Страница 1 от 2

Xenon H4 mooving или Double?

Публикувано на: 13 Авг 2008 12:24
от speedermarto
здравейте. Ще слагам ксенон тия дни и много се чудя кой е по-добър. Дали този с 2-те положения на 1-та крушка ( moving) или този с по 2 крушки и 2 баласти на секи фар... Чух различни мнения по въпроса и не знам сега. Ще дам пример. :help:
Double - http://www.topspeed.bg/product.php?iid=1562
Moving - http://www.topspeed.bg/product.php?iid=993
Нека който разбира да ме посъветва. Мерси.

Публикувано на: 13 Авг 2008 23:43
от speedermarto
Някой? unsure.gif

Публикувано на: 14 Авг 2008 01:19
от Me4oKyX
Аз, ама ти вече знаеш моето мнение biggrin.gif От където и да си решил да вземеш - moving определено happy.gif В другия има някаква логика, но поддръжката му е сериозна и надали си струва толкова пари - по-добре сложи moving + халогени :thumbsup: При движещия може да има малка дупка(по-слабо осветена) при дългите, но като сложиш и на халогена става просто прекрасно. Кажи какво си се решил в крайна сметка де, похвали се, че да видим и твойта как ще грейне :thumbsup:

Публикувано на: 14 Авг 2008 08:46
от Vesko
Само детто по закон не можеш да караш с включени халогени ако няма мъгла. Мен са ме спирали за включени халогени.

Публикувано на: 14 Авг 2008 09:35
от kristian
Vesko написа:Само детто по закон не можеш да караш с включени халогени ако няма мъгла. Мен са ме спирали за включени халогени.
и МЕН СА МЕ ГЛОБЯВАЛИ ЗА ВКЛ.ХАЛОГЕНИ ПРЕДИ ГОДИНИ ОБАЧЕ.СЕГА МАЙ ВЕЧЕ НЕ СЕ ДЪВЧАТ ,ЩОТО ПОНАЧАЛО ВКЛ.ФАРОВЕ СИ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПОЛОВИН ГОДИНА.

Публикувано на: 14 Авг 2008 09:40
от Vesko
Къси светлини езадължително даса включени зимните месеци. Но мен тази година са ме спирали за включените халогени, дори беше и вечер.

Публикувано на: 14 Авг 2008 18:47
от Me4oKyX
По закон халогените се пускат само при дъжд, снеговалеж или мъгла happy.gif Но реално всеки си ги пуска когато му е кеф... Наистина глобяват, но рядко. Аз халогените ги пускам само при горните три услови или ако няма на кой да преча - което беше и моята идея в случая на колегата - ще пуска халогените, когато и на дълги, за да е супер плътна и навсякъде светлината biggrin.gif А дългите предполагат, че няма да има на кой да пречи или кой да го глоби, защото и за дълги може да те глобят, особено в населено място :thumbsup:

Публикувано на: 15 Авг 2008 00:39
от speedermarto
Мисля да си сложа едни luxima 5000к или 6000к moving :) Дават ми ги за 260лв. 1г гаранция и монтажа от мен. какво мислиш

Публикувано на: 15 Авг 2008 01:26
от slowtraveler
Ако има 4300К - сложи тях.
Те са най-близко до естествената светлина и дават най-добра осветеност (оригиналните ксенони са с такива).
Според мен също е по-добре moving, защото няма да имаш забавянето при палене на дългите светлини и усложняването/оскъпяването на конструкцията (2 пъти повече лампи и баласти)...
За конкретната цена/търговец - ами всеки си решава сам за себе си кое му е изгодно biggrin.gif

Публикувано на: 15 Авг 2008 01:39
от Me4oKyX
H4 фар - ПОНЕ 6000К, защото 4300 и 5000К ще светят като 100Вт крушка .... Това до дневната светлина и щото заводско такиват слагат, няма общо с истината, кое свети най-добре! Нищо лично колега, ама съм ги пробвал всичките от 4300 до 14000К и по-голям кенеф от 4300 няма .... Никаква логика няма в него! Нито светлоотразителните части светят толкова ярко, както с 6 или 8К, нито заслепява по-малко - дори напротив! Как топлият и ярък цвят ще заслепи по-малко от студен и не толкова ярък цвят!?! Нещо не фащам логиката....По-сините са по-матови, а не обратното rolleyes.gif

P.S. За N-ти път го казвам бе колеги - разликата в осветеността от 4300 до 12000К дори се вижда, САМО ако фаровете са тип лупа! Ако са Н4 или като на королите, няма значение цвета, всичките светят почти еднакво добре, а разликата е толкова малка при рефлекторен фар, че аз трудно е забелязвам, при положение, че съм пробвал всичко .... И в крайна сметка всичко зависи от човека - мен белите ми вадят очите и предпочитам поне 8000К за королата, докато има хора, които искат 5 и 6000К, за да им е по-бяло. Всичко е до човек, затова има толкова цветове, за да може да ти е най-добре и леко на теб, клиента :thumbsup:

Публикувано на: 15 Авг 2008 02:03
от slowtraveler
Колега, в голяма грешка си.
12000К осветяват пътя само с около 10% повече от обикновен халоген...
Най-добра осветеност дават точно около 4300К, защото чувствителността на окото е най-добра точно в този цветови диапазон...
Всичко над тази стойност се прави заради гъзарията на някой 'фаровете да му светят като електрожени'....
Заслепяването също няма нищо общо с цветовата температура.
При регулирани фарове и лампа, пригодена за конкретния тип рефлектор не би имал проблем с нито един от цветовете...
При добро желание би намерил в нета графики за зависимостта на осветеността от цветовата температура при еднакви по мощност крушки, от която би видял как спада осветеността с увеличаването на цветовата температура (преминаването към синьо-виолетовия спектър)...

Публикувано на: 15 Авг 2008 02:12
от Me4oKyX
Как по-точно съм в грешка, при положение, че съм ги пробвал наживо, а не от таблица, а и ако ти сложа на рефлекторен фар 12000К и не осветявав пъти по-силно от нормална крушка, ти обещавам, абсолютно сериозно, че ти правя колата ТРИ ксенон на момента! Това са абсолютни глупости и няма нужда да ми цитираш таблици от 1000 и балканската... Пак ти казвам - тези статистики, които гледаш са за ЛУПА, не за нормален фар.... А лупата е най-наякания фар, който може да съществува wink.gif Нямам нужда да чета стари статистики, като съм го тествал на живо! И за Н4, и за лупа фар, и за нормален фар.... Аз не го казвам, за да те убеда да купиш мой комплект, а за да помогна на хората да не са в заблуда! Окото най-лесно въприема зеления цвят и отенъци, но не са зелени .... И пак ти казвам - статистиката е за даден процент от хората и излага най-големия процент! Аз получавам главоболие от бялата и жълтееща светлина ... Толкова просто! Всяко око си е за себе си, тия статистики тъпите немци могат да си ги бучнат в дивника laugh.gif Някой го правят за гъзария, аз предлагам всички цветове, за да си хареса клиента кое му е най-меко на окото. Един клиент, чел разни такива глупости държеше да е 5000К, ама на втория ден вика - тва ще ми извади очите! сложих по-сини 8000К и вика - това е мноого по-меко, много ми е леко на очите и е супер, ама щото така пишело, той затва да било бяло.... Бялото е за едни, синкавите за други. НЯМА най-добър цвят, още по-малко 4300 да е най-най .... Да не говорим, че свети жълто, ами на всичко отгоре при мокра настилка се губи като нормалните крушки....

Публикувано на: 15 Авг 2008 02:30
от Bass_Man
Мечо бате в голяма грешка си и престани да си мислиш , че твоите очи са най-точните уреди за измерване на светлина !
И искам да ти кажа , че таблиците са доста по-нови от модела на очите , които ползваме към днешна дата ( не фаровете защото ние гледаме с очите не с фаровете ) . Крушките може и да светят с еднаква сила ама ти в ултравиолетовия обхват не виждаш така , че престани с щуротийте и се вслушай малко в по-умните и по-заможни прозиводители на автомобили и осветителни уреди . Които също , като теб са тествали и сравнявали и са стигнали до някакъв извод , които обаче явно не ти е много ясен .
Не се обиждай ама не може да викаме на черното бяло или обратното .
PS:
Няма доказан случй на човек да вижда по-добре в ултравиолетовия или в инфрачервения спектър !!! Дори , като заболяване го няма това ! Така , че ще трябва да си намалиш фантазията . biggrin.gif
Както и няма случай на човек да чува 50 000 Hz или 10 Hz .

Публикувано на: 15 Авг 2008 02:46
от slowtraveler
Колега, извинявай, но тест 'на око' трудно можеш да го определиш като обективен....
Разбира се, че като покажеш на някой 8000К и той като види синия цвят, няма как да е обективен, при условие, че досега е карал на халогенки, а сега иска нещо 'по-така'...
Относно 4300 - физиката никой не я е отменил...
Чувствителността на окото към белия цвят си е зададена от еволюцията ...
Това, че психологически си се настроил, че ти харесва повече синия/виолетовия - ОК, но това не значи, че осветеността е по-голяма.
По същата логика на субективно мнение - на мен белия HID ми е най не-дразнещ...
Синия/виолетовия цвят ми предава някаква сюрреалистична представа за пътя...

Относно слагането на ксенони на всякакви фарове - сам разбираш, че когато лампата не е пригодена за конкретния рефлектор ефекта би бил отрицателен.
На нормален рефлекторен фар винаги имаш нежелани разсейки, осветеността на които при халогенна крушка са в допустими норми, но като сложиш HID който е с пъти по-голяма яркост, резултата е вече друг.
А 'отрязването' на късите става най-лесно и точно при прожекторните фарове - просто има поставена ламаринка с формата на лъча и светлината няма как да мине над определено ниво...
Затова почти всички (ако не и всички) оригинални HID са с прожекторни фарове.

Относно комплектите, предлагани тук - хората често се чудят, защо са толкова по-скъпи оригиналните HID....
Ами много просто - за да имаш HID на новозакупен автомобил, при всички случаи трябва да имаш и auto-leveling ...
Сигурен съм, че над 90% от колегите, които са против HID са срещали коли, с допълнително сложени ксенони, които просто не ограничават късите светлини както трябва...

П.С. имало и други бухали на клона - Bass Man ме изпревари biggrin.gif

Публикувано на: 15 Авг 2008 08:12
от diver
slowtraveler написа:...Относно комплектите, предлагани тук - хората често се чудят, защо са толкова по-скъпи оригиналните HID....
Ами много просто - за да имаш HID на новозакупен автомобил, при всички случаи трябва да имаш и auto-leveling ...
Сигурен съм, че над 90% от колегите, които са против HID са срещали коли, с допълнително сложени ксенони, които просто не ограничават късите светлини както трябва...

П.С. имало и други бухали на клона - Bass Man ме изпревари biggrin.gif
ура!

П.П. Мечо, що така изнервен ми се струваш?! Има физика и закони на физиката! И това какво си тествал на живо, нали се сещаш колко е достоверно. Да не говорим, че с агрумента аз не гледам таблици щото еди кво си, висиш кат прани гащи на простор. нещо кат Пловдивски варянт на шопа дет викал от Искъро по-дълоко нема...Нищо лично.