Страница 1 от 2
Шумоизолация на Купето.
Публикувано на: 11 Авг 2008 19:27
от raider_yaris
Здравейте. Отскоро станах собственик на
Toyota yaris 1.5TS 2001г. Към колата нямам никакви оплаквания освен шумоизолацията. Вчера се върнах от морето и на магистралата карах с не повече от 110км.ч. защото започва да ни се уморява главата от нежелания шум отвън.
От доста четене по форумите стигнах до извода, че:
1. DYNAMAT-a е един доста скъп материал за изолация и хубав, разбира се.
2. STP - руски изолатор за купе който също е доста добър и има доста разнообразни видове продукти - почти 2 пъти по евтин от Първия.
3. Битумна изолация плюс мека шумоизолация за паркет (около 4мм. дебела) - това е доста по евтино от първите 2 варианта и според мен е доста по труден за инсталация. Намира се в БАУМАКС в ПЛОВДИВ.
Няма подобна тема в форума и затова искам всеки който има някакво мнение да го сподели. Знам че някои хора нямат проблем с шума в купето (Авенсис например), но ако ми препоръчат оригинално мнение много ще се радвам.
Лично аз бих могъл да си позвля варианта с STP изолацията, не знам дали и вариант 3 (с подръчни материали) и много търпение няма да има същия ефект.
Благодаря на всички

Публикувано на: 11 Авг 2008 22:53
от jim_beam
здрасти!
този въпрос също отдавна ме гложди.намерих в една немска страница схема за понижаване на шума от двигателя.имай впредвид,че материала трябва да е негорим,това е много важно.битумните направо ги забрави.те се използват за предотвратяване на вибрации например във вратите от аудиофрикове.
сега макар че става въпрос за много малка кола,където комфорта определено не е бил в проекта.но ако наистина положиш тия усилия и отделиш средства ще почувстваш подобрение.
да направим малко разбор,какви шумове се получават в купето в движение.
1.от двигателя-тук можеш да направиш много с подходящи материали,мотора трябва да бъде обграден от всички страни с този шумоизолатор.предния капак и пластмасовия капак под двигателя също.
2.от завихрянето на въздуха-тук според мен не можеш да направиш нищо,колата е много малка и разстоянието от главата на шофьора до страничното стъкло,както и до предното е много малко.освен това играе роля дебелината на стъклата,както и качеството на уплътненията.тук японците не са от най-добрите за съжаление.
3.от гумите-основно от подкалниците,интересно какъв материал може да се сложи там.мислил съм просто дебело да се напръска с черната гумирана маса за защита на пода от камъчета,но надали ще е оптимално като шумоизолатор.тук разбира се човек трябва да обърне особено внимание какви гуми си купува,непременно такива с най-малък шум,според тестове и т.н.
4.вибрации,резонанси-най-малко човек може да си прегледа колата,например държачите за номерата,недобре укрепени пластмасови части около двигателя и подобни.
ще се опитам да открия тази страница,където също са описани доста различни материали за шумоизолация.
ако откриеш нещо полезно ще се радвам да го споделиш.
Re: Шумоизолация на Купето.
Публикувано на: 12 Авг 2008 12:28
от Slayer
raider_yaris написа:3. Битумна изолация плюс мека шумоизолация за паркет (около 4мм. дебела) - това е доста по евтино от първите 2 варианта и според мен е доста по труден за инсталация. Намира се в БАУМАКС в ПЛОВДИВ.
Лично аз бих могъл да си позвля варианта с STP изолацията, не знам дали и вариант 3 (с подръчни материали) и много търпение няма да има същия ефект.
Не мисля, че ще имаш проблеми при шумоизолирането с битумна лента. Не отнема много повече време от лепенето на DYNAMAT-a. Ползвал съм и битумна лента и DYNAMAT и бих ти препоръчал по-евтиния вариант.
Публикувано на: 14 Авг 2008 01:05
от raider_yaris
Утре сутринта започвам. Пода ще го направя с битумна мембрана (така се води 2мм.) и един слой от обезшумител за паркет (6мм.)
За вратите съм поръчал от AUDIO-SPIRIT в Пловдив STP изолация от нормалната (забравих как се казва - най-масовата). Човека там е много разбран и ми показа разликата с изолация и без такава. Навил съм се и тавана да правя макар да чета, че не е от голямо значение.
Много работа ме чака да знаете, но удоволствието, с което ще я карам след това..... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ще вкарам и фотоси към цялата работа.
П.С. Купих си нови гуми Yokohama A539, дали съм сгрешил понеже си мисля че е малко шумна гума.
Публикувано на: 15 Авг 2008 11:44
от Slayer
raider_yaris написа:
За вратите съм поръчал от AUDIO-SPIRIT в Пловдив STP изолация от нормалната (забравих как се казва - най-масовата). Човека там е много разбран и ми показа разликата с изолация и без такава.
С теб се засякохме в Audio Spirit, но ти видях колата когато си трагвах и се сетих, че говорихте с Олег за изолации.
Публикувано на: 15 Авг 2008 17:40
от raider_yaris
Slayer, видя ли каква ТЕНЕКИЯ е тоз Yaris. Сега когато съм му махнал и корите е направо като кабрио. Понеже чак сега взех изолацията, та малко се забави работата.
Иначе много върви този модел Yaris TS 1.5. Дърпал съм се с Alfa 156 Twin Spark 144hp ; BMW 320 199...? it ; CALIBRA ; Audi A4 24V ; задължително и GOLF III GTi 150hp. И нито една не можа да ме стигне на 400 метра. Сега смятам да и сложа и спортен филтър и тогава незнам, често ще сменям накладки.
НО ШУМОИЗОЛАЦИЯТА Е ПОД ВСЯКАКВА КРИТИКА.
П.С. Видях там една CELICA 98-99г. с 17'-18' джанти твоя ли беше?
Публикувано на: 15 Авг 2008 23:35
от jim_beam
@raider_yaris
можеш ли да дадеш някакви координати в пловдив,защото и мен много ме заинтригува.някакъв моб.нр. и удобно време кога да ти звънна?

Публикувано на: 18 Авг 2008 11:43
от Slayer
raider_yaris написа:
П.С. Видях там една CELICA 98-99г. с 17'-18' джанти твоя ли беше?

Мойта ще да е била.
jim_beam написа:можеш ли да дадеш някакви координати в пловдив,защото и мен много ме заинтригува.
http://www.audio-spirit.eu/
Публикувано на: 18 Авг 2008 16:05
от jim_beam
мерси Slayer!
имах впредвид тел. на raider_yaris,нали е проучил всичко за материалите какво и как става да даде едно рамо ако има време.

Публикувано на: 19 Авг 2008 12:40
от Slayer
jim_beam написа:мерси Slayer!
имах впредвид тел. на raider_yaris,нали е проучил всичко за материалите какво и как става да даде едно рамо ако има време.

Много роуминг ще навартите по телефона, включвай Skype бате.
jim_beam
Регистриран на: 25 Юли 2007
Мнения: 226
Местожителство:
Zimbabwe
Публикувано на: 19 Авг 2008 16:42
от jim_beam
не бери грижа сега съм в пловдив и ми се иска да свърша тази работа,къде ли изчезна човека.

Публикувано на: 19 Авг 2008 17:09
от Troshko
raider_yaris написа:Slayer, видя ли каква ТЕНЕКИЯ е тоз Yaris. Сега когато съм му махнал и корите е направо като кабрио. Понеже чак сега взех изолацията, та малко се забави работата.
Иначе много върви този модел Yaris TS 1.5. Дърпал съм се с Alfa 156 Twin Spark 144hp ; BMW 320 199...? it ; CALIBRA ; Audi A4 24V ; задължително и GOLF III GTi 150hp. И нито една не можа да ме стигне на 400 метра. Сега смятам да и сложа и спортен филтър и тогава незнам, често ще сменям накладки.
НО ШУМОИЗОЛАЦИЯТА Е ПОД ВСЯКАКВА КРИТИКА.
П.С. Видях там една CELICA 98-99г. с 17'-18' джанти твоя ли беше?
Внимавай ,да не литеш с СПОРТНИЯ ФИЛТЪР

тогава и ламботата и фераритата ще ти дойдат слабички !!!!
П.С Евала за ярисчето кефи ме

Публикувано на: 19 Авг 2008 19:38
от Troshko
Публикувано на: 20 Авг 2008 05:19
от raider_yaris
Тук съм jim_beam, но от тези нощни смени не ми остана време да следя темата. Иначе колата е отвършена.
И така, следвах всички съвети на Олег (Audio-Spirit - Пловдив) и облепих целия под на колата с нещо като микропореста гума с фолио от едната страна (10мм.). Вратите изолирах със STP като след това затворих всички отвори на самата врата с нещо подобно на битумно тиксо 10мм. широко. Кората също облепих с материала за пода и с голямо натискане едвам се захвана за вратата biggrin.gif ( имам и снимки, но не знам как да ги прикача).
Като цяло се получи доста добре. Карам Яриса от година и добре познавам двигателя, по слух почти винаги сменях на 2500-2800 оборота, но този път по слух смених предавката на около 3200-3300 . Шума не изчезна толкова колкото си мислех, но стана по плътен и не токова дразнещ. Сега съм решил да си взема и от Тояга една изолация за двигастеля, че след 4000 оборота и той започва доста да се чува.
И голямата ми грешка. Взех си гуми Yokohama A 539 - стабилни, красиви, но не са за малки купета. Така че ако някой иска да се сдобие с почти нови гуми на изгодна цена, моля да заповяда.
Yokohama A539 предни:185/65 R14 задни:195/65 R14
belchilov точно тази тема в Tuning.bg ме вдъхнови да започна това начинание. Иначе ферарито мога да го стигна само ако се вържа за ламбото biggrin.gif
Публикувано на: 20 Авг 2008 10:29
от jim_beam
@raider_yaris
имаш лс!
