Страница 1 от 1
Обороти и Vpower racing
Публикувано на: 08 Окт 2005 22:37
от Oscar de la Hoya
Възможно ли е според вас оборотите на празен ход да се променят в зависимост от горивото.С нормален бензин са ми около 750, а с racing -900-950?Сега за първи път го забелязах, сигурно защото като се охарча за рейсинг и ръчкам яко и няма време да стои на празен ход,все пак 2.13 лв е ебаси

ама странно ми се вижда?
Публикувано на: 29 Окт 2005 14:10
от AE92-XL
замислял ли си се дали колата ти е загрята или не.. мойта като не е загряла държи доста големи обороти на празен ход

после се снижават.. но нямам оборотомер и не мога ти кажа точни цифри

Публикувано на: 03 Ное 2005 01:36
от PAKETA_1
Taj kato veche ima tema za oboroti niama da otvariam nova a shte pitam tuka...
Liatoto karam celicata s 20W-50 GTX obache sega kato stana po-studeno i sutrin kato ia zapalia oborotite se kachvat na 2500 za pone 5 minuti...i posle si padat na 850.
Popravete me ako gresha obache pri maslata parvoto chislo e viskoziteta pri 0 gradisa F (W e za winter) a vtoroto chislo e viskoziteta pri 212 gradusa F kato mernite edinici sa razlichni. Taka che na studeno 20W-50 ne bi triabvalo da e razlichno ot 20W-40...tova mi e parvata zima s tozi dvigatel taka che niamam baza za sravnenie...vav vseki sluchaj maj shte mu sloja 10W-30 ili 5W-30 za zimata
vie kvo mislite
Публикувано на: 03 Ное 2005 02:17
от ALTEZZA
taka e, parvoto chislo e za studeno, a vtoroto pri zagriat dvigatel.
tova koeto az ste ti kaja e che nie ciala godina slagame 5W30

. tova koeto az mislia za po starite koli e 5W za zimata, 10W za liatoto, pri zagrial dvigatel 30 ili 40. kak si stignal do formulata 20W50 mai samo ti si znesh, no ako minesh na 5W30 mi se struva che i benzin ste pochnesh da pestish

Публикувано на: 03 Ное 2005 03:03
от ugabuga
a zashto bihte iskali zimata da ima po nisak viskositet? shto da ne e edno i sushto?
maslata ot malak sa mi misteria. i zashto pri zagriato da ne slojim 50 ili 60? shtoto e po tejko i poveche saprotivlenie shte ima?
az moiata honda ia karam sas 0W20 koeto preporachvat (mobil 1)
niakoi molia da obiasni sas primeri i konkretni temperaturi ako moje, siguren sam che ima i drugi zainteresovani.
Публикувано на: 03 Ное 2005 03:39
от PAKETA_1
znachi viskoziteta na edin fluid zavisi ot temperaturata - s povishavane na temperaturata viskoziteta namalia...taka che kato si palish kolata v studenite sutrini iskash masloto ti da e tolkova "techno" che da moje da se pompa gore do glavata i da smazva, nali? Obache fludite zapochvat da "iztaniavat" (t.e. da imat po malak viskozitet) pri golemi shear forces i pri visoki temperaturi i kogato dvigatelia ti zagree zapochvat da ne smazvat dobre zashtoto sa prekaleno "techni" i ne se zadarjat po detailite i ne obrazuvat nujnia sloi za smazvane. Zatova sa izmisleni "multi-grade oils" pri koito kam masloto sa pribavani polimerni dobavki (teflonovi i dr.). Kogato masloto e studeno polimernite verigi sa se svili na topki i viskoziteta e blizak do tozi na obiknovenoto maslo. Kogato temperaturata se pokachi polimernite verigi se razmotavat i ne pozvoliavat na masloto da stane prekaleno techno kakavto bi bil sluchaia na maslo bez dobavki. Za tova veche na etiketa na "multi-grade" maslata ima dve chisla. Parvoto "0W, 5W, 10W..." e za studen viskozitet, kolkoto po nisko e chisloto tolkova po techno e masloto. "W" e za winter i viskoziteta se izmerva pri 0 F. Vtoroto chislo e za topal dvogatel i se izmerva pri 212 F. Kolkoto po visoko e vtoroto chislo tolkova po gasto e masloto pri tazi temperatura. Sigurno si mislish che povecheto dvigateli imat edna i sashta rabotna temperatura (ili pone blizka) i se pitash zashto sa nujno tolkova razlichni gorni indeksi. Zashtoto natovarvaniata sa razlichni. Kakto veche kazah drugoto svoistvo na maslata e che "iztaniavat" (namaliavat si viskoziteta) pri visoki natovarvania (high RPM) i zapochvat da ne smazvat tochno kogato trieneto e nai goliamo.
Ne dei da sravniavash dvata indeksa (cold and hot) edin sas drug zashtoto parvo sa pri razlichni temperaturi i vtoro imat razlichni merni edinici. Sravniavai hot sas hot i cold sas cold
Visoko oborotni mashini iskat visoki "hot" indeksi...naprimer nashia motor mu triabva pone 40 goren indeks... a za celikata da ne prikazvam... biggrin.gif
Ferarri Enzo iska 0W-50 i to triabva da e super specialno (1300$ na smiana ili neshto takova)
Istinata, Altezza, e che namerih 20W-50 v WallMart i si kupih kashon zashtoto e super za liatoto ...ama za zimata shte go smeniam
Публикувано на: 03 Ное 2005 04:27
от ugabuga
mnogo blagodaria bg hero

Публикувано на: 03 Ное 2005 09:27
от ALTEZZA
PAKETA_1 написа:...
hm, kak si si nauchil domashnoto, znachi e imalo polzva ot onia pat kat te pitah za maslata, sega kak podrobno gi znaesh

, ta pokrai teb i az de
btw, taka kakto ti dnes si ostanal bez antifriz, taka pak na men sega na pribirane pochna da mi premigva edna lampa det e za nivoto na masloto(daje ne znaeh za kvo e)

. obache nivoto si e OK, ta si mislia che e sigurno sensora, ta moje teia dni ako imam vreme da ia porazhodia do Lexus da ia poglednat, toku vij pak sam izkiaril niakoi RX330 za rental car

Публикувано на: 03 Ное 2005 11:03
от jamie
Ракетка, минералните масла променят по-рано свойствата си с пробега отколкото синтетиката - и това е фактор който трябва да се отчита.
Публикувано на: 04 Ное 2005 08:50
от Japanese
Abe 6to ne si pro4ete6 Owner's Manual, mi si igrae6 na gatanki.
Az karam, kakto i ALTEZZA-ta kaza. Zimata 5W30, lqtos 10W30.
Taka mi pi6e v knijkata za podrujka. I lqtoto moga da karam s 5W30, ama ajde da slojim malko po-gusto, 4e nali zane6 tuka kakvo e lqtoto.

Публикувано на: 04 Ное 2005 09:09
от PAKETA_1
Джапаниз - чети си оунър мануала и ходи в дилъра да ти я оправят и ще заприличаш на средностатистически американец. На моята кола съм и 5-6 собственик - за кви мануали приказваш...пък и дори и да имаше, тези мануали са писани за жени бе мой човек... biggrin.gif

laugh.gif

Публикувано на: 04 Ное 2005 09:11
от PAKETA_1
jamie написа:Ракетка, минералните масла променят по-рано свойствата си с пробега отколкото синтетиката - и това е фактор който трябва да се отчита.
Прав си Джами, но за вискозитета ставаше въпрос.
Публикувано на: 04 Ное 2005 10:27
от jamie
Ракета,
Taka che na studeno 20W-50 ne bi triabvalo da e razlichno ot 20W-40.
Ето това коментирах с моето изказване. Казал си го вярно, но едно минерално масло на 3000 км е много по-различно от синтетика на същия пробег. Това е смисъла на моето изказване - освен сухите цифри (валидни за НОВО масло) гледай и как се променя маслото с пробега (инак всички щяхме да караме с минерално само).
Публикувано на: 04 Ное 2005 23:59
от Japanese
PAKETA_1 написа:Джапаниз - чети си оунър мануала и ходи в дилъра да ти я оправят и ще заприличаш на средностатистически американец. На моята кола съм и 5-6 собственик - за кви мануали приказваш...пък и дори и да имаше, тези мануали са писани за жени бе мой човек... biggrin.gif

laugh.gif

Kuv dealer be 4ovek. Tazi kola e na 11g., mojta de! biggrin.gif
Moga da kaja, 4e q obslujvam mnogo po-dobre ot srednostatisti4eski am.
To ne e vajno samo da hodi6 u dilara, a ako ne6to se precaka det ne go pi6e, 4e e za smqna da go useti6 navreme, 4e da sa po-malko 6tetite!

A az s mojto muzikalno uho da znae6, 4e si ulavqm i naj-nezabelejmite zvuci, koito izdava mojta kola. I znam gore-dolu kakvo e za smqna, samo deto ne moga da si go smenq.
