Страница 1 от 2
Мантинелите в България
Публикувано на: 23 Авг 2008 18:52
от slowtraveler
Тъкмо гледам Explorer филмче за бетонните мантинели, които в САЩ са почнали да монтират на магистралите си (поне експериментално) още в четиридисетте години на миналия век...
Наскоро минах през АМ"Хемус" от Шумен до Варна - ами на всеки километър тенекиените мантинели са така смлени, като явно част от автомобилите са преминали и в другото платно.
Явно този тип мантинели не си вършат работата за магистрали, а хората вече са експериментирали и са намерили вярното решение...
Няма ли комисия/отдел или някаква друга структура, която да прави анализи на катастрофите и да внася предложения за промени и подобрения в безопасността?
Поне може да се подаде сигнал към нея ако ги мързи сами да проверят за какво става въпрос.
И нататъка да се натиска, за да станат нещата както трябва.
И без това нямаме много магистрали, а и тези, които имаме съвсем не са безопасни

Публикувано на: 24 Авг 2008 00:08
от Bass_Man
Аве ти днес ли падаш от Марс или вчера ?
И къде точно си мислиш , че си паднал ?
Защото ако Америка е страната на неограничените възможности то ти си на едно много по-готино място или иначе казано в "Страната на Чудесата" !!!!!
Публикувано на: 24 Авг 2008 00:33
от javor_vd
много точно казано Bass_Man ! България също е страната на неограничените възможности - тук всеки без ограничения може да прави каквото си иска - безнаказано.
А, относно мантинелите - те "оня ден" като асфалтираха цариградско море ги подмениха всичките от орлов до окръжна... разбира се пак със жертви... Ще ти припомня стар лаф за нас и американците - срещу тях да тичаме пак не може да ги настигнеме!!!
Публикувано на: 24 Авг 2008 00:38
от Bass_Man
Не не си ме разбрал добре в Америка можеш да правиш каквото си искаш , а тук можеш да правиш каквото си искаш + чудеса ( това са неща , които никой не може да обясни как и защо стават !!! )
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Публикувано на: 24 Авг 2008 11:09
от slowtraveler
Басс ман - израза за Марс не е точен:
Една учителка казваше - "Абе ти за първи път ли падаш от Марс"
Обаче идеята на темата ми бе не да инициирам полемика къде е по-добре, а значително по-практична:
Да започна полемика със съответната инстанция за да станат нещата тук в БГ по-добре.
Не си правя илюзии, че нещата стават от раз, но ако се намери правилния подход всичко може да се оправи

Защото според мен на магистралите тези мантинели не са ефективни и само вредят (не могат да спрат бързо движещ се автомобил, като само го преобръщат)
Публикувано на: 24 Авг 2008 11:41
от Vesko
А бетонните как спират "бързо движещият" се автомобил?
Иначе оправянето на маркировките (наличието им и използването на боя която свети на светлината на фаровете) би имало по-добар ефект за безопасността по нашите пътища. Все пак магистралите са много слабо застъпени в БГ

Публикувано на: 24 Авг 2008 11:44
от Uncle Dido
Момчета, какви мантинели, какви 5 лева...Нека преди мантинелите поне една магистрала да довършат!
Пък и на всички ни е ясно къде отиват голяма част от средствата, предназначени за пътна структура...Пък ина Брюксел му е ясно...
Публикувано на: 24 Авг 2008 11:46
от tribalistas
За софия ако нещо нередно видите и не ви харесва телефона е 987 55 55 денонощтно и няма как да откаже ако се подаде сигнал...........

Бъдете мнителни за да си вършат работата за която плашаме.
Публикувано на: 24 Авг 2008 12:33
от slowtraveler
Vesko написа:А бетонните как спират "бързо движещият" се автомобил?
Иначе оправянето на маркировките (наличието им и използването на боя която свети на светлината на фаровете) би имало по-добар ефект за безопасността по нашите пътища. Все пак магистралите са много слабо застъпени в БГ

Бетонните връщат автомобила в твоето платно без да го обръщат. Все пак не се удряш челно, а автомобила се плъзга по нея....
Всичко би имало ефект за безопасността на пътищата...
А относно парите - ако се краде умерено (в границите на нормална комисионна) пак би имало прогрес - и фирмата би имала интерес да го направи, и администрацията - да осигури пари...
За довършването на магистралата - защо да се чака довършването на магистралата, за да се започне ремонт след това?!
Мантинелата също е част от магистралата и може да се включи в проекта.
Публикувано на: 24 Авг 2008 12:38
от Uncle Dido
Прав си за всичко, ама аз гледам скептично...А доколкото знам бетонните мантинели пречат и на заслепяването.
А пък за краденето - ами ще трябва да спрат, щото много кофти ни спряха парите заради корупция в особено големи размери...
Публикувано на: 24 Авг 2008 12:50
от slowtraveler
Fido Dido написа:Прав си за всичко, ама аз гледам скептично...А доколкото знам бетонните мантинели пречат и на заслепяването.
А пък за краденето - ами ще трябва да спрат, щото много кофти ни спряха парите заради корупция в особено големи размери...
Дидо - и аз съм реалист - т.е. скептик за реализацията в БГ.
Но все си мисля, че ако се намери правилната схема на финансиране и разпределяне на финансите, може да се реализира някакъв прогрес.
Публикувано на: 24 Авг 2008 13:20
от Scott
Тук има сравнително описание на различните бариери. Веско е прав, че основния недостатък на бетонните заграждения е ефекта на 'внезапно спиране', който води почти винаги до неминуема смърт на водача и пътниците. А 'връщането' на превозното средство в платното (ефект на бобслейд) е също толкова нежелано, защото води до верижни катастрофи с повече жертви. Скоро даваха едно предаване - изследваха алтернативни матриали за бетонните бариери, всъщност пълнители за бетона, които да позволяват пластична деформация, подобна на тази на мантинелите. Но един въпрос е безспорен - каквото и да е, ако не е направено както трябва, повече вреди отколкото да помага.
Публикувано на: 24 Авг 2008 13:36
от slowtraveler
Scott - разбира се, че внезапното спиране в бетонна стена е по-опасно от деформируемото, но въпроса бе не за спиране, а за връщане в платното.
Показаните L образни бетонни мантинели работеха по следния начин - автомобила ги настъпва, започва да се повдига по тях като по вираж и се връщаха обратно.
Удара в никакъв случай не е фронтален, а е под ъгъл 20-30 градуса (колкото би бил и в реален случай), а това, което се видя - почти нямаше повреди по купето (имаше изкривявания по окачването)...
Според мен е по-добре да се върне автомобила в платното, където потока се движи в твоята посока, отколкото да преминеш в отсрещното, където автомобилите се движат срещу теб, със скорости, които се сумират и то в незнайно пространствено положение....
Минах около 10 минути след като стана трагедията с децата на волейболистите на магистралата - мога да ти кажа, че мантинелата не само не е спомогнала за намаляване на щетите, а е навредила...
На същото място преди около 2 месеца пак имаше автомобил по таван, прескочил мантинелата в насрещното, но поне не беше ударен от насрещен автомобил...
Идеята ми е за разделителната мантинела, а не за ограничителната встрани.
Когато автомобила излиза извън платното там наистина е добре да има пластична деформация, която да забави автомобила, но не и при опит за преминаване в насрещното...
Публикувано на: 24 Авг 2008 18:28
от Scott
slowtraveler написа:... разбира се, че внезапното спиране в бетонна стена е по-опасно от деформируемото, но въпроса бе не за спиране, а за връщане в платното...
В това предаване, за бетонните прегради казаха, че над 60% от катастрофите в стената завършват с фатален край. А за мантинелата - тя си е много добре оразмерена, но за магистрални скорости. А катастрофите в България стават поради многократно превишаване на тези скорости, съгласи се че няма как мантинелите да 'задържат' автомобила в платното. И бетонно да е заграждението, поради трапецовидното му сечение, ако някой се набуха в него със 180-200км/ч пак ще го прескочи - както се каза по-горе 'страна на чудесата'.
Публикувано на: 24 Авг 2008 18:48
от slowtraveler
Scott, не знам дали за същото предаване става въпрос, тъй-като в това, което гледах казаха, че рязко са се намалили смъртните случаи заради тези прегради..
Относно прескачането - съмнява ме да може да се прескочи дори и с 300км/ч просто защото е висока...
Имах впредвид тези:
http://www.tfhrc.gov/pubrds/marapr00/concrete.htm
http://www.youtube.com/watch?v=6fD3UMhTWWw