Страница 1 от 1
Проблем с смяна на маншон!.......спешно!!!!!
Публикувано на: 03 Юни 2008 22:35
от terminatoro
Колеги спещно ми трябва съвет как да сваля външното, дясно каре на старлет 1990 1000!Днес започнах да разкачам шарнира и т.н но работа се закучи като опитах да сваля карето и да извадя стария маншон.
До сега не съм оправял японски коли та ако някой ми разясни какъв е чалъма ще съм мн благодарен.
Надявам се да не трябва да вадя цялата полуоска и от другата страна да го нахендрам
Надявам се на бърз отговор че наистина е спешно!
Мерси предварително!!!
Публикувано на: 04 Юни 2008 08:31
от Night'sB
За съжаление колега моето външно каре успях да го снема само след 1 час упорита работа с ъглошлайф. Държи го стопорна шайма, която е навряна така, че нямаш никакъв достъп до нея. По идея с много силем и рязък удар трябва да излезе, но при мен след първият такъв му се разказа играта на карето. Взе да заяжда. При последвалите удари също нищо. И така с ъглошлайфа накрая. Отивам в магазина да заменя закупеното вече за смяна каре(никога не познават от първият път каква модификация ти трябва), продавачите се смеят и ми казват, че при Тойота и Хонда това бил почина - да ги e*e в японските бараки бля... Не си сам демек друже в бедата. От което не ми стана по леко. Моят съвет е да занесеш полуоската с каретата в някой сервиз , може би знаят как да снемат все пак карето без да го режат. Все пак при мен то е доста по голямо от твоето
Публикувано на: 04 Юни 2008 08:32
от Night'sB
За съжаление колега моето външно каре успях да го снема само след 1 час упорита работа с ъглошлайф. Държи го стопорна шайма, която е навряна така, че нямаш никакъв достъп до нея. По идея с много силем и рязък удар трябва да излезе, но при мен след първият такъв му се разказа играта на карето. Взе да заяжда. При последвалите удари също нищо. И така с ъглошлайфа накрая. Отивам в магазина да заменя закупеното вече за смяна каре(никога не познават от първият път каква модификация ти трябва), продавачите се смеят и ми казват, че при Тойота и Хонда това бил почина - да ги e*e в японските бараки бля... Не си сам демек друже в бедата. От което не ми стана по леко. Моят съвет е да занесеш полуоската с каретата в някой сервиз , може би знаят как да снемат все пак карето без да го режат. Все пак при мен то е доста по голямо от твоето
Публикувано на: 04 Юни 2008 10:24
от terminatoro
Публикувано на: 04 Юни 2008 22:40
от agent dust
избива се с голям чук. понякога хвърчи на 20 метра

ако го треснеш като хората - най-много да скъса зегерката, а тя не е скъпа. махаш маншона, слагаш полуоската на менгемето така, че карето в долната си част плътно да подпира менгемето и открита да остане само горната му половина. един як удар с голям ковашки чук и излита

зегерката не е чак толкова здрава, че да повреди карето, просто трябва да удариш юнашки
Публикувано на: 04 Юни 2008 22:56
от kristian
maggkrabar написа:избива се с голям чук. понякога хвърчи на 20 метра

ако го треснеш като хората - най-много да скъса зегерката, а тя не е скъпа. махаш маншона, слагаш полуоската на менгемето така, че карето в долната си част плътно да подпира менгемето и открита да остане само горната му половина. един як удар с голям ковашки чук и излита

зегерката не е чак толкова здрава, че да повреди карето, просто трябва да удариш юнашки
Имах един Нисан съни,дето по този начин се справях с каретата му (докато намеря читав маншон),ама чак на менгеме не ми се е налагало.
А иначе деиствително с чука...Само дето мама му стара няма как да се засилиш като ръцете ти са навряни под калника.
Публикувано на: 04 Юни 2008 23:18
от agent dust
kristian написа:Само дето мама му стара няма как да се засилиш като ръцете ти са навряни под калника.
вадиш цялата полуоска
Публикувано на: 04 Юни 2008 23:51
от Uncle Dido
За това ти трябва помощ. Най напред разкачи шарнира. после пълен ляв-така че главината мах. да се отдалечи от карето. Всяко едно каре има откъм страната на гайката фрезенг - конусовидна дупка. Ако не иска да излезе от главината лесно-вземи нещо като шиш заострен и като го вкараш в тази дупка - бой с чука! когато излезе, премести полуоската, срежи маншона и забърши греста добре! Мамка му и водка-колко бавно пиша...След което вдигни карето нагоре за да се открие вътрешната гривна. Каретата на японските коли са със вътрешна зегерка и излизат само с удар! Но само като опреш плътно чук до вътрешната гривна и биеш по него с друг чук - бързо и рязко. Пази очите и ръцете си, защото често хвърчат парчета от чуковете! Помощника ти да държи карето нагоре и да натиска полуоската към скоростите! И винаги когато сменяш маншон - задължително изчити карето от старата грес и го напълни с нова!

Публикувано на: 05 Юни 2008 09:24
от terminatoro
Fido Dido написа:За това ти трябва помощ. Най напред разкачи шарнира. после пълен ляв-така че главината мах. да се отдалечи от карето. Всяко едно каре има откъм страната на гайката фрезенг - конусовидна дупка. Ако не иска да излезе от главината лесно-вземи нещо като шиш заострен и като го вкараш в тази дупка - бой с чука! когато излезе, премести полуоската, срежи маншона и забърши греста добре! Мамка му и водка-колко бавно пиша...След което вдигни карето нагоре за да се открие вътрешната гривна. Каретата на японските коли са със вътрешна зегерка и излизат само с удар! Но само като опреш плътно чук до вътрешната гривна и биеш по него с друг чук - бързо и рязко. Пази очите и ръцете си, защото често хвърчат парчета от чуковете! Помощника ти да държи карето нагоре и да натиска полуоската към скоростите! И винаги когато сменяш маншон - задължително изчити карето от старата грес и го напълни с нова!

Супер си колега, благодаря много за отговора.Довечера ако не вали ще го пробвам

Публикувано на: 06 Юни 2008 13:34
от Night'sB
Колега, ако не си опитал с голенмия чук ето ти една идея как да си смениш маншона.
Вчера прочетох в една руска книга за карина. Хората казват по никакъв повод(освен смяна) да не се избива външното каре. Моето от един малък удар започна да се ебава, а от по силни съвсем му се разказа играта.
1. Та значи сваляш цялата полуоска
2. Сваляш вътрешното каре, което е много по пригодно за това.
3. Вътрешния маншон
4. Демпфера на полуоската - ако е дясна
5. Сваляш стария външен и поставяш новия маншон
6. Сглобяваш по обратния ред
Важно!
Отбелязвай взаимното положение на:
Вътрешна част вътрешно каре - чаша(трипод) вътрешно каре;
Демпфер - полуоска
Сглоби точно по белезите.
Публикувано на: 06 Юни 2008 17:23
от max-2
Night'sB написа:Колега, ако не си опитал с голенмия чук ето ти една идея как да си смениш маншона.
Вчера прочетох в една руска книга за карина. Хората казват по никакъв повод(освен смяна) да не се избива външното каре. Моето от един малък удар започна да се ебава, а от по силни съвсем му се разказа играта.
1. Та значи сваляш цялата полуоска
2. Сваляш вътрешното каре, което е много по пригодно за това.
3. Вътрешния маншон
4. Демпфера на полуоската - ако е дясна
5. Сваляш стария външен и поставяш новия маншон
6. Сглобяваш по обратния ред
Важно!
Отбелязвай взаимното положение на:
Вътрешна част вътрешно каре - чаша(трипод) вътрешно каре;
Демпфер - полуоска
Сглоби точно по белезите.
Наистина това е начина, нека всички майстори от горните постове да се поучат от написаното и да ползват чука по-рядко biggrin.gif
Да няма после

Публикувано на: 06 Юни 2008 17:27
от Uncle Dido
Да, така е, прав си!

Ама за над 200 карета до момента имаше само един път

, че си ударих палеца!

Публикувано на: 07 Юни 2008 20:04
от max-2
Към колегата Fido Dido:
Еми аз досега не съм го правил, само на едно рено 19, та затова се въздържах от съвети. Предстои ми смяна на напукан външен маншон и това ми се струва най-правилния начин, а и съм го чел някъде другаде. Дали не може да се смени долу, на място, без да се отвива гайката на главината, като се издърпа от скоростите само?
Май имам лек луфт във вътрешния накрайник, като сменях зимни/летни гуми го усетих. Има ли нещо специфично при отвиване/завиване към рейката?Държи ли се контра на стъблото на рейката?
laugh.gif Готовоооооооо
Публикувано на: 07 Юни 2008 21:03
от terminatoro
laugh.gif Колеги мога да се похваля, че най-накрая го смених проклетия маншон
Ма направо се изкривих,супер пипкава работа щото ако имаше нещо да се закучи всичко се закучваше поне по 1 път
Ма нали луд уморе нема и му е..х аз мамата
С един удар и малко

го оправих,после зегерката ми прави номера и не можех да го вкарам карето и като го ударих по силно замазах резбата ,после малко игра с пилата и току що се качих доволен че съм го направил

:):)
Та благодаря на всички за съветите и за да не спорите кой е по-прав да знаете, че ползвах по малко акъл от всички
Благодаря отново и поздрави на всички!!!!!!
Публикувано на: 07 Юни 2008 22:27
от Uncle Dido
Еми аз досега не съм го правил, само на едно рено 19
Става въпрос, че принципно си прав - така е по добре. Но когато те чакат още 10 човека пред сервиза - нямаш особен избор. да не забравяме все пак, че на подемника е значително по-лесно...

А и има опасност точно тогава да се скапе маншоха и на другото каре; на някои модели много лесно им заминава семеринга на карето към скоростите, нова грес...
Има ли нещо специфично при отвиване/завиване към рейката?Държи ли се контра на стъблото на рейката?[/quote] Значи - най напред извади външния накрайник. Можеш със шублер да премериш разтоянието от края на резбата до контр. гайка, за да го навиеш после на новия вътрешен, като запазиш горе-долу сходимоста, така че да ти е по-лесно с реглажа! Сега обаче става малко сложно за домашни условия. Контр. гайка на вътрешния накраиник доста често прави номера и не иска да се развие! Ако няма как да я нагрееш леко с оксижен, тогава пръсни с WD, ключа го законтряш яко в купето и въртиш накрайника с малък тръбен ключ. Никога не усуквай рейката! ако и тогава не иска задължително ти трябва заваръчен апарат. Избърсваш греста от ябълката и я заваряваш за стъблото. Тогава пак с тръбния ключ, но вече имаш място да напънеш. Цялата тая работа - при изтеглен мах. накрайник към теб. Успех!
