Въпрос за Corolla 91г. 1.3 12V

bobopich
Мнения: 3
Регистриран на: 15 Сеп 2005 10:54

Въпрос за Corolla 91г. 1.3 12V

Мнение от bobopich » 15 Сеп 2005 11:18

Извинявам се предварително ако вече има подобна тема, но аз поне не открих такава.
Харесал съм една Корола 91г 1.3 12в с 5 врати но като информация нямам много за този модел. Ще помоля да ми помогнете за следните неща :

Двг с ремък ли е, с какво масло се кара, ролки и т.н. какво му се сменя и на колко км.
Какви са често срещаните проблеми и на какво да наблегна като я оглеждам, зашото на първо четене не открих нищо съмнително.
Знам че гният, веждите са и оправяни но пак ще избият, дали се продават вежди като за астрите примерно и гният ли по други места и т.н.
На газ как се държи тоя двг има ли проблеми, понася ли му газифициране т.н.
Колко да очаквам харч градско и извън
Каква цена е нормална за такава кола и колко и е застр.премия ако някой знае???
Има серво на волана, в движение се върти много лесно но на място имам чуството, че все едно е без серво усилвател. Някой ако знае дали се прецакват рейките ???

А бе общо взето който може да помогне :thumbsup:

j12v

Мнение от j12v » 16 Сеп 2005 20:43

Obsto vzeto kolata ne se cupi mnogo no kato se scupi nesto ocakvai ad platis 2-3 pati kvoto se plasta za astra naprimerno:)) kato cialo e zdrava i economicna i ne bi traibvalo da ima problemi s gas! misla kam 6 izvangradsko i 7-8 gradsko harci zavisi v kvo sastoyanie e!

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 16 Сеп 2005 22:15

еее, чак такава скъпотия не е :)
да речем 20-40% повече, ако държиш на оригиналните части 50-60%, и до 200% можеш да стигнеш ако си мераклия. но чак 2-3 пъти ми се вижда множко. японските части не са чак толкова скъпи, пък има и достатъчно добри тайвански, да не говорим че вече има голямо предлагане и на части 2-ра ръка.

щом на място волана се върти трудно, а в движение лесно - може да е без серво.

най-често срещаният проблем е ръждата - гният им веждите на тези тойоти. блокът на двигателят е много здрав, валовете и буталата също. най-сериозният ремонт обикновено е подмяната на маслените и компресионните сегменти - но това рядко се налага, всичко останало е много здраво. по-често трябва да се сменят гумичките на клапаните, да речем веднъж годишно - обикновено от това пушат. иначе колата има славата на изключително издръжлива и надеждна.

двигателят е с ремък - ангренажен и генераторен. моята е с такъв двигател. окачване - бетон. аз за година и половина ежедневно каране смених само един шарнир. общо взето кола тип "проверяваш масло, вода и палиш" - за каране без много да се притесняваш. и на газ става екстра, нямаш грижи.

абе Тойота. от евтините :)

bobopich
Мнения: 3
Регистриран на: 15 Сеп 2005 10:54

Мнение от bobopich » 17 Сеп 2005 00:35

maggkrabar написа:щом на място волана се върти трудно, а в движение лесно - може да е без серво.
Ами има казанче за хидравлично масло, ама не им познавам как са им устроени хидравличните рейки и незнам дали нещо не е сменяно hmm.gif

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 17 Сеп 2005 15:16

Код за потвърждение: Избери целия код

по-често трябва да се сменят гумичките на клапаните, да речем веднъж годишно - обикновено от това пушат
Веднъж годишно ???? Не мисля, по-скоро веднъж на 10 години някъде cool.gif

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 17 Сеп 2005 16:02

jamie написа:

Код за потвърждение: Избери целия код

по-често трябва да се сменят гумичките на клапаните, да речем веднъж годишно - обикновено от това пушат
Веднъж годишно ???? Не мисля, по-скоро веднъж на 10 години някъде cool.gif
stupid.gif

e ako ia karash sas 86, moje i da triabva vednaj godishno, ne znam
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 17 Сеп 2005 17:43

:) с нашите горива - веднъж годишно за профилактика. такъв съвет съм чел в руски сайтове. наистина ако караш с хубав бензин - по-рядко, но всеизвестен факт е, че у нас горивата са гадост.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 17 Сеп 2005 19:44

Гумички профилактично да се сменят - това никога ама никога не бих го направил - ефекта от износени/втвърдени/напукани гумички е разход на масло само - не е фатален че да има профилактика.

А и какво общо имат качеството на маслото и горивото ???
По-скоро да не са гумички-менте ...

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Сеп 2005 01:06

jamie написа:Гумички профилактично да се сменят - това никога ама никога не бих го направил - ефекта от износени/втвърдени/напукани гумички е разход на масло само - не е фатален че да има профилактика.
именно, именно happy.gif много хора се плашат като усетят че двигателят харчи масло - веднага си мислят че е голям проблем. тя колата пак ще си върви, но трябва да следиш маслото и да доливаш чат пат.

пък нашите горива имат един куп гадости вътре - виждал съм какви ли не неща, даже нещо като млечен талк извадиха от един резервоар след едно зареждане в Шел wacko.gif това скъсява драстично живота на гумичките, те бързо губят еластичност и се напукват - резултат син пушек при палене и малко по-голям разход. по различните сайтове пишат разни работи, но не вземат предвид обстановката в БГ. четох по руските сайтове(където ситуацията е подобна), че си връзваш гащите с профилактична смяна на гумичките(става дума за 2Е двигателя като този на колата в топика, той е доста популярен в Русия) - ако режеш често до по-високи обороти можеш да сменяш по-рядко, но ако караш колата на икономичен режим в ниските - трябва по-честа смяна.

пък за оригиналните гумички - трябва да са съставени от 5 части, ментетата са от три части. имах даже и картинка с разликите, но не мога да открия къде съм я заврял. бях открил един руски сайт с всякакви тънкости за карбураторните короли, но съм затрил линка - в сайта пишеха все разни руски кандидати на науките по ДВГ :)

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 18 Сеп 2005 09:20

Чакай малко бе пич, аз не виждам изобщо къде горивото има контакт с гумичките !
Отделно - как го виждаш това всяка година да се сменят гумички - аз не слагам оригинални части заради цените но такова чудо не съм виждал - ако всяка година се налага смяна на гумички - значи просто монтажа е сбъркан тотално и по време на смяната новите гумички са наранени. 2 пъти досега съм имал загуба на масло - единия път беше покрай наранена резба на датчик за масло (7 лева - нов) а втория - втвърден семеринг на разпределителен вал (4 лва - нов). И двата не смятам да ги сменям скоро - не и в близките 5-6 години поне :whistle:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Сеп 2005 20:04

трая си :)
я кажи на момчето нещо за королата по-добре

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 18 Сеп 2005 22:36

Аз ако ще го съветвам - ще е да вземе твоята че е евтина - и да си я оправи.
Ама не мисля че му трябва подобен съвет.

Гост

Мнение от Гост » 18 Сеп 2005 22:44

maggkrabar написа:бях открил един руски сайт с всякакви тънкости за карбураторните короли
Тая спецялно за която питам е моно-инжекция.
Аз ще я купувам за приятелката не е за мен - жена ще я кара.
Нещо обаче документите не са и читави и май нищо нема да стане.

Са се прехвърлих към старлет, ама немоа намеря.

Има сега един инвалиден 92г. 1.5 дизел. Някой може ли да каже нещо повече за тоя двигател и общо взето нещо за старлетите и що ги няма на пазара.

Гост

Мнение от Гост » 18 Сеп 2005 22:46

maggkrabar написа:трая си :)
я кажи на момчето нещо за королата по-добре
Спецялно на мен едва ли ще ми каже нещо :thumbsup:

bobopich
Мнения: 3
Регистриран на: 15 Сеп 2005 10:54

Мнение от bobopich » 18 Сеп 2005 22:47

Anonymous написа:
maggkrabar написа:бях открил един руски сайт с всякакви тънкости за карбураторните короли
Тая спецялно за която питам е моно-инжекция.
Аз ще я купувам за приятелката не е за мен - жена ще я кара.
Нещо обаче документите не са и читави и май нищо нема да стане.

Са се прехвърлих към старлет, ама немоа намеря.

Има сега един инвалиден 92г. 1.5 дизел. Някой може ли да каже нещо повече за тоя двигател и общо взето нещо за старлетите и що ги няма на пазара.
Забравил съм да се логна.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта