Страница 1 от 2
toyota celica 1.8 vvti ПРОБЛЕМ !!!
Публикувано на: 27 Юли 2008 12:33
от kokuwow

Днес както карах и ми светна на таблото лампи4ката на двигатела(julta).Няма никакви сумове нито не6то да тропа да рухоли.Незнам какво е кагете ми сериозно ли е това ?Набира си по съ6тия на4ин дурги се добре на пътя.Колата е на 112 000км.Преди около 2000км смених маслото(castrol 10 40).възду6ния филтър(filtron).маслен филтър (filtron)филтъра на климатика (filtron).нямам никакви идеи какво моге да се е слу4ило.пи6ете ми pls за да знам къде и към кого да се обурна !!!мерси предварително

Публикувано на: 27 Юли 2008 13:25
от slowtraveler
Колега,
Жълтата лампа показва, че електрониката е усетила някакъв проблем в двигателя и е преминала в авариен режим.
Проблема може да е всякакъв: повреден датчик, изпълнителен механизъм и т.н.
Аварийния режим спомага двигателя да остане работоспособен, но замества точните реални стойности на параметрите със предварително зададени такива (например при повреден датчик за температура компютъра се самозалъгва, че температурата му е като загрят двигател, въпреки, че реалната може да е -20С).
Затова в авариен режим обикновенно колата става малко по-спъната и разхода се покачва.
За да се локализира по-точно проблема трябва да се прочете кода на грешка, който би трябвало да е записала колата.
Това става с компютър или по 'бабешкия' начин - окъсяване на пинове в куплунга.
Но при условие, че нямаш идея какво означава лампата, по-добре отиди на сервиз да ти я диагностицира специалист.

Re: toyota celica 1.8 vvti ПРОБЛЕМ !!!
Публикувано на: 27 Юли 2008 18:06
от Scott
kokuwow написа:...пи6ете ми pls за да знам къде и към кого да се обурна...
Ако искаш сам да си направиш диагностика, купи си един OBD ELM327 кабел от Ebay, те идват с няколко програми , закачи към колата - куплунга е под кормилото , от дясната страна и виж каква е грешката. Ако не ти се занимава - отиди в най-близкия сервиз и те ще ти прочетат кода на грешката, обикновено диагностиката е безплатна (поне в UK), ако дадеш колата да се ремонтира после там.
problema
Публикувано на: 29 Юли 2008 15:20
от kokuwow
мом4ета днес ходих на сервиз тук в zaragoza и 4овека я ка4и на компа и се оказа 4е е катализатораааа:(питах го колко пари 6те ми стъпи вси4ко тои бе категори4ен 4е моге и над 600 евро но под 600 немоге да е,направо ме върна в 1ви класс:(кагете си мненията скупо ли е или си е нромално каза 4е 6те поръ4а от toyota и ми каза утре да отида да я взема нз ебах аз тоя катализатор,а и какви са при4ините да е издал багайа.селиката е 2000г модел стара е да но пък ?пи6ете !!
Публикувано на: 29 Юли 2008 16:19
от Uncle Dido
Нали каза, че колата върви по същия начин? Ако ти е запушен катализатора, ще умре от 4000об. нагоре най-напред. Този сигурен ли е, че е катализатора? Да не е ламбда сондата?
Иначе сигурно ти иска 600 евро за оригинален катализатор на Селика. Щото универсалните в Бг са към 150 лв.!!
Публикувано на: 29 Юли 2008 16:43
от kokuwow
ами 6том 6те се обагда в toyota да му доставят явно да:(ами как да кага смисъл леко ми се вигда спъната както каза и ти не иска да набира по съ6тия на4ин след 3000 об пак набира но не е по съ6тия на4ин спъната си е.Ми 4овека я е зака4ал на комп да види какво е.питах го дали е показало за други проблеми тои категори4но каза не само катализатора ми обесни а и не ми е много добър испанския та мисълта ми е какво 6те смени цялата система на ауспуха катализатори тръби нз си какво или само катализатора.А и ако е запу6ен немоге ли да се из4исти ли нз 6то толкова пари ?Имам ги но ми се свидят могех да ги дам за hks exhaust ili trd кофти е но аз така или ина4е утре я вземам какво мога да върна 4увствам се прецакан.За това и нека я има темата някои ако му се слу4и не6то подобно направо спортна система на ауспуха.Съгелявам 4е не го питах дали направо да не сменим вси4ко отдолу с друга марка както посо4их по горе хем 6тяхме да сменим вси4ко хем и звук 6те6е а сега хуя остана

Публикувано на: 29 Юли 2008 16:56
от Uncle Dido
Поискай си стария катализатор и го пази! Не знам в Испания дали ги изкупуват, но в Бг килото керамика вътре е към 120 - 130лв. Поне да избиеш някой лев...

