Страница 1 от 2

Тойота, а май загрява?!

Публикувано на: 19 Юни 2008 20:15
от Aleksandar
Напоследък стрелката за температурата редовно се вдига над средата, карам ли от 2000 до 3000 об/мин. Вдигна ли над 3000 и скоро си отива в средата. Но иначе си се вдига, като не съм пробвал колко нагоре може да отиде. Вентилатора си се включва. Ако беше с ремък, би било ясно, ама предполагам е с двигател wacko.gif
При опита ми с други японски коли - стрелката стои на средата като повредена.
Така че идея си нямам за причината! Разчитам на вас!

Публикувано на: 19 Юни 2008 20:31
от slowtraveler
Провери ли нивото на антифриза?
Ако машинката ти е с отделна капачка на радиатора провери нивото и в радиатора... (внимателно да не се изгориш - изчакай да изстине и отваряй внимателно).
Ако си отварял скоро системата, провери дали е обезвъздушена (колата с вдигната муцуна, пуснато парно, ако не се командва само с въздуховоди, и рязко подаване/отнемане на газ до високи обороти след загряване на колата и отваряне на термостата).
Иначе може да е водна помпа (износена крилчатка, която да не може да направи дебит при ниски обороти)...

Re: Тойота, а май загрява?!

Публикувано на: 19 Юни 2008 20:44
от horeishio
Aleksandar написа:Напоследък стрелката за температурата редовно се вдига над средата, ...
А надолу от "средата" не пада ли стрелката? wacko.gif ... или държи между средата и "нагоре"?

Провери температурния датчик.
:thumbsup:

Публикувано на: 19 Юни 2008 20:55
от Aleksandar
Благодаря за бързите отговори! :thumbsup: Антифриза е дори над максимума, но той си е така от август. Не е мръднал. Не съм пипал нищо по системата. А стрелката не е падала под средата.

Публикувано на: 19 Юни 2008 21:01
от rudolf
Aleksandar написа:Благодаря за бързите отговори! :thumbsup: Антифриза е дори над максимума, но той си е така от август. Не е мръднал. Не съм пипал нищо по системата. А стрелката не е падала под средата.
нищо не разбрах къде ти е средата,и кога какво показва,,,но след като имаш перка и течност и не си сменял течността за въздушна тапа,---остава термостат...,нали съобразяваш че месеца е топъл?

Публикувано на: 19 Юни 2008 21:22
от alex0378
По принцип знам ,че на японците когато се скапе капачката дет е на радиатора пак загряват

Публикувано на: 19 Юни 2008 22:04
от jamie
Тоя антифриз откога е ? Ако е на повече от 2 години - смени го и преди да наливаш новия - промий. Започни с профилактика - нищо пари е а се забравя.

Публикувано на: 19 Юни 2008 22:15
от agent dust
възможни причини:
охладителната система не е обезвъздушена. при загрят двигател стискаш горният маркуч на радиаторът - трябва да има налягане, а не да е "кух". ако има отнякъде теч или капачката е прецакана - няма да може да държи налягане, и няма да може да си засмуква течност от компенсационното казанче при охлаждане на моторът. компенсационното казанче се препълва при развалена капачка или при издухала гарнитура на главата. не би трябвало да се препълва. и наличието на течниост в него не гарантира пълен радиатор

задръстен радиатор - от мръсотията ламелите на радиаторът се задръстват и не работят както трябва. сваля се и се носи на автомивка за измиване. възможно е и да се промие водната система - и тя се задръства.

прецакан термостат

най-добре иди на сервиз. сега идват жегите и има много прегрети коли защото не им е направена сезонна профилактика.

Публикувано на: 20 Юни 2008 00:36
от Aleksandar
Мерси! Ще напълня главите на майсторите от сервиза с идеи wink.gif

Публикувано на: 20 Юни 2008 09:59
от Georgimitrovich
na men mi e precakana kapa4kata i kogata si re6i si izhvurlq voda prez prelivnika i po4va da go pravi su6toto. Dolivam si voda v radiatora i rabotata se opravq.

Публикувано на: 20 Юни 2008 10:51
от Petar
Nai-veroiatno htee termostat

Публикувано на: 20 Юни 2008 13:04
от Georgimitrovich
az poneje sum tup uporit i lubopiten, kakvo da mu e na termostata da otvarq na polovina li??? 6toto i az imam podoben problem no pri men prosto se polu4ava kato mi padne mnogo nivoto na vodata v radiatora ina4e v kompensira6tiq sud izob6to ne go bara. Pitam da znam dali da hodq po maistori da go svalqt termostata i da go proverqvat. mellow.gif

Blagodarq predvaritelno na tozi koito blagovoli da obqsni na neukite kato men smile.gif

Публикувано на: 20 Юни 2008 16:03
от Petar
Ami pri teb problema nai-veroaitno nee ot termostata a ot kapa4kata na radiatora ili tisie zapuhilo marku4ito na rahiritelnoto kazan4e zadati ostava radiatora bez voda .

Публикувано на: 27 Юни 2008 23:09
от Zero`Cool
чисто си е от капачката аз имам същия проблем сега с моята кола всеки ден доливам вода защото заради капачката водата се изхвърля от компенсатора ... доливам и карам ... проблема е ж тъпите турски части развали ми се оригиналната капачка и аз реших че ще купя нова ... положението стана много .... много зле ... сега доливам вода постоянно а със старата само неискаше да се обезвъздушава ... Ако някои знае откъде мога да си взема нова хубава капачка да казва д ане си трае :)

Публикувано на: 27 Юни 2008 23:44
от kristian
Georgimitrovich написа:az poneje sum tup uporit i lubopiten, kakvo da mu e na termostata da otvarq na polovina li??? 6toto i az imam podoben problem no pri men prosto se polu4ava kato mi padne mnogo nivoto na vodata v radiatora ina4e v kompensira6tiq sud izob6to ne go bara. Pitam da znam dali da hodq po maistori da go svalqt termostata i da go proverqvat. mellow.gif

Blagodarq predvaritelno na tozi koito blagovoli da obqsni na neukite kato men smile.gif
На скоро след като я прегрях 3-пъти,открих че датчика за вентилаторите не бачка.Обяче симптомите преди това( а не им обърнах внимание)бяха че трябва да доливам в радиатора,а нивото в расширителния съд не падаше.за мен логиката е че е вдигала температура до която започва де се изхвърля пара в разширителния съд и при охлаждането не се поема достатъчно количество течност от него.като цяло,до преди 2 месеца за 2 години,нито стрелката мръдна от нормалното си положение нито съм доливал и капка вода/антифриз.надяам се и за в бъдеще да е така.
А промяната в температурата на колегата направил този пост,би могла да е поради промяна на параметрите на термостата(да отваря напълно по-късно) или просто датчика за температурата (индикацията) да си е променил парметрите и да отчита (фалшиво) по-висока темпертура.
така или иначе една промивка( аз лично ползвам Holсz-май така се пишеше) и смяна на антифриза няма да навреди с нищо.