Страница 1 от 3
Toyota Carina E 1.6 - въпроси
Публикувано на: 05 Авг 2008 17:37
от Viper_one
Здравейте.
Вчера минах през КАТ с въпросната кола и вече имам някои въпроси
Първо - каква е нормалната работна температура, къде трябва да стои стрелката? Мотора е 4A-FE.
И второ - как се сгъва задната седалка? Не облегалката, а основата?
Ако възникнат и други въпроси ще продължавам да питам, надявам се намате нищо против...
Публикувано на: 05 Авг 2008 17:51
от PESHO OT MARS
По средата на скалата е нормалната температура зимата и лятото.
А за седалката никога не съм я свалял и не знам но се огледай за ключалки в купето или багажника или ремъчета.
И честито за избора малко и тежи задника с това моторче но е изненадващо икономична здрава и проста като "гъбено семе" както каза един колега.
Публикувано на: 05 Авг 2008 18:19
от Petar
Na zadnata 4ast na oblegalkata ima idni klu4eta koito tribva da otklu4eh i sled tova otgore na oblegalkata ima botoni za osvobojdavane na oblegalkata
Публикувано на: 05 Авг 2008 20:23
от stas
В задния краи на седалката има ръкохватки от плат ,хваниги и издърпай нагоре седалката се обръща напред. Ако не намираш ръкохватките просто пъхни ръка между седалката и облегалката с длан към седалката и издърпай същата нагоре. При мен стрелката за температурата е в средата на скалата точно върху сипвола, това при всякакви режими на работа.
Публикувано на: 05 Авг 2008 22:18
от Uncle Dido
Имай предвид, че Карината загрява доволно бързо, а стрелката стои посредата на скалата при всички режими на работа.
Публикувано на: 05 Авг 2008 22:49
от Viper_one
Благодаря за бързите отговори
Относно седалката - не намирам никакви ръкохватки... Като си пъхам ръката между седалката и облегалката забелязах, че точно там където се разделя облегалката има нещо като от тел...и аз не знам точно, и то пречи. Утре ще снимам да видите.
А по въпроса за температурата - при мен стои малко преди средата
Иначе от колата съм доволен.
Историята е такава, че изобщо не си и бях помислял за Тойота, още повече за този модел. Случайно я видяхме в една автокъща Петък сутринта. От начало не бях сигурен и се колебаех. Порових се малко за информация, направих справка за вариантите на 1.6 мотора и към 14ч. пак я оглеждаме. Оказа се даже, че е вариянта със 115 к.с. (85kw). И така... решихме, че я вземаме за оглед.
Отиваме ние в сервиза. Минава тестовата линия и после я вдигаме на подемника. Резултата беше първо

, после
Отдолу всичко здраво, няма ръжди, ходовата част здрава, изпускателната система свети, даже гърнетата оригиналните, всичките Toyota!
Да поясня, че колата е 94г.
Всичко по нея изглежда, че никога не е пипано!
Публикувано на: 05 Авг 2008 22:57
от Viper_one
PESHO OT MARS написа:...малко и тежи задника с това моторче...
По принцип не знам какво трябва да очаквам от тази кола като вървене, но според мен си върви прилично. Знаете ли колко тежи? Вярно, че го няма усещането и не тръгва още в много ниски обороти така както един голф 3 100к.с., например. Но после вече е друго.
Още колата даже не е обслужена, и не е пробвана както трябва де

Публикувано на: 05 Авг 2008 23:13
от Uncle Dido
Бе маани ги Голфовете...

Стрелката точно там трябва да е, само по софийските задръствания мръдва с около милиметър нагоре

А по талон Карината е 1275кг., говоря за лифтбек.
Публикувано на: 06 Авг 2008 09:18
от PESHO OT MARS
Под тежи задника имах в предвид че тази кола започва да се усеща над 3500 об/мин. На моята (седан) точно на горната част на облегалките има ключалки. И някак си не ми е много ясно кои са 107 кои са 115 коня. Моята е 115 ама нещо не ми върви като такава та това са коне малко на хартия ми се струват (колата ми е в запазено състояние и няма забележки по мотора). Пусни една снимка на мотора че ми е интересно нещо (водя си една статистика в главата). И не напоследно място колата японска или англииска сглобка ли е?
От експлоатацията до момента единственото слабо място май се оказват биалетите на стабилизиращите щанги, оригиналните предполагам са най-здрави но са и най-скъпи, сега тези които смених ще видя колко време ще изкарат.
Публикувано на: 06 Авг 2008 13:58
от Viper_one
Fido Dido написа:Бе маани ги Голфовете...

Стрелката точно там трябва да е, само по софийските задръствания мръдва с около милиметър нагоре

А по талон Карината е 1275кг., говоря за лифтбек.
Колата е седан и като я тествахме, заедно с мен излезе точно 1119кг (в талона май пише 1190, ще проверя и ако е различно ще коригирам). Аз съм 71кг, така че 1119 - 71 =
1048кг. Това и мен ме очуди, очаквах да е повече
към
PESHO OT MARS
Колата е английска сглобка. Като проверявах в ESI-то излиза, че всички, които са от Англия трябва да са 115.
Довечера, като се прибера ще пусна снимки на мотора.
Публикувано на: 06 Авг 2008 14:05
от Uncle Dido
И моята е английска сглобка, но е 107кс. А за теглото може и да си прав, тия сладури си пишат по талоните каквото им е кеф. Май ще трябва да я кача на кантара, че да съм сигурен. Пък и не ми се вярва седана и лифтбека да имат фрапираща разлика в теглото.
Публикувано на: 06 Авг 2008 20:14
от Viper_one
Ето обещаните снимки

Публикувано на: 06 Авг 2008 22:25
от PESHO OT MARS
Какато и предполагах с нормален дистрибутор. Интересното е че в уикипедията пишеше че 4A-FE за американския пазар е 105 коня а за европейския и японския с 115 коня. Но на снимките американския беше с DIS-2 дистрибутор който май е класика за европа но на малкия 4E-FE motor.
Днес случайно прочетох стария италиански талон на колата и посочения разход на гориво е малко оптимистичен но и същевременно и реален с малко приближение
селско 90 км/ч - 5.5 л/100км.
селско 120 км/ч - 6.9 л/100км.
градско - 8.9 л/100км.
Публикувано на: 06 Авг 2008 22:27
от stas
Моята по документи е 1280кг напълно заредена (комби 4afe lb). За снимката, сигорен ли си че колата е загряла напълно ако е така държи прекалено високи обороти на празен ход.За разхода на гориво ,при мен последната засечка е 20л за 330км при средна скорост 75км/ч на тесен полупланиски път.
Публикувано на: 06 Авг 2008 22:32
от PESHO OT MARS
Оборотите са му отлични но малко нисичка ми се вижда температурата при мен стрелката седи хоризонтално, понеже имам малък проблем с термостата на климатика за включването на допълнителната перка за охлаждане на радиаторите и сега съм направил малко ТНТМ и тя се включва заедно с компресора и работи нон стоп в градско о.к. ама на дълго по принцип няма нужда но дори и с работеща допълнителна перка температурата си седи на средата точно. Забелязах и че не ти работи зелената лампа на икономайзера и при мен не работеше в началото но ми се наложи да отварям таблото поради запекъл километраж и след затварянето му си проработи от само себе си.