Публикувано на: 29 Юли 2008 17:19
от Scott
kokuwow написа:...след 3000 об пак набира но не е по съ6тия на4ин спъната си е...
Не можеш ли поне да разбереш номера на грешката, която е показала апаратурата? Освен това, ако си я купил от гараж, нямаш ли някаква гаранция - 600 еуро са доста пари, може да ги 'разделите' с продавача.
Публикувано на: 29 Юли 2008 17:24
от punkara
abe poruchai si edin ot US ot ebay, ili ot Walker v Ispaniya, nemozhe da e poveche ot 200 evro!!!

Публикувано на: 31 Юли 2008 21:47
от kokuwow
мом4ета ходих при майстора пак и нз какво е правил този път се оказало маи сонда ламбда ли не6то такова това не ми говори ни6то и каза 4е моге да не е толкова скъпо,а моге ли ако е сонда ламбда на компа да показва катализатор и като го смъкнат ли нз да се окаге друго да си е здрав и да не е запу6ен нз и аз сега за кавко 6те пла6там и какув ремонт 6те ми направят

пи6ете ми да ми разясните тези не6та ;)
Публикувано на: 31 Юли 2008 22:29
от Scott
kokuwow написа:мом4ета ходих при майстора пак и нз какво е правил този път се оказало маи сонда ламбда ли не6то такова това не ми говори ни6то и каза 4е моге да не е толкова скъпо,а моге ли ако е сонда ламбда на компа да показва катализатор и като го смъкнат ли нз да се окаге друго да си е здрав и да не е запу6ен нз и аз сега за кавко 6те пла6там и какув ремонт 6те ми направят

пи6ете ми да ми разясните тези не6та ;)
По принцип диагностиката се основава на показанията на ламбда сондата (сензора за кислорода в изгорелите газове) и в зависимост от това каква грешка ти дава може да се наложи смяна на катализатора или на самия датчик. Най-добре да питаш майстора си какво ще плащаш. Ако имаш езиков проблем, вземи някой който знае испански с теб.

Публикувано на: 01 Авг 2008 00:18
от agent dust
ако има проблем с катализаторът, за да го хване компютъра, трябва да имаш две ламбда сонди. едната е преди катализаторът, тя е основната и ЕКУ-то използва нея за работата на двигателя на празен ход и обороти до средни. втората сонда, която е след катализаторът, се използва само за да се следи неговата работа. при диагностика излиза еднозначен код за грешка. най-добре поискай кода за грешка и кажи какъв е - за да можем да умуваме.
ако можеш погледни под колата, ще видиш катализаторът и дали има сонда след него. ако няма - няма как майсторът да ти хване грешка за катализаторът с тестер!
съвсем в редът на нещата е основната сонда да е заминала - тя е консуматив и може да думне за 100хил км. тогава чек лапата светва, колата почва да харчи много, и върви добре само като я смачкаш и вкараш във високите обороти.
не мисля че имаш проблем с катализаторът - на японските дават гарантиран пробег 100хил км, и издържат поне до 150хил км без никакъв проблем. ако има запушен катализатор - колата е мудна и не върви нито на ниски, нито на високи, като харчи осезаемо повече. просто дай кода за грешка и ще се разбере проблемът.
Публикувано на: 01 Авг 2008 12:58
от Scott
maggkrabar написа:... най-добре поискай кода за грешка и кажи какъв е - за да можем да умуваме...
Колата е Селика Gen7, така че има две сонди. Но си прав, че без кода на грешките само 'умуваме' и може би даваме грешни представи на колегата за повредата и цената на ремонта.
Публикувано на: 01 Авг 2008 20:56
от kokuwow
Благодаря ви за исказаните мнения и съвети бяха наистина то4ни и си проли4а 4е има хора които разбират в този форум:)така вси4ко приклу4и били са двете сонди ламбди сменени са chek engine не свети колата ми върви добре смисул като преди де:)излезе ми 492 евро като само за маисторлък са си удъргали 105 евро и остават другите пари за сонда ламбдите имам распе4атка зна4и идват по 159.93евро едната.Ако пак изникнат проблеми знам къде да пи6а

МЕРСИИ!!!
Публикувано на: 02 Авг 2008 02:18
от agent dust
баси кожодерите

тука предната сонда е 250лв - и то само ако е широколентова, с 6 кабела, и купена в оригинал. иначе става всяка бошовска с 4 кабела, и тя е под 100лв. поне такива са цените за субару - на тойотите би трябвало да са подобни цени. 400 евра за две сонди си е яка цифра. на всичко отгоре задната не е задължително да се сменява - само леко се чийтва с газов емулатор и готово