Страница 1 от 2

Какви свщи да си взема-Корола Е11 мотор 4Е FE

Публикувано на: 25 Авг 2008 00:29
от v1977
Привет отново искам да сменя свещите карам я на газ но не знам кои ще са наи добри при работа на газ???
Моля даите съвети

Публикувано на: 25 Авг 2008 08:58
от poli
Предполагам малко по-студени от заводските,но нека кажат мнението си колегите каращи на газ.

Публикувано на: 29 Авг 2008 09:22
от wagler
DENSO или NJK.Без да се налагам.

Публикувано на: 29 Авг 2008 11:59
от dil
До скоро карах с 2-електродни NGK, които ги дават за 4E-FE.
Миналата седмица сложих 1 електродни Brisk Silver , които ги дават че са проектирани за газови системи.

Може и да си въобразявам, но има разлика в ускорението..

Карам с газов инжекцион.

Публикувано на: 29 Авг 2008 20:24
от sluchaen_fen
dil написа:Миналата седмица сложих 1 електродни Brisk Silver , които ги дават че са проектирани за газови системи.
Върху двигателите 4E-FE има голяма рисунка за забрана на използването на свещи с един електрод. Рискуваш да ти изгорят бобините. Свещите са електрически товар на бобините.

Публикувано на: 29 Авг 2008 21:51
от dil
Странно.. на моя не съм го виждал.. иначе сигурно щях да се замисля.

Публикувано на: 30 Авг 2008 14:37
от sluchaen_fen
Лепенката с картинката е върху пластмасовия капак за ангренажния ремък.

Публикувано на: 31 Авг 2008 17:34
от dil
Намерих го въпросния надпис.. наистина е зачертана едноелектродната.. но това изключва ли иридиевите свещи ?

Само за справка..
Изображение
Това е свеща, с която италянеца е карал доста време - Denso K16R-U11

Изображение
С тези NGK BKR5EKB11 карах около 13 000 км.
Започнах да усещам леки припуквания при каране на газ и затова реших да ги сменя.
Според мен не са горяли особенно добре.

Публикувано на: 31 Авг 2008 21:05
от sluchaen_fen
АГУ-то (на метан или пропан-бутан) бързо скапва свещите.
За съжаление дори газаджиите не са наясно какви двуелектродни свещи да си сложим на нашите Короли с двигател 4Е-FЕ.

В тази тема предложиха иридиеви свещи BKR6EIX-11 на цена 75 лева комплекта като алтернатива за двигател 4Е-FЕ с АГУ. Поръчах си и след 2 седмици ще ги сложа. Двойно по-скъпи са, но се надявам да издържат тройно повече от оригиналните свещи:
DENSO K16TR11
NGK BKR5EKB11

Публикувано на: 01 Сеп 2008 08:11
от dil
Видях че има някакви NGK BKR6EIX-LPG., но не успях да намеря информация с какво са по различни от BKR6EIX-11.

Предполагам, че за газ NGK BKR6EKB11 e по-добрия избор от стандартните BKR5...
Цената излиза наполовината на иридиевите, но както казваш сигурно ще изтраят доста по-малко.
Всъщност BKR6EKB11 ги дават за Авенсис 2.0 (3S-FE)

za sve6tite

Публикувано на: 01 Сеп 2008 10:11
от toki4
kakvi za otzivite za iridievite sve6ti az mislih da si zimam ama vzeh obiknovenno denso. bqh pro4el 4e ima razlika v bobinite i kabelite za eridievite i me hvana strah da ne precakam ne6to.

Публикувано на: 01 Сеп 2008 14:48
от PESHO OT MARS
sluchaen_fen написа:
dil написа:Миналата седмица сложих 1 електродни Brisk Silver , които ги дават че са проектирани за газови системи.
Върху двигателите 4E-FE има голяма рисунка за забрана на използването на свещи с един електрод. Рискуваш да ти изгорят бобините. Свещите са електрически товар на бобините.
А мога ли да запитам каква е разликата между запалителната система на 4E-FE и 4A-FE? Защото по тази логика и при мен трябва да са двуелектродни ама не са.

Публикувано на: 01 Сеп 2008 15:47
от b0by
PESHO OT MARS написа:

А мога ли да запитам каква е разликата между запалителната система на 4E-FE и 4A-FE? Защото по тази логика и при мен трябва да са двуелектродни ама не са.
NGK BKR5EKB-11 , който колегите споменават малко по горе са предназначени само и единствено за тойота корола Е11 с двг 1332 куб.м , включително Тойота 4 Runner 95г с двг.3378 куб.м и Land Cruiser 90 96.г с двг 3378куб.м! Това е спецификацията за кой коли става , тя може да стане и на други но режима на работа може да е друг!

Публикувано на: 01 Сеп 2008 18:02
от PESHO OT MARS
Попитах с какво точно е толкова по-различна запалителната система ма 4E-FE на Корола Е11 та не стават едно електродните защото обяснението по горе ми се видя малко не сериозно.

Публикувано на: 01 Сеп 2008 19:13
от sluchaen_fen
dil написа:... BKR6EKB11 e по-добрия избор от стандартните BKR5...
Цената излиза наполовината на иридиевите, но както казваш сигурно ще изтраят доста по-малко.
Всъщност BKR6EKB11 ги дават за Авенсис 2.0 (3S-FE)
В упътването за Авенсис 2.0 (3S-FE) препоръчват NGK BKR6EKB11 или DENSO K20TR11. Мерси на dil за правилното подсказване.

За Корола 1332 куб. см с двигател 4Е-FЕ препоръчват:
DENSO K16TR11
NGK BKR5EKB11

Може би трябва да ползваме свещите за Авенсис?