Страница 1 от 2

Климатик - въпрос (проблем?)

Публикувано на: 19 Май 2008 09:27
от martinio
Здравейте, имам следния проблем. Климатика работи добре, в смисъл духа студено мериха ми го 12-13 градуса било нормално, обаче не изстудява колата, имам чувството че не духа достатъчно. Би ли могло да е от a/c филтъра, ако е запушен( аз така или иначе ще го сменя де) . Каква би могла да е друга причина за това, като на извънградско си изстудява добре, понеже карайки повече време на по- високи обороти изглежда духа повече. Става въпрос за Корола 99

Публикувано на: 19 Май 2008 09:30
от ceko26
Изчисти си предния радиатор на климатика.

Публикувано на: 19 Май 2008 09:50
от kristian
И при мен беше така .След обслужване-7-10 градуса подържа.

Re: Климатик - въпрос (проблем?)

Публикувано на: 19 Май 2008 10:21
от Petar
Nai-dobre si iz4isti filtyra na klimatika .
A az iskam da popitam kak e dobre da raboti klimatika pri otvorena klapa za vyzduha da vliza v kupeto ili pri zatvorena vyzduha da se vyrti v kupeto?

Публикувано на: 19 Май 2008 10:31
от mladm
Spored men e po-dobre da vkarva otvyn vyzduh, no za po-byrzo ohlajdane na vyzduha v na4aloto e dore da se zavyrti tozi v kupeto (10-15 min.)

Публикувано на: 19 Май 2008 10:37
от TATI
Королата ни беше същата работа. Уж духа ама нема студено. Отидох тука до мен при едни - донапълниха го, измиха ми радиаторите, смених филтъра и сега е наред. Ако я караш на рециркулация - т.е. да върти само въздуха в купето, ще ти се повиши много влажността и ще ти запотява стъклата. Аз на Авенсо правя следния номер. Като седи цял ден и я напича слънцето, пуксма я да върти въздуха в купето за 15-20 мин и после обръщам на външен въздух. Нормално е на дълъг път да изстудява повечко.

Публикувано на: 19 Май 2008 22:08
от slowtraveler
Сигурно нямаш поток от въздуха, щом по принцип духа студено, но не изстудява. Т.е. - филтър на за въздуха на купето...
Иначе аз действам точно обратно на TATI.
Първо - климатика изсушава въздуха, така, че дори и рециркулацията да повишава влажността (отделената влага от хората в колата не се изхвърля, а и промяната на температурата изменя относителната влажност), но климатика я смъква доста повече, така-че по принцип въздуха става доста по-сух.
Като е напечена пускам външен въздух за 3-4 минути, защото вътрешния е нагрят на около 60С, докато външния е само 30-40С...
Когато вътре стане по-ниска температурата (напр.40С) то тогава ако искам по-бързо охлаждане пускам рециркулацията.
На дълъг път изстудява повече, защото тогава цялото купе се изстудява (включително седалки, тапицерия и т.н.) и е нужна по-малко енергия за поддържане на тази температура, в сравнение с опита да се изстуди купе, нагрято до 60-70С...

Публикувано на: 19 Май 2008 22:42
от kristian
slowtraveler написа:Сигурно нямаш поток от въздуха, щом по принцип духа студено, но не изстудява. Т.е. - филтър на за въздуха на купето...
Иначе аз действам точно обратно на TATI.
Първо - климатика изсушава въздуха, така, че дори и рециркулацията да повишава влажността (отделената влага от хората в колата не се изхвърля, а и промяната на температурата изменя относителната влажност), но климатика я смъква доста повече, така-че по принцип въздуха става доста по-сух.
Като е напечена пускам външен въздух за 3-4 минути, защото вътрешния е нагрят на около 60С, докато външния е само 30-40С...
Когато вътре стане по-ниска температурата (напр.40С) то тогава ако искам по-бързо охлаждане пускам рециркулацията.
На дълъг път изстудява повече, защото тогава цялото купе се изстудява (включително седалки, тапицерия и т.н.) и е нужна по-малко енергия за поддържане на тази температура, в сравнение с опита да се изстуди купе, нагрято до 60-70С...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 19 Май 2008 22:52
от Nedkow
Най-бързото охлаждане на купето е:
отваряте стъклата карате 2 минути
затваряте и остава на свеж въздух :thumbsup:

П.С. Ако е задръстен филтъра на купето вентилатора ще работи на мах , а поток във желаната зона няма :thumbsup:

Re: Климатик - въпрос (проблем?)

Публикувано на: 19 Май 2008 23:10
от Kiki
[/quote]12-13 градуса изобщо не е нормално!Както казаха колегите,първо почисти радиатора на климатика,след това смени поленовия филтър и,ако не се оправи допълни системата.Не е лошо този който ще ти допълва системата да провери дали не изпуска от някъде. най добре е от клапите за излиза въздух с температура между 4 и 8 градуса.

Публикувано на: 20 Май 2008 21:56
от Caesar
Колега,
Нормалната профилактика на климатик се прави всяка година, или поне веднъж на две години. Тази дейност струва около 30 лева. Аз миналата година направих това и температурата на изхода на въздохопроводите сега е 4 С. Отиди и направи една профилактика, какво толокова се чудиш. И те са хора и те трябва да живеят, но гледай майстора да ти е печен. Успех!

Публикувано на: 21 Май 2008 18:26
от slowtraveler
Абе да ти кажа досега не съм правил никаква профилактика на климатика и не съм имал проблем нито с Тойотата (6г), нито с Опел Астра (8г).
Иначе спазвам инструкциите -
Сменям филтъра на купето както е по разписание или по-често (на 15х.км или 30х.км)...
Зимата при малко по-топло време (поне да е + температурата)го пускам да поработи 2-3 минути всеки месец...
Нито съм допълвал климатика, нито съм го проверявал - като нямам проблеми не пипам...

Публикувано на: 21 Май 2008 22:12
от Caesar
Колего, без да съм специалист, но на база разговори с хора които поддържат климатици считам, че се налага техническо обслужване на климатика, подобно като смяната на масло, смяната на охладителната течност, смяната на спирачната течност и т.н. Така, че случват промени в системата, например една част от фреона става лош, необходимо е добавяне на специално масло в системата, което служи за смазване на компресора и други такива "маловажни" неща. Всеки си решава и си плаща за това.

Публикувано на: 23 Май 2008 21:15
от slowtraveler
Спор няма, че всеки си решава, но не виждам каква профилактика може да се направи на една херметична система. Смяната на филтрите не я смятам за профилактика.
Фреона е смесен с масло, за да може да маже компресора (обикновенно по маслото се вижда къде е изпуснала системата при проблем).
Обаче при добре обезвъздушена система, изсушена и напълнена система с години няма какво да внесе смут в работата.
Единственото, което съм сигурен, че е смислено, е пускането на компресора да поработи за известно време всеки месец (дори и зимата), за да развърти компресора, и да размеси маслото и да смаже системата.
Всяко друго вмешателство обикновенно вреди.
Например всяко разхерметезиране на системата би трябвало да е последвано от смяна на изсушителя, което много малко от сервизите го правят.... И след това колегите се оплакват, че ту работел/ту не работил климатика, или се пробивал радиатор или т.н...

Публикувано на: 23 Май 2008 21:55
от Kiki
Техниците имат една синьо зелена субстанция,която веднага фиксира евентуален теч от системата,ако има такъв. При либса на теч не би трябвало да има проблеми.