i двигателите започва от края на 1999 година. Тези двигатели са бензинови и нямат ангренажен ремък, защото използват ангренажна верига.
Първата партида vvt-i двигатели не бяха достатъчно успешни, което е една от най-голямата издънка в историята на марката Тойота. За това е писано на много места във форума, например:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 0%F1%EB%EE
Проблема е в дефектна серия двигатели, сглобени в Европа с немски сегменти KOLBENSCHMIDT. По този въпрос сме изписали поне 10-15 страници. Затова гаранционно са подменени бутала, сегменти и щеката за измерване нивото на маслото в двигателя. Заради този проблем гаранцията е удължена на 5 год или 150 000 км (което настъпи първо).
Всъщност проблема с харченето на маслото се проявява най-вече при непрекъснато шофиране над 200-300 км при повечко зор на мотора. Тогава сегмента се заклещва в канала на буталото и остава заклещен в свито състояние. Ако в този момент спрете за почивка и двигателя малко изстине, има вероятност сегмента да се отпусне и да уплътнява както трябва. Не се знае дали в даден момент само един сегмент се е свил и заклещил в канала или всичките сегменти на четирите бутала са в това състояние. Ето защо проблема с харченето на маслото на засяга всички Короли от една и съща партида.
Ако не сте първи собственик на Королата, трябва да се информирате от ТМ-ауто за изминали гаранционни ремонти. В началото гаранционно сменяха само компресионните сегменти, а по-късно започнаха да сменят комплект бутала, сегменти и щека за измерване нивото на маслото. Щеката се сменя, защото вече двигателя се пълни с половин литър масло в повече. Това означава, че не трябва да се доверявате на каталозите в пунктовете за смяна на масло, защото вашият vvt-i двигател може да се нуждае от повече масло заради гаранционния ремонт, извършен по времето на предишния собственик.
ТМ-ауто са изкупили почти всички залежали непродадени Короли и Авенсиси с двигатели от дефектната партида. Похвално е, че ги продаваха у нас с намаление. Не си спомням точната цена, но ще цитирам цената година по-късно: м. декември 2001 година в ТМ-ауто продаваха нова Корола 1.4 vvt-i седан турска сглобка за 16 670 лева включително 20 % ДДС. Японска сглобка на Корола 1999 год. със стария двигател 4Е-FE (преди технологията vvt-i) струваше около 23 000 лева в ново състояние. Разликата в оборудването е климатик и десен еърбег, а разликата в цената е около 6 000 лева. Японската и турската сглобка имат еднакво обмитяване. Затова у нас има доста Короли с проблемния 1.6 vvt-i (по-рядко 1.4 vvt-i) двигател, на който не се знае дали са сменяни буталата или само компресионните сегменти. В момента извън гаранционната смяна на буталата, сегментите и щеката струва поне 1500 лева в официалния вносител. ...
.............................
По първата буква от номера на рамата се познава къде е сглобена дадена кола (независимо от марката):
J - Япония
S - Англия
N – Турция
Публикувано на: 01 Сеп 2008 09:21
от stesla
sluchaen_fen,благодаря за изватката .Ако съм разбрал правелно, буквата "J" e евентоалната гаранция, че колата не е "Европейка" и не е с въпровните проблемни мотори?А Королката не е с исория в БГ сервиз(нов внос).Тази статия има и доста полезно продължение късаещо Е11,чел съм я поне 2 пъти , но за това не се бях сетил.Още веднъж сърдечно БЛАГОДАРЯ

Публикувано на: 01 Сеп 2008 19:25
от sluchaen_fen
Две години имах
Корола Е12 японска сглобка и нямах никакви проблеми с харчене на маслото, но я карах до 38 000 км. След това нямам представа дали е започнала да харчи масло.
Публикувано на: 02 Сеп 2008 08:08
от stesla
За жалост, не успях да проверя дали и "Японка", народа е казал "Петима Петко не чакат"

. Здраве да е , продължавам да се оглеждам за нещо Азиатско. В момента карам Рено5 88г, и ВАЗ 2101 72г (ако не броим служебните -над 2005г). Много съм доволен от Р5 , но колеги които се сдобиха с Мегани над 2000г, направиха толкова ремонти по тях,колкото аз не съм правил по тези две "кошници" от както ги имам. Не "плюя" по никоя марка , но тая Ширпотреба последно време много ме дразни. На мен ми е на дневен ред семейно автомобилче ,не голямо, с агрегат 1,4-1,6 90-110 коня(не искам 60тина, извънградското е бреме). Един от претендентите е въпросната Королка )Ауриса ми е прекалено нов

а Авенсиса май по-голям от колкото ми трябва).
Публикувано на: 02 Сеп 2008 21:37
от Джамбазов
Честито за новата придобивка. Не се притеснявай. 1.4 не е от "дървените". Едва ли ще имаш проблема с разхода на масло. Това е друг двигател. Мой роднина има такава и няма никакви проблеми. Аз имах до преди три месеца същата с 1.6 двигател и моята при еднакво каране гореше с около литър повече. А дали е японка ти го показва първата буква на рамата.
Публикувано на: 02 Сеп 2008 22:08
от stesla
Джамбазов

благодаря за пожеланието, но не аз съм новия и собственик за жалост. Количката беше "кукла". Благодаря и за ифото

,определено ми се иска икономично возило.
"За жалост, не успях да проверя дали и "Японка", народа е казал "Петима Петко не чакат" . Здраве да е , продължавам да се оглеждам за нещо Азиатско "
Публикувано на: 04 Сеп 2008 23:08
от stesla
Някой от вас, има ли инфо за Е12 как се държи с D4-D 90к.с.?Имам предвид разход ,как е за купето, има ли негативи тази комбинация(за Авенсес с D4-D 110к.с. и маховиците има доста теми)?
Публикувано на: 06 Сеп 2008 18:43
от stesla
Наистина ли никои не кара Е12 с 2,0 D4D 90к.с.?

Публикувано на: 06 Сеп 2008 23:11
от ivobox
мога да ти кажа 116кс как са нещата
разхода е 6.5 при средни задръствания и 7 и нещо при брутални задръствания. за София говоря.
извънградско не знам дали лъже компа но при 110-120 дава 4.0-4.2
при 160 4.7-4.8.
общо взето прилично съотношение икономичност-мощност.....даже доста добро
за хечбека какъвто е маник с 15'' джанти при 160 може да държиш волана с 2 пръста без проблем
успех
Публикувано на: 06 Сеп 2008 23:29
от stesla
ivobox,
много благодаря за инфото, мен ме устройва подобен разход. Не ми се вярва с 90 к.с. да е повече. А и в Пловдив престоя по кръстовищата е смешен ,сравен с вашия. А главоболия с Королката ,имал ли си,да е испищял някои с нещо сериозно от тази комбинация купе-двигател?
Поздрави
Публикувано на: 07 Сеп 2008 13:38
от ivobox
имам едно тропане отпред от щивтовете на спирачките, което мн скоро ще го оправя.
то това тропане си беше откакто я купих.
иначе друго няма. 8к км само сипвам.
двигателя няма да коментрирам. капака дигам само за вода за чистачките. последния път дигам капака......то прахолисало, само паяжини липсват

чак се засрамих